Упровадження швидкісного руху в Україні провалили

Середа, 29 липня 2009, 12:28

"Укрзалізниця" за підсумками I кварталу вирішила переглянути проект упровадження швидкісного руху в Україні.

Про це повідомив перший заступник начальника головного пасажирського управління "Укрзалізниці" Ігор Бреус.

При реалізації проекту в компанії зможуть розраховувати лише на власні кошти, тому змушені відмовитися від розподілу шляхів на пасажирські й вантажні, пише "Комерсант-Україна".

Швидкість руху потягів буде не більше 200 км/год, як планувалося, а до 160 км/ч. У результаті вартість проекту можна буде знизити вдвічі – до 13-14 млрд. грн.

"Зараз розробляється нова програма, головна мета якої – знизити інвестиційне навантаження на "Укрзалізницю", - розповів керівник "Менеджмент консалтинг груп" (консультує "Укрзалізницю") Дмитро Подтуркін.

У результаті реалізації програми час перебування потягів в дорозі має знизитися на третину, до 4-6 годин для денних рейсів, каже він.

"Затверджена в 2007 році програма передбачала виділення коштів із держбюджету. Але зараз такої можливості немає, тому "Укрзалізниця" вирішила реалізовувати програму власними силами", - пояснив Подтуркін.

Зокрема, в адміністрації розглядають можливість залучення кредитних коштів і купівлі потягів у лізинг.

В "Укрзалізниці" кажуть, що знизити інвестиційне навантаження передбачається за рахунок відмови від поділу залізничних колій на пасажирські й вантажні, а також купівлі потягів, здатних розвивати швидкість усього до 160 км/год (зараз максимум 120-140 км/год.). "Зменшення планованої швидкості потяга дозволить використовувати наявні шляхи", - кажуть в "Укрзалізниці".

160 км/год уже не можна назвати швидкісним рухом, констатує директор Центру політичного й економічного аналізу Олександр Кава. "Максимальна швидкість пасажирського потяга 160 км/год – стандарт, який діє в Україні з радянських часів. Але через стан залізничних колій потяги можуть розвивати таку швидкість лише на окремих ділянках", - зазначає він.

А голова комітету ВР із питань транспорту й зв'язку (колишній голова "Укрзалізниці") Володимир Козак зазначає: "Якщо за I півріччя адміністрація залізничного транспорту показала чистий прибуток трохи більше 90 млн грн, то про які власні інвестиції в 14 млрд. грн може йтися?".

Проект розподілу залізничних колій для вантажних і пасажирських перевезень "Укрзалізниця" представила навесні 2007 року – щоб налагодити швидкісне сполучення між містами проведення "Євро-2012". Передбачалося, що потяги будуть розвивати швидкість до 200 км/год. Загальна сума проекту оцінювалася у 27 млрд. грн.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування