Почему молодежь может пропустить выборы

Четверг, 28 марта 2019, 08:00

Під час проведення передвиборчої кампанії соціологічні служби оприлюднюють результати соціологічних досліджень, в яких міститься інформація про можливих переможців виборчих перегонів, відсоток громадян, які планують взяти участь у волевиявленні, та тих, хто вже визначився з власним вибором, тощо.

Дані майже усіх опитувань свідчать, що точно спрогнозувати результати виборів та виділити одного фаворита у передвиборчих перегонах доволі складно.

Багато в чому результати президентських виборів 2019 будуть залежати від активності, уподобань молоді, рівня її зацікавленості в тому, щоб проголосувати і таким чином взяти участь у виборах.

І якщо кожен з фаворитів президентських перегонів має свій цільовий електорат серед старшого населення, то за молодь йде активна боротьба між усіма кандидатами.

Займаючись формуванням правової політики у сфері правової обізнаності, Директорат з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Міністерства юстиції України спільно з найбільшою системою швидких онлайн опитувань U-Report Ukraine поцікавились у молоді, що вона знає про вибори, як можна перевірити себе у списках виборців, змінити виборчу адресу та взагалі чи прийдуть молоді люди на виборчі дільниці?

Примітка: в опитуванні, яке проводилося у лютому 2019-го року, взяли участь 11298 U-репортерів віком від 18 до 35 років.

 
ЮНІСЕФ впроваджує в Україні глобальний молодіжний проект U-Report. Це швидкі опитування через смс або месенджери
Клікніть на зображення, щоб збільшити

І от що з'ясувалося з аналізу результатів опитування:

Факт №1

57% (близько 6400 осіб) опитаних сказали, що обов'язково будуть брати участь у виборах президента України.

Ще 20% (близько 2300 осіб) зазначили, шо скоріше за все братимуть участь у виборах.

Як бачимо, частка молодого населення, яке готове взяти участь у виборах, складає приблизно 77%. Це підтверджує тезу про те, що кандидат у президенти, який зможе завоювати симпатії молоді, зможе розраховувати на додаткові мінімум 3-5% до свого загального результату.

 
57% опитаних сказали, що обов'язково братимуть участь у виборах президента

Факт №2

З 23% (або близько 4900 осіб), які продемонстрували сумнів у своїй участі в голосуванні, серед причин своєї пасивності зазначили:

  • Не вірю у можливості щось змінити (14%);
  • Складно голосувати не за місцем реєстрації (20%);
  • Не бачу достойних кандидатів (19%).

Чути такі відповіді з вуст молоді доволі дивно. Невже з більше ніж 30 кандидатів неможливо визначити достойного? Або витратити півгодини, щоб змінити місце голосування? Ну, а хто, як не молодь, може (і має) вірити у зміни в своїй країні?

 
Ті, хто не планує, брати участь у виборах, мають різні причини

Факт №3

33% опитаних у віці від 20 до 24 років зазначили, що вони не будуть брати участь у виборах, оскільки їм складно голосувати не за місцем реєстрації. Серед опитаних у віці від 25 до 30 років таких 42%.

Ці цифри демонструють, що молодь проживає здебільшого за іншою адресою, ніж та, яка вважається місцем їхньої реєстрації. При цьому вони не цікавляться процедурою зміни місця голосування без зміни виборчої адреси, яка на даний час є доволі простою та доступною.

Для цього потрібно лише звернутись до органу ведення реєстру виборців з відповідною заявою і в деяких випадках надати певні документи.

 
Чимало молоді не проголосують, оскільки їм складно голосувати не за місцем реєстрації

Факт №4

41% U-репортерів віком 31-34 років зазначили, що вони не будуть брати участі у виборах через те, що немає достойних кандидатів.

Наведений показник дуже чітко демонструє різницю в поглядах між населенням у віці 25-30 та 31-34 років.

Якщо молодь віком 25-30 років не йде голосувати на вибори здебільшого з причини власного небажання змінити місце голосування (або ж незнання можливості застосування процедури зміни місця голосування), то молодь більш "зрілого" віку не має наміру йти на вибори через відсутність достойного кандидата в президенти.

І пов'язано це скоріше з тим, що виборці такого віку більш серйозно ставляться до постатей кандидатів у президенти, вивчають їхні виборчі програми та обіцянки, а також, можливо, й через те, що така категорія виборців вже неодноразово брала участь у виборах та, на жаль, втратила інтерес до них.

 
Молодь більш "зрілого" віку не має наміру йти на вибори через відсутність, на їхню думку, достойного кандидата в президенти

Факт №5

На запитання "Чи знаєте ви, як перевірити себе в списку виборців?" більше 6500 осіб відповіли негативно (61%). Серед молоді віком 20-24 роки таких було 65%.

У той же час на аналогічне запитання серед молоді віком 31-34 років негативну відповідь було отримано від 45% опитаних.

Для цікавості наведемо й результат, який ми отримали, опитуючи молодь віком 25-30 років – 50%.

Бачимо, що чим доросліша молодь, тим більш обізнаною вона є.

 
Досі велика кількість молоді уявлення не має, як перевірити себе в списку виборців

Факт №6

Ще один невтішний показник щодо правової обізнаності ми отримали у відповідях на запитання щодо можливості змінити місце голосування.

Відтак, 54% з опитаних відповіли, що вони взагалі не ознайомлені з можливістю такої процедури.

І тут варто повернутись до факту №3, згідно з яким чималий відсоток молоді не бере участь у виборах саме тому, що їм складно проголосувати не за місцем реєстрації.

Але, виявляється, причина не у складності, а в недостатній обізнаності.

 
Виявляється, що причина небажання молоді голосувати швидше не у складності, а у недостатній обізнаності

 
Віковий розподіл "неознайомлених" з можливістю процедури зміни місця голосування

Отже, наведені вище факти та загальні результати опитування говорять про те, що:

1) молодь готова прийти на вибори і проголосувати, що свідчить про її небайдужість до суспільно-політичних процесів в країні;

2) рівень знань населення, зокрема, молоді про свої виборчі права все ще низький.

Реклама:
Виправити ситуацію з обізнаністю мають різноманітні роз'яснення, яких багато у ЗМІ та Інтернеті. Наприклад, Мін'юст спільно з Центральною виборчою комісією проводить правопросвітницьку кампанію "Я маю право голосу", в рамках якої були розроблені та розповсюджені інформаційні матеріали щодо найбільш актуальних питань.

Прийти і проголосувати агітує і популярний інтернет-персонаж Гусь.

Показово, що зазначені інформкампанії вже мають певний ефект. 315 725 українців, які фактично проживають не за місцем реєстрації, змінили адресу для голосування. Найбільшу кількість заяв подано від жителів Донецької і Луганської областей.

Чи вплинули поширені матеріали на кількість бажаючих проголосувати, побачимо вже 31 березня.

Читайте також:

За кого голосуватиме молодь на президентських виборах і чому

"Гусь" покаже, як проголосувати на виборах

Дмитро Зінченко, Дмитро Кузін, спеціально для УП

Інфографіка – скріншоти з сайту ukraine.ureport.in

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования

Будущее инвестиционной профессии: как оставаться востребованным в новых реалиях

Потеря документов во время войны: что делать, и как технологии могут помочь

Международное сообщество журналистов призывает президента Украины прекратить запугивание СМИ

Демография – самый большой вызов послевоенной Украины

Разрешительная кухня: Регистрация мощностей или эксплуатационное разрешение для бизнеса?

Уроки внедрения накопительных пенсий в Польше, что стоит принять во внимание