Армия и политика
Коли гармати говорять, політики мовчать
Днями мене спитали, чим пояснюється така популярність військових в соцмережах та як вони використовуватимуть її після війни.
Пояснення популярності просте – у країні, що воює, армія стає центром тяжіння всього – уваги, грошей, інформації, новин. Коли ти військовий – вважається, що ти знаєш більше за середньостатистичного цивільного.
А от що робити з цією популярністю вже зараз – це складніше питання.
Величезний актив, зокрема, сил Територіальної оборони – це різноманіття бійців. Це в основному мотивовані добровольці, які покинули своє успішне цивільне життя, щоб захищати домівку та країну в лавах ЗСУ.
Завдяки цьому активу збройні сили наповнилися ініціативними людьми, які звикли швидко вирішувати проблеми, налагоджувати горизонтальні зв’язки, досягати цілей та знаходити необхідні ресурси.
Цей же актив зараз, з початком нового політичного сезону, стає і загрозою, адже старі політичні сили потребують нових облич. Починається вже звичне полювання за активними лідерами.
У світі постправди є декілька аксіом:
- Популярність не дорівнює довірі
- Репутацію важко збудувати, проте легко втратити
- Досвідчений воїн на полі бою не значить досвідчений воїн в інфопросторі
Медіа живуть в світі швидких новин, а битви виграються за рахунок несподіванки та скриття інформації від ворога. Це два кардинально різні світи. В одному виграє той, хто перший розповів, в другому – той, хто найкраще закамуфлював наміри.
Коли ти вступаєш в політичну боротьбу, тобі доводиться робити вибір. Цей вибір розділяє суспільство. Саме в цьому і є сутність політичної боротьби – змусити громадян зробити вибір.
Політика – це боротьба за обмежений ресурс. А завдання воїна – захищати, а не множити суперечки.
Воїн служить заради кожного, незалежно від політичних переконань. Так само і державний службовець не має права залучати, використовуючи своє службове становище, інших осіб до участі у передвиборній агітації, акціях та заходах, що організовуються політичними партіями.
І коли військовий з’являється на політичному ток-шоу, навіть керуючись найкращими намірами, з вірогідністю 90% його змусять сказати щось критичне, що можна вирвати з контексту та використати проти політичних опонентів.
Або ж цим скористається російська пропаганда, щоб спробувати розхитати суспільство.
Війну не завершено, і варто пам’ятати, що ворог у воїна один. І ключове завдання – це перемога в бою, а не в політичній дискусії.
Володимир Дегтярьов
До 24.02.2022 – директор PR агенції Newsfront, після 24.02.2022 – солдат Сил ТрО ЗСУ