Диплом коррупционера? Спасибо, не надо
В 10 класі я перейшла на домашню форму навчання. Після закінчення школи прийняла рішення не вступати до українського ВНЗ і тримати дистанцію від державної системи навчання.
Нещодавно на посаду т.в.о. міністра освіти і науки було призначено Сергія Шкарлета. Ця новина, на жаль, підтвердила правильність моїх рішень, і я остаточно переконалася, що в жодному разі не відправлю свої документи для вступу в український університет цього року.
Вибираючи місце навчання, я, звісно, звертаю увагу на академічні успіхи закладу. Відповідно до світового рейтингу університетів, найкращий український виш посідає 401 місце.
З 2010 Шкарлет був ректором Чернігівського державного технологічного університету. У рейтингу університетів "ТОП-200 Україна" 2018 його заклад посів 93 місце з 200.
З моєї точки зору, одна з найважливіших функцій виша — формування ідентичності студентів. Тому додатковим критерієм вибору ВНЗ для мене є цінності керівників навчального закладу.
Сергій за кошти університету купив службову автівку за 60 000 доларів. В наукових роботах Шкарлета було знайдено плагіат. У ЗМІ раніше з'явилася інформація щодо його наміру зняти з гуртожитку український прапор і погроз студентам, які виходять на протести.
Сергій Шкарлет зараз має найвищий мандат, аби впливати на зміни системи освіти нашої країни. Минуле Шкарлета вказує, що плагіат, корупція та неповага до громадянської позиції інших — це його вибір та його репутація. Тепер ця репутація розповсюджується на всі навчальні заклади України.
Своїм ім’ям він дискредитує тяжку працю студентів у нашій державі, бо диплом українського ВНЗ почав асоціюватися з академічною недоброчесністю. Відтепер мільйони молодих людей змушені робити вибір: знаходитися якнайдалі від офіційної освіти або від Батьківщини.
В розмові з моїм другом, який навчається в США, я поцікавилася, які саме риси заохочує його навчальний заклад. Георгій Солодко, студент-економіст Гарвардського університету, сказав: "Звісно, диплом університету — частина моєї ідентичності. Головний девіз Гарварду: ‘Veritas’, що означає чесність. Тому правда для мене надзвичайно важлива, особливо у стосунках з самим собою та з близькими людьми.
Безперечно, диплом університету також асоціюється у мене з людьми, які розвивали та посилювали мої цінності. Ці люди навчили мене бути відкритим до мультикультуралізму, толерувати відмінність та прислухатися до людей з різним культурним досвідом, бути готовим ставити питання своєму сприйняттю глобальних речей завдяки поглядам інших та допомагати тим, хто поруч".
Попередні дії Шкарлета прямо протилежні цінностям університету, який посідає найперше місце в світі.
Це в свою чергу унеможливлює рух нашої національної системи освіти у напрямку кращих практик. Талановиті кандидати з чистою репутацією наразі не перемагають в Україні. Ми, громадяни, мріємо про іншу систему освіти, але сильні інституції не існують за замовчуванням.
Країна наших мрій вимагає постійної боротьби, тому талановиті, ціннісні люди в першу чергу мають бути конкурентноспроможними та здатними перемагати усіх шкарлетів. Можна вказувати на несправедливість такого стану речей, але це наша реальність, з якою варто рахуватися.
Нещодавно Dragon Capital подарували будівлю вартістю понад $5 млн для Київської Школи Економіки. Український Католицький Університет за час свого існування отримав внески від 20 000 благодійників.
Такі дії великої кількості людей та організацій формують міцність сучасної України. Задача громадян, прогресивного академічного кола та бізнесу полягає в тому, аби якнайшвидше стати більш впливовими, аніж влада т.в.о. міністра освіти і науки Сергія Шкарлета й їй подібні, та створити ціннісні освітні інституції для навчання молоді в нашій країні.
Катерина Михалко, для УП
Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.