Маніпулятивні передвиборні технології - правда або міф?

Середа, 22 березня 2006, 14:50
Період оцінки з 11 березня по 17 березня 2006 року. Проаналізовано 914 статей в 204 друкованих ЗМІ

1. Медіарейтинг політиків. Друковані ЗМІ

Основною новиною тижня можна вважати конфлікт, що розгорівся між представниками Партії регіонів і НСНУ, підґрунтям якого стали обвинувачення НСНУ у використанні заборонених технологій ( 25-кадр) у передвиборній агітації.

"Стійка передвиборна перша політична п'ятірка України" у складі: президент Віктор Ющенко, прем'єр-міністр Юрій Єхануров ( 2-е місце), лідер БЮТ Юлія Тимошенко( 3-е місце), лідер Партії регіонів Віктор Янукович ( 4-е місце) і спікер українського парламенту Володимир Литвин ( 5-е місце) зберегла свій склад.

При цьому сумарний індекс медіа активність Віктора Ющенко - більш, ніж в 2 рази перевищує аналогічні показники Юрія Єханурова ( 2-е місце) і в 3.8 рази - Володимира Литвина ( 5-е місце).

На першому місці медіарейтингу президент України Віктор Ющенко. Досить резонансною стала прес-конференція президента, в ході якої він допустив можливість присутності Юліи Тимошенко у новому уряді і заявив, що проблеми "RosUkrEnergo" (RUE) з одержанням ліцензії на продаж газу на Україні пов'язані з тим, що компанія не розкрила імена своїх засновників.

Також ЗМІ відзначили активну участь Ющенко в рішенні придністровської кризи. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-негативна.

Друге місце медіарейтинг продовжує утримувати Юрій Єхануров. ЗМІ відзначили заяву Єханурова щодо перенесення приватизації "Укртелекома" через можливе збільшення капіталізації. Також ЗМІ зафіксували прогноз Єханурова на 2006 рік відносно росту ВВП у розмірі 6%. Тональність представленості Єханурова у ЗМІ негативна.

Третій рядок медіарейтингу утримує Юлія Тимошенко. ЗМІ відзначили заяву Тимошенко щодо наміру підписати "соціальні угоди з регіонами", у якій будуть записані потреби кожного міста й району. Також ЗМІ зафіксували поїздки лідера БЮТ у Харківську й Черкаську області, у ході яких Тимошенко взяла участь у ряді зустрічей і прес-конференцій. Тональність представленості в ЗМІ переважно нейтральна, при чому негативні публікації превалюють над позитивними.

На четвертому рядку медіарейтингу перебуває лідер Партії регіонів Віктор Янукович. Досить резонансною стала заява Януковича щодо можливості блокування у майбутньому парламенті з окремими особами й політичними чинностями блоку "Наша Україна". Тональність представленості Януковича в ЗМІ переважно негативна, при чому позитивні публікації превалюють над негативними.

Замикає першу п'ятірку медіарейтингу Володимир Литвин. ЗМІ досить повно висвітлювали діяльність Литвина як спікера парламенту, а також його регіональні поїздки у Закарпаття, Одеську область і у Львів. У ході поїздок, він зустрічався з регіональними журналістами, а також з місцевою бізнес-елітою і представниками органів самоврядування. Тональність представленості Литвина в ЗМІ нейтральна.

На шостому місці медіарейтингу перебуває Юрій Луценко. ЗМІ продовжують висвітлювати заяву Луценко щодо прослуховування політичних лідерів СБУ в часи керівництва Службою Турчиновим. Також ЗМІ відзначили участь Луценка в прес-конференції СПУ, на якій він відзвітувався про свою діяльність на посту міністра. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-негативна.

З дев'ятого на сьоме місце перемістився лідер СПУ Олександр Мороз. Достатній резонанс одержала інформація про те, що Мороз знав, що майор Мельниченко прослуховує кабінет тодішнього президента Кучми. ЗМІ також відзначили програму відродження промислового потенціалу України, представлену Морозом. Тональність представленості Мороза в ЗМІ нейтрально-позитивна.

На восьмому місці медіарейтингу перебуває Леонід Кучма. ЗМІ відзначили опосередковане згадування Кучми у зв'язку з заявами Мельниченка про прослуховування кабінету екс-президента, а також участі у цьому різних політичних діячів. Тональність представленості в ЗМІ нейтральна.

На дев'ятому місці медіарейтингу перебуває Петро Порошенко. ЗМІ відзначили переважно непряме згадування Порошенка, у зв'язку із аналізом відставки уряду Тимошенко у вересні 2005 року, а також у зв'язку з можливим відношенням Порошенка до діяльності компанії "RosUkrEnergo". Тональність представленості в ЗМІ нейтральна.

Замикає першу десятку медіарейтингу Ринат Ахметов.

З першої десятки медіарейтингу вибув Олександр Омельченко. У першу десятку медіарейтингу увійшли Петро Порошенко, Ринат Ахметов.

Медіарейтинг найбільш згадуваних в друкованих ЗМІ українських політиків з 11 березня по 17 березня 2006 року. Данні інфораційно-консалтингової компанії "КомІнформ". Всього компанія рейтингує 100 політиків.
Рейтинг тональності представленості в друкованих ЗМІ найбільш згадуваних політиків з 11 березня по 17 березня 2006 року. Данні інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ". Всього компанія рейтингує 100 політиків.

2. Медіарейтинг партій. Друковані ЗМІ

Із другого на перше місце медіарейтингу перемістилася партія НСНУ. ЗМІ відзначили критичні заяви Партії регіонів про використання заборонених технологій (25 кадр) з боку лідерів НСНУ. За словами Романа Зварила, дана заява є порушенням Закону про вибори, тому що несе недостовірну інформацію. Також ЗМІ відзначили протистояння всередині НСНУ у Львові, викликане розбіжностями щодо кандидата від партії на посаду Львівського мера. Тональність представленості в ЗМІ переважно нейтральна, при чому негативні публікації превалюють над позитивними.

Партія регіонів перемістилася на друге місце медіарейтингу. ЗМІ відзначили заяву лідерів партії (Кушнарьова, Чорновола) щодо використання маніпулятивних технологій НСНУ (25-кадру ) у рекламі, що викликає негативне відношення до Партії регіонів і діє на підсвідомість. Також ЗМІ відзначили заяву Партії регіонів, відповідно до якої її лідер не буде брати участь у теледебатах на умовах запропонованих НСНУ. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-позитивна.

БЮТ продовжує втримувати третій рядок медіарейтингу. ЗМІ відзначили обвинувачення Кінаха в особистій зацікавленості в скандалі навколо аеропорту Бориспіль, що озвучив лідер БЮТ. Також ЗМІ відзначили активізацію передвиборної агітації в регіонах і в центрі. Тональність представленості в ЗМІ переважно нейтральна, при чому позитивні публікації превалюють над негативними.

На четвертому місці медіарейтингу перебуває СПУ. ЗМІ відзначили прес-конференцію СПУ, в ході якої міністри від даної партії звітували за свою роботу. У цілому, за підсумками конференції, їхня діяльність визнана позитивною. Також представники СПУ в черговий раз заявили про те, що продаж "Криворіжсталі" є помилкою уряду. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-позитивна.

Замикає першу п'ятірку партій блок "Пора-ПРП". ЗМІ відзначили заяву одного з лідерів блоку Пинзеника про помилковість приватизації "Укртелекому", а також відвідування парламенту лідером блоку Віталієм Кличком. Крім того, ЗМІ відзначили відвідування Кличком ряду Київських вузів, де він зустрівся зі студентами й відповів на їхні запитання. Тональність представленості в ЗМІ переважно нейтральна.

Блок "Не ТАК!" продовжує утримувати шосте місце медіарейтингу. Лідери блоку "Не ТАК!" обвинувачують владу в спробі зірвати вибори в східних областях, де виборчі списки, на думку членів опозиційного блоку, не відповідають реальному положенню справ через некоректний переклад прізвищ і домашніх адрес виборців з російської на українську мову. Також лідери блоку (Бойко, Медведчук) продовжують презентацію економічної програми блоку по регіонах. Тональність представленості в ЗМІ нейтрально-позитивна.

Народний блок Литвина перебуває на сьомому місці медіарейтингу. ЗМІ відзначили переважно непряме згадування блоку в центральній пресі, а також передвиборну активність на регіональному рівні. Тональність представленості блоку нейтрально-позитивна.

На восьмому місці медіарейтингу перебуває КПУ. ЗМІ відзначили заяви лідера КПУ Симоненко щодо необґрунтованих економічних і соціальних прогнозів президента й уряду. Тональність представленості в ЗМІ нейтральна.

На дев'ятому місці медіарейтингу перебуває партія "Віче". ЗМІ відзначили договір, що, уклали кандидати з керівництвом партії про порядок складення депутатських повноважень у випадку невиконання членами чи керівництвом програми партії. Також ЗМІ відзначили ініціативу партії по проведенню телефонного опитування населення у найбільших містах щодо розміру податків. Тональність представленості в ЗМІ нейтральна.

Замикає першу десятку медіарейтингу ПСПУ.

З першої десятки медіарейтингу вибула партія УНП. У першу десятку ввійшла партія "Віче".

Медіарейтинг 10 найбільш часто згадуваних в ЗМІ політичних партій з 11 березня по 17 березня 2006 року. Данні інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ". Всього компанія рейтингує 50 партій.

Список ЗМІ, які вивчалися при складанні рейтингу

33 канал, CN-Столичные новости, XXI век, Аграрная неделя, Акциз, Аргумент газета, Аргументы и факты в Украине, Бизнес, Верже, Вечерние вести, Високий Замок, Власть денег, Газета по-киевски, Голос України, Горняк, Дело, Деловая столица, День, Еженедельник 2000, Жизнь, Запорожська Січ, Зеркало недели, Известия-Украина, ИнвестГазета, Киевские ведомости, Киевский телеграфъ, Коммерсантъ (Украина), Коммунист, Компаньон, Комсомольская правда в Украине, Контракты, Корреспондент, Комментарии, Кримська Світлиця, Крымская правда, Крымский обозреватель, Львівська газета,Миг, Мир связи, Московский комсомолец в Украине, Народная газета, Наша газета+, Негоциант, Николаевские новости, Одесский вестник, Подробности, Поступ, Правое дело, Приазовский рабочий, Профиль-Украина, Публичные люди, Рабочая газета, Республика Крым, Свобода, Свободная трибуна, Севастопольская газета, Сегодня, Сельская жизнь, Сільські вісті, Слава Севастополя, Совершенно секретно-Украина, Украина и мир сегодня, Україна молода, Улица Заречная, Урядовий кур'єр, Факты и комментарии, Финансы для всех, Хрещатик, Час, Экономические известия, Эксперт-Украина, Юг, Ялтинские вести.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді