Задорогі готелі, замало туристичної атмосфери та ще й дискусія навколо політичного бойкоту української частини "Євро-2012". Як результат, німецькі вболівальники не особливо рвуться в Україну.
Німецькі туристичні фірми не приховують свого розчарування. "Це ні для кого не секрет, що з Чемпіонатом Європи зазвичай пов'язують вищі очікування, - цитує інформаційне агентство dpa керівника туристичної компанії Vietentours Інґо Фріске. - Ми більше тішилися б, якби ігри групової стадії чемпіонату за участю Німеччини відбувалися в Польщі". Однак волею долі німецькій збірній доведеться виходити на арени Харкова й Львова.
Команді, яку тренує Йоахім Лев, випало грати з нідерландцями, португальцями й данцями - досить потужні суперники, а значить і матчі обіцяють бути цікавими. Але навіть цей факт не сприяв зростанню попиту з боку німецьких туристів. На думку Фріске, тут дивуватися нема чому, адже Україна - це не Франція, Іспанія або Португалія. А футбол, наголосив він, завжди, так би мовити, "споживають разом з країною і людьми".
Задорого й нестабільно
Компанія Vietentours, яка спеціалізується на організації поїздок на спортивні змагання, поки що не може похвалитися особливо великою кількістю бажаючих відвідати Харків, Київ, Донецьк або Львів. "Політична ситуація в країні зовсім не сприяє тому, аби ті, хто ще не визначився, в останню хвилину вирішив би змотатися в Україну на футбол", - констатує Фріске.
Та й ціни на українські готелі теж кусаються, що віддзеркалюється й на пропозиціях німецьких туроператорів. Замовляючи через Vietentours поїздку до України на відбірні матчі німецької збірної, вболівальнику доведеться викласти від 1100 євро з однією ночівлею в двомісному номері до 2400 євро за три ночі.
"Шахраї та злочинці"
Задорогі українські готелі стали темою для критики й з боку Союзу європейських футбольних асоціацій (УЄФА). Власників готелів в Україні, які на час "Євро-2012" підняли ціни до астрономічних висот, президент УЄФА Мішель Платіні кілька тижнів тому назвав "шахраями та злочинцями", які прагнуть нажитися на спортивному святі.
Генеральний секретар УЕФА Девід Тейлор теж застеріг, що це справляє погане враження, коли намагаються викачати все по-максимуму.
"Гроші дереш, а кориці шкодуєш"
"Ми не можемо селити в двозіркових готелях, а в інших пропозиціях, які ми отримали з Україні, було абсолютно порушено співвідношення ціни й рівня послуг", - пояснив проблеми, що виникли з українськими готельєрами, представник німецької туристичної компанії Dertour Олівер Кауфманн.
З огляду на такі обставини Dertour організувала чартерні авіарейси: вранці - літаком на матч, після гри - відразу знову до Німеччини. Близько 500 вболівальників вирішили скористатися такою послугою, за яку їм довелося викласти від 600 до 800 євро. "Могло б бути й більше, але ми в цілому задоволені", - сказав Кауфманн. Згідно з прогнозами Німецького футбольного союзу й представників туристичного бізнесу, на кожний відбірний матч збірної Німеччини слід очікувати від двох тисяч до трьох тисяч футбольних фанатів з ФРН.