Зеленский и Порошенко – социально-психологические портреты кандидатов

20456 просмотров
Пятница, 19 апреля 2019, 18:30
Алексей ПивоваренкоOleksiy Pyvovarenko (Олексій Пивоваренко)
психолог-соционик, глава Cоционической академии, преподаватель Львовского института менеджмента

На сьогодні виборець має обмежену інформацію про характери кандидатів у президенти України. Все те, що нам озвучують претенденти на цей високий пост про себе, носить здебільшого агітаційний характер.

Публічний образ кандидата, створений у період виборів політтехнологами, штабами,  командами, не обов'язково повинен відповідати його вродженим властивостям. Політтехнологи представляють нам ідеальний образ майбутнього президента, з їхньої точки зору. Сам кандидат також намагається демонструвати лише свої найкращі сторони.

Життєві обставини вимагають відповідності правилам, за якими кандидати діють, так би мовити, "на камеру" чи у публічному просторі. І якщо у випадках "заготовлених сценаріїв" вдається реалізувати задуми радників чи команди, то коли стаються непрогнозовані випадки, проявляється вже характер самого кандидата.

Як не старайся, а характер кандидата не може не проявлятись в тих чи інших обставинах. Відтак відчуття, що поведінка політиків часом настільки різко дисонує із задекларованим образом, цілком очікуване і зрозуміле.

Поговоримо про самого лідера, а не про його "публічний образ" – про соціально-психологічний портрет кандидата.

Для кращого розуміння потенціалу особистості варто використовувати типологічний підхід. Він дозволяє ознайомитися з основними рисами характеру кандидатів, мотивами їхньої поведінки та вчинків, зрозуміти їхні можливості та здібності, симпатії та антипатії, життєві цілі.

У США до 70% випускників шкіл для оцінки своїх ділових можливостей використовують типологію Майерс-Бріггс. У нас для цього користуються подібною соціонікою.

Цей матеріал дозволить краще розуміти, як і чому саме так буде чинити кандидат у повсякденній рутинній діяльності, коли буде ставити свій підпис під важливими документами, вести переговори і приймати важливі для країни рішення.

Соціально-психологічний портрет Петра Порошенка

"Аніматор", ESFP за Майерс-Бріггс. "Дипломат", СЕЕ за соціонікою.

Йому притаманно:

  • бути красномовним;
  • впевнено і переконливо доводити до людей свою думку;
  • сміливо йти на реформи;
  • дипломатичним шляхом вирішувати доленосні для оточуючих питання;
  • в критичний момент звільнятися від зайвого баласту. Наприклад, за 9 днів до другого туру виборів звільнив скандального Семочка;
  • бути в диспуті дипломатичним. Приміром, Ангела Меркель спитала його, що він зробив не так за 5 років, якщо абсолютний новачок та комік зміг перемогти у першому турі виборів. Петро Олексійович не відповів прямо, а зазначив, що це є вибір українського народу. Йому подають у цьому приклад деякі європейські країни, де вибирають несистемного кандидата.
  • сміливо викликати супротивника на двобій. Порошенко – Зеленському: "Не ховайтеся, не кидайте трубку!";
  • ставити ультиматуми своїм опонентам: "Я думаю, з будь-якої точки Києва можна доїхати до Республіканського стадіону. До 15.00 я вас чекаю. Час пішов!".
  • показувати великі перспективи: "Якщо Росія заблокує рішення про введення на Донбас "блакитних касок", то будуть посилені санкції Заходу". "СБУ до завтра розбереться з Медведчуком".
  • гнучко ставитись до правил, норм та законів, якщо вони заважають отримати позитивний результат. Так, Петро Порошенко приїхав на ефір телеканалу "1+1" без домовленості, щоб терміново викликати туди Зеленського.
  • сміливо дивитись у вічі своїм ворогам. Так, на ефірі "1+1" він сказав пану Кулику в очі, що той точно має нести кримінальну відповідальність за звинувачення президента у злочині;
  • боротися до перемоги: до кінця змагається у передвиборчій гонці.

Він вміє:

  • швидко приймати рішення в нестандартних та небезпечних ситуаціях;
  • діяти при цьому рішуче, впевнено і безстрашно;
  • матеріально і морально заохочувати;
  • створювати імідж впливової, милосердної, щедрої, здатної на великі справи людини;
  • проявляти наполегливість, владність, цілеспрямованість і наступальність у конкурентній боротьбі;
  • згуртовувати своїх людей і налаштовувати їх на спільну діяльність.

Він прагне:

  • зрозуміти, як можна отримати прибутки;
  • створити успішний бізнес;
  • отримати престиж, славу та владу.

Любить:

Дуже не любить:

  • непослуху;
  • неуспішності;
  • програвати;
  • пасти задніх.

Демонструє:

  • впевненість у всіх своїх діях і компетентність;
  • майстерність компромісу;
  • успішність у справах;
  • вплив на важливих конкретних осіб;
  • перспективність і відданість справі.

Поважає:

  • статусних та впливових людей, з якими можна домовитись.

Реклама:
Кандидати завжди намагаються показати ті якості, які, на їхню думку, є позитивними, граючи роль, яку вважають доречною на посаді президента. Такі якості можуть демонструватись у публічній поведінці, але не обов'язково є їхньою сильною стороною.

Це певна маска, їхнє "приватне уявлення" про себе та свою роль.

Соціально-психологічний портрет Володимира Зеленського

"ТРЕНЕР" ENFJ за Майерс-Бріггс; "Ідеолог" ЕІЕ за соціонікою.

Йому притаманно:

  • бути як коректним, уважним, чемним, так і за необхідності владним, безкомпромісним і жорстким;
  • не стояти осторонь від боротьби: "Разом зі мною ми почистимо цю стару владу";
  • почуття гумору, сарказм та іронія;
  • бути чутливим до людських страждань: "Не можна бути щасливим серед людей, яким дуже погано";
  • здійснювати ліберальний стиль керівництва;
  • проблеми вирішувати колегіально. Заявив, що для прийняття рішень щодо долі Донбасу, він не виключає проведення референдуму;
  • проявляти винахідливість у питаннях, які потребують неординарних рішень та підходів.

Він вміє:

  • побачити, що керує людиною;
  • зрозуміти мотиви її вчинків;
  • визначати позитивні та негативні властивості характеру людини, її рівень розвитку;
  • відчути можливості, потенціал та перспективність людей і проектів: "Макрон – це дійсно лідер об'єднаної Європи".
  • шукати винних, ворогів і недоброзичливців: "Я поховаю цю партію, тут же, в один момент, якщо не буде можливості поміняти одного, другого, третього на інших трьох".
  • відчути, хто може стати потенційним ворогом;
  • емоційно та морально заохочувати прихильників і друзів: викликати у них ентузіазм і піднесення, необхідні для боротьби, героїчних і жертовних вчинків;
  • переконувати і зачаровувати оточуючих;
  • надихати і керувати ними, залучати до співпраці: "Ми напишемо мою програму разом з тобою", – звернувся він до прихильників.
  • передбачати поведінку людей;
  • прогнозувати події на політичній арені;
  • розуміти душу співрозмовника, повністю перейнятися його внутрішнім світом;
  • зрозуміти "правду" двох протидіючих сторін. Так, Зеленський висловив впевненість, що, склавши списки вимог Росії і України, можна знайти середину, яка усіх влаштує.

Він прагне:

  • бути ідеологом: "Наша партійна програма – це програма країни мрій".
  • тримати ситуацію під контролем;
  • застрахуватися від будь-яких можливих неприємностей:
  • "Я дійсно не хотів їхати на НСК через причину дуже просту: я не знав, що там будуть робити з моїми аналізами потім".
  • бути зібраним, діловим і спокійним;
  • створити дружню спільноту однодумців;
  • стати улюбленцем публіки: "Ніколи не допущу, щоб хтось розчарувався в мені".
  • затаврувати ганьбою порушників етичних норм і законів;
  • застосувати до них всю силу громадської думки і силових структур: "Той, хто не заплатить податки, той сяде в тюрму".
  • жити за чіткою системою та правилами: "Я ніколи в житті не змінюю правила, намагаюся так робити".
  • підтримувати моральний дух своїх соратників;
  • надихати людей на боротьбу з неподобствами.

Любить:

  • у своїх ділових контактах враховувати особисті симпатії і антипатії;
  • створювати провокації: "Даю вам, пане президенте, 24 години щоб здати аналізи на алкоголь і наркотики. Думай-те".
  • виявляти і викривати аморальних людей. Цій тематиці присвячені всі виступи "Кварталу 95".
  • брати на себе відповідальність за своїх друзів і соратників.

Дуже не любить:

  • коли на нього тиснуть чи підганяють;
  • коли його ігнорують;
  • другорядних ролей – тому, щоб відновити свій статус, готовий іти на панібратство;
  • нестриманість інших людей.

Демонструє іншим:

  • свою розсудливість і обізнаність (губиться, якщо не оперує даними);
  • суворість, вимогливість і жорсткість;
  • неординарність;
  • ліричність, мрійливість і романтизм;
  • власні почуття та емоції, симпатії і антипатії.

Поважає:

  • креативних і здібних людей: "Нам треба дати шанс талановитим людям", – сказав Зеленський, який веде дуже закриту, нестандартну, але при цьому ефективну кампанію.
  • сильних духом, що борються до кінця за принципом "зі щитом чи на щиті";
  • відданих, відповідальних, зібраних і ділових людей, які вміють навести дисципліну і порядок.

Підсумки

Обидва кандидати люблять бути в центрі уваги, є красномовними, не бояться виступати на публіці, вміють впливати на емоції і почуття людей. Вони є людьми експресивними, можуть бути дипломатичними, вміють вплинути на почуття оточуючих.

В будь-якому разі пам'ятаймо, що президента слід обирати з усвідомленням того факту, що на 5 років ми з вами визначаємо курс розвитку країни.

Сподіваюсь, що ця колонка допоможе краще зрозуміти, на що здатні кандидати як особистості, і не помилитися у виборі.

Олексій Пивоваренко, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.

Реклама:

УП 100. Поза межами можливого

"Украинская правда" представит свой второй в истории рейтинг лидеров - сотню украинцев, которые делают наибольший вклад в независимость и будущее Украины.

Киев | 20 ноября
КУПИТЬ БИЛЕТЫ
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)