Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Тимошенко і Шуфрич займуться гіпнозом

Четвер, 22 грудня 2005, 16:01

Учасники виборчої парламентської кампанії 2006 року активно будуть використовувати маніпулятивні технології.

Таку думку висловили учасники "круглого столу" у четвер у Києві.

На думку політтехнолога Сергія Нестеренка, "на виборах маніпулятивні технології будуть використовуватися дуже серйозно, дуже багато".

Як вважає політтехнолог, основна відмінність парламентської кампанії від президентської - це те, що політики будуть використовувати якісніші технології і таких примітивних, як звинувачення один одного, буде використовуватися менше.

"Зараз буде використовуватися дуже активно нейролінгвістичне програмування і технології еріксонівського гіпнозу, що впливають на свідомість людей", - сказав Нестеренко.

На його думку, майстром з використання маніпулятивних технологій серед українських політиків є Юлія Тимошенко.

Він також відзначив, що в українському політикумі всього лише до 10 осіб, які постійно тренуються і можуть використовувати подібні технології. До цих політиків він, зокрема, відніс і депутата Нестора Шуфрича.

Політолог підкреслив, що "ці вибори будуть конкурсом на кращого маніпулятора". "Той, хто буде використовувати кращі маніпулятивні технології, той і буде переможцем", - сказав він.

Як відзначив директор департаменту політичного консалтингу агентства "Martin Group" Тарас Березовець, "основна "фішка" маніпуляцій на цих виборах - це п'ятірки кандидатів".

Він підкреслив, що в першу п'ятірку виборчих списків включають відомих осіб, які не розуміють нічого в політиці і не мають своєї політичної позиції. Таких як тележурналіст Ольга Герасим’юк, співачка Руслана Лижичко й інші.

Цю думку підтримує і заступник директора агентства моделювання ситуацій Олексій Голобуцький. "Коли журналісти стоять у першій п'ятірці або десятці політичних сил, це теж маніпулятивна технологія. Тим самим хочуть показати, що ця політична сила готова до діалогу з журналістами", - сказав він.

На думку керівника соціологічної служби "Український барометр" Віктора Небоженка, саме відсутність ідеологій змушує політиків і політтехнологів говорити про маніпуляції.

Він зазначив, що перші п'ятірки у списках складалися за принципом, щоб кандидатів, які ввійшли до них, не було за що дорікнути.

Небоженко також зазначив, що в майбутній передвиборчій кампанії будуть широко використовувати ЗМІ заходу і Росії для використання чорного піару. У ході "круглого столу" відзначалося, що маніпулятивні технології коштують від $600 тис. до $1,5 млн.

"Інтерфакс-Україна"

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування