Українське "Євробачення". Як придбати квитки, якщо їх немає

Четверг, 24 марта 2005, 21:59
Україна асоціюється з політикою. Бо весь світ половину зими спостерігав за "помаранчевою революцією". Асоціюється зі спортом – завдяки Шевченку і Кличкам. З минулого року асоціюється з музикою, бо Руслана перемогла на "Євробаченні".

А зараз цей самий пісенний конкурс має змогу сформувати новий імідж України, бо саме до нас буде прикута увага світової спільноти наприкінці травня. Імідж містичний.


Ян

Занурити глядача в містику, в ірреальність, в царство ефіру – ось основні завдання дизайнерів українського "Євробачення".

Так стверджується в презентаційному іміджевому ролику, представленому у середу креативним директором цьогорічного конкурсу Михайлом Ільком.

Символ українського "Євробачення" – цвіт папороті. Більш містично й більш по-українськи придумати важко. За давньою легендою, папороть цвіте лише мить на Купальську ніч. Той, хто знайде цей цвіт, стане всезнаючим, всевидющим і всечуючим.

Оскільки цвіту цього ніхто не бачив, дизайнери уявили його... помаранчевим. Цей колір у поєднанні з іншими основними кольорами українського "Євробачення" – зеленим, синім та білим має викликати асоціації зі свіжістю, оновленням, пробудженням.

Гасло цьогорічного конкурсу так і сформулювали – "Пробудження". Схоже на східне "Просвітлення".

Взагалі, дуалістичність сприйняття – основний мотив дизайнерських розробок, стверджується все в тому ж ролику. Одночасно чітко і емоційно, модно і традиційно.

В цьому стилі витримані й відео ролики, якими будуть заповнені паузи між виступами учасників. Олесь Санін, режисер славнозвісного "Мамаю", презентував декілька з 50-ти таких роликів.

На фоні роликів – сучасна музика з елементами фольклору. У кадрах – в основному люди: від традиційно вбраних гуцулів до сучасних киян на лавочках.

В інтерв'ю газеті "Хрещатик" Руслана похвалилася, що навіть сама монтуватиме деякі з цих роликів і частина матеріалу – з її власного архіву. Співачка сама фігурує в одному з сюжетів. Вони з Віталієм Кличком разом говорять "Welcome to Ukraine!" ("Ласкаво просимо до України").

Сцена для виступу учасників, як і весь Палац Спорту, буде оформлена в тому ж містичному стилі. За допомогою спеціальної конструкції сцени та її освітлення виконавці ніби витатимуть в повітрі. Точніше, в містичному ефірі – настільки ірреальним видається оформлення.

Словом, із завданням іміджмейкери справилися на славу.

Інь

Сванте Стокселіус, виконавчий директор Європейської мовної спілки з питань Євробачення, в один голос із президентом НТКУ Тарасом Стецьківом хвалили рівень підготовки до конкурсу.

Члени делегацій представників країн-учасників, які з понеділка перебували в Києві, за словами організаторів, також в цілому були задоволені.

Якби не одне "але" – ціни в київських готелях.

"Вам дуже добре вдалося підготуватися до конкурсу. Єдина проблема на мій погляд - це дуже дорогі готелі", - сказав голова наглядової ради "Євробачення" Руд Берман в ефірі "5 каналу".

Віце-президент НТКУ та виконавчий продюcер "Євробачення-2005" Павло Грицак на прес-конференції в середу розповів, як під час зустрічі з наглядовою радою з проведення "Євробачення-2005" Україну, практично, звинуватили у спробі отримати надприбутки за рахунок іноземних гостей.

"Я думаю, що це справедливе звинувачення", – сказав Грицак.

Грицак обурювався готелями "Редісон Сас", "Либідь" та "Русь”, які раптово збільшили ціни на проживання. За його словами, проживання у номері 4-ох зіркового готелю "Редісон" у Відні коштує 167 євро, а у Києві – 350 євро. (Доречі, готель можна замовити на цьому сайті чи тут.)

"НТКУ намагається вплинути на готелі та переконати їх не прагнути отриманню надприбутків та не псувати імідж України", - додав Грицак. Він запевнив, що за сприяння Київської мерії це питання має бути вирішено найближчим часом.

Між тим, член наглядової ради "Євробачення" Юрген Майер-Бір в ефірі "5 каналу" сказав, що "якщо цей готель не буде готовий до Євробачення, буде відібраний інший готель".

Ще одним каменем спотикання для організаторів став Палац спорту, в якому планують проведення цьогорічного конкурсу.

Палац спочатку, м'яко кажучи, спочатку завищив вартість оренди і запросив 15 млн грн. за весь час аренди. Віце-прем'єру Томенку навіть довелося пригрозити закладу кримінальною справою і поверненням у державну власність.

В результаті вартість вдалося знизити до 1 млн. грівень.

А вже в середу, на прес-конференції, Тарас Стецьків порадував, що всі проблеми вирішені, і договір із палацом спорту нарешті підписаний. На умовах, які влаштовують і НТКУ, і палац – близько 30 000 грн. за день. Таку ціну, за словами президента НТКУ, за виступ тут платить будь-який виконавець, навіть російський.

Орендувати доведеться 33 дні – з 23 квітня, коли почнуться монтажні роботи, і до 25 травня. В сумі справді виходить близько 1 млн.

Додатково буде підписано угоду про компенсацію витрат у зв'язку з проведенням конкурсу – за встановлення коментаторських кабін та гримерних, ремонт ліфтів, вентиляція та ін.

Але це – не остання проблема. Комуніст Юрій Соломатін з трибуни Верховної Ради звинуватив НТКУ в непрозорості витрат і неправильному проведенні тендерів.

За його даними, 10 компаній, які займаються наданням світового, звукового і сценічного обладнання, а також дизайнерські компанії, звинувачують Національну телекомпанію в непрозорому розподілі замовлень на роботи по підготовці для конкурсу.

Він повідомив, що ображені компанії звинувачували НТКУ у відстоюванні інтересів певних фірм. Наприклад, послуги шведської компанії "Spectra+", інтереси якої нібито лобіює НТКУ, майже на 1 млн. євро дорожчі за послуги іншої компанії, яка пропонує ті ж послуги світлодізайну – "Сі-лайт".

На ці звинувачення Стецьків 23 березня відповів, що "звернень та скарг про непрозорість дій Національної телекомпанії України буде 100, а може й більше. Якщо кожну з них коментувати, не буде часу займатися "Євробаченням", додав він.

Через стислість строків організатори не могли проводити повну процедуру проведення тендерів, яка займає 90 днів. "Ми закінчили б якраз до кінця "Євробачення", - сказав Стецьків.

Але найбільша плутанина вийшла із квитками на конкурс. Кілька днів тому з'явилися повідомлення про початок продажу, а згодом про те, що квитки майже розкуплені. В той же час, у касах вони обіцяли з'явитися лише через два тижні.

Спробуємо прояснити ситуацію.

На даний момент у мережі Інтернет працюють два сайти з продажу квитків. Перший – це olvia.com.ua, яка 14 березня виграла тендер на продаж квитків через Інтернет. Цей сайт розрахований чомусь лише на російськомовних користувачів.

На ньому з легкістю можна знайти квитки на Надєжду Бабкіну та Баскова з Повалій, проте, щоб знайти продаж квитків на Євробачення, треба спуститись до самого кінця сайту.

Але купити ви нічого не зможете. Можна забронювати, але не конкретні місця у залі, а квитки на суму, на яку може розраховувати клієнт.



Квитки від 25 до 750 грн. Ціну обирає (!?) сам покупець. Можеш написати 50, а можеш і 48 грн., хочеш 222 – на сайті немає віконечка, де можна обрати чітку ціну. Може, організатори хотіли провести аукціон?

Справа, на титульній сторінці сайту під великим банером "Евробачення з Русланою" (який, до речі, нікуди не веде – "Не указан номер статьи") написано, що на фінал вже всі квитки продано. А що, якщо за всіх них було заплачено по 750, чи навпаки – по 40?

Кореспондент "Української правди" спробувала забронювати квіток, проте на момент виходу статті жодного повідомлення е-мейлом про те, що заказ прийнято, редакція не отримала.


Ми не облишили надію і спробували купити квиток через міжнародний сайт Євробачення. Натиснувши на "ticket sales", виходиш на інформацію, що квитки продаються на сайті www.eurovision2005.in.ua.

Цей сайт розрахований на англо- та україномовних користувачів. Але від того не легше.

Можна пробувати купити скільки завгодно, але вже натиснувши "buy", побачиш в самому низу надпис "THE LAYOUT OF THE CONCERT HALL IS STILL UNDER RECONSTRUCTION. THAT’S WHY THE ROWS AND THE SEATS CANNOT BE IDENTIFIED YET. PLEASE, FOLLOW THE INFORMATION ON OUR SITE WWW.EUROVISION2005.IN.UA IN THE NEXT COUPLE OF DAYS".

Тобто зал не готовий, а тому не можливо визначити місця. Але, як запевняють організатори, орієнтовно 25 квітня квитки з'являться у продажу на вищезазначених сайтах, а також у касах Палацу спорту. Там всі, хто встиг забронювати квитки, зможуть їх викупити.

Раніше ми вважали, що простим смертним, не з'єднаним із всесвітнім павутинням, не варто й мріяти про "Євробачення". Але навіть тим, хто має Інтернет, зробити це не так просто.

Хто казав, що Євробачення – це можливість підкріпити імідж України? Як пояснити іноземцю скільки це – 750 грівень?

Адже як тільки квитки з'являться в продажу, за них почнеться боротьба між тими, хто встиг забронювати, а тепер хоче дістати собі якнайкраще місце на замовлену суму. Спостерігачі вже зараз не виключають, що більшість квитків на фінал опинилися в руках перекупщиків.

Що ж стосується офіційного веб-сайту цьогорічного "Євробачення", то його й досі немає. Відповідальна за цей сайт від НТКУ Катерина Прищепа повідомила "Українській правді", що знаходитиметься він за адресою www.eurovision.ua.

Вона також назвала розробника сайту. Ним, за її словами, стала компанія "Future Vision". Проте, скільки коштувала розробка сайту, чому так довго виконувалася та інші подробиці Прищепа повідомити відмовилася, оскільки угода з названою компанією ще не підписана.

В той же час, прес-аташе цьогорічного "Євробачення" Марко Маркович пообіцяв УП, що сайт буде презентований найближчими днями.

До "Євробачення" залишилося трохи більше семи тижнів.