Почему Тимошенко потеряла первое место в рейтингах

12941 просмотр
Пятница, 01 февраля 2019, 13:00
Алексей МинаковOlexiy Minakov
политический эксперт

Протягом всього 2018 року кандидат у президенти Юлія Тимошенко була впевненим лідером рейтингів, згідно з усіма соцопитуваннями, яким можна довіряти. Попри скандали, які стосувались Тимошенко та її команди і попри активні дії ключових конкурентів, вона втримувала пальму першості.

Але свіжі соцопитування щодо думки українців, які проводились у січні 2019 року, демонструють корінний перелом – Тимошенко як мінімум не перша.

Так, згідно з опитуванням компанії "Рейтинг", Тимошенко вже друга, після Володимира Зеленського. А згідно з опитуванням "Социс", КМІС і "Центра Разумкова", Тимошенко вже навіть третя - її випередив ще й Петро Порошенко.

Але оскільки розбіжності у відсотках у межах статистичної похибки, тому об'єктивно і неупереджено можна стверджувати саме про 2-3 місце Тимошенко.

Спробуємо розібратись, чому Тимошенко втратила "чемпіонський пояс" лідера рейтингів за два місяці до виборів.

  1. Втома українців від нав'язливої агітації Тимошенко.

ЮВТ першою серед кандидатів у президенти почала активну агітацію. Зокрема, ще у червні 2018 року відбувся широко розрекламований форум "Новий курс України".

Потім вона проводила форум "Новий економічний курс України". Згодом – "Нова стратегія миру та безпеки". Потім – "Нова соціальна доктрина". Далі – "Всеукраїнський молодіжний форум". Весь цей час штаб Тимошенко масово розміщував білборди, телевізійну рекламу, рекламу в Інтернеті.

Це дозволило їй зацементувати певний рівень підтримки і утримувати лідерство. Але мало побічний негативний ефект у довготривалій перспективі, який і почав себе проявляти – люди втомлюються від політичної реклами. Одним словом, занадто багато Тимошенко.  

  1. Початок активної кампанії інших кандидатів, зокрема, Володимира Зеленського.

Спочатку комік Володимир Зеленський дав тривале інтерв'ю журналісту Дмитру Гордону. Потім у новорічну ніч оголосив, що йде в президенти.

Ці події викликали подальші бурхливі хвилі обговорення та переключили всю увагу суспільства саме на цього кандидата в президенти, якщо не враховувати історичне отримання томосу для Української Православної Церкви.

Подальші епатажні та нестандартні кроки Зеленського з оголошенням допомоги у складанні програми та реаліті-шоу "Зе президент" продовжували підсилювати його позиції. Зрештою, він став лідером рейтингів, згідно з соцопитуваннями.

Тобто зменшилась природна присутність Тимошенко на порядку денному. Зберігалась її рекламна кампанія, але приводів для обговорення Тимошенко, крім безпосередньо урочистого висування леді Ю в президенти, фактично не було протягом останнього місяця.

  1. Дії "технічних кандидатів" проти Юлії Тимошенко.

Наприкінці минулого року Тимошенко намагалась скористатися ситуацією підняття тарифів і почала комплексну рекламну кампанію, в якій обіцяла "знизити ціну на газ у 2 рази".

Але цей меседж був девальвований обіцянками "технічного кандидата" Сергія Капліна "знизити ціну на газ у 4 рази". Ситуація дійшла до абсурду та нейтралізувала солодку і популістичну обіцянку Тимошенко. 

Реклама:
У січні 2019 року з'явився ще один "технічний кандидат" – екс-журналістка Юлія Литвиненко. По-перше, вона теж жінка, причому з певною впізнаваністю завдяки роботі на телебаченні. По-друге, вона атакує всіх конкурентів, в тому числі й Тимошенко, компрометуючими запитаннями на рекламних білбордах, телебаченні та в Інтернеті.

Зокрема, активно поширюється питання Литвиненко до Тимошенко: "В 2009 році ви підписали кабальний для українців газовий контракт і збільшили вартість газу в 10 разів. Зараз обіцяєте, що знизите. Чому ви вважаєте, що заради влади можна обманювати людей?".

До речі, рейтинги цього не відображають, але на кінцеві результати вплине – похід у президенти "технічного кандидата" Юрія Володимировича Тимошенка. У нього те саме прізвище і по батькові, як у Юлії Тимошенко, ще й схоже написання імені. Неуважні виборці або люди з поганим зором, можуть переплутати.

  1. Провал VIP-агітаторів Тимошенко.

Наприкінці 2018 року співачка Анастасія Приходько заявила, що буде підтримувати Тимошенко. Але одразу ж потрапила у ряд ганебних скандалів. "Вона дуже умна", – так недолуго пояснила співачка джерела доходів Тимошенко. А після незручного запитання взагалі встала і пішла з інтерв'ю.

Інший VIP-агітатор Тимошенко – перший президент незалежної України Леонід Кравчук. Підтримка з боку особи, яка є екс-соратником кума Путіна – Віктора Медведчука, має неоднозначні наслідки. Адже є українці, які чудово пам'ятають, як у 2006 році Кравчук із Медведчуком йшли разом на вибори в блоці "Не так!".

Більше того, навіть останніми роками можна почути компліментарну риторику від Кравчука в бік Медведчука, наприклад: "Медведчук – людина досить досвідчена, освічена, професійний юрист, конституціоналіст, він знає делікатні питання міждержавних відносин".

А після проведення форуму, на якому урочисто висунули Тимошенко в президенти, від підтримки її як кандидата фактично відхрестились відомий письменник Пауло Коельйо ("Я ніколи не записував жодного повідомлення з підтримкою її поточного кандидатства") і екс-генеральний секретар НАТО Андерс Фог Расмуссен ("Я не підтримував жодного кандидата").

Нарешті, один із бійців на цьому форумі пафосно назвав Тимошенко "єдиним політичним кіборгом України". Це, звичайно, його право – висловлювати підтримку тим чи іншим кандидатам у президенти.

Але такі пишномовні та резонансні слова на адресу політика старої формації, яка ще й була проти введення воєнного стану в 2014 році ("…Жоден танк не повинен виїхати з казарми, жоден солдат не повинен підняти зброю"), викликають протилежні емоції у великої кількості українців.   

Таким чином, втома українців від довготривалої нав'язливої агітації за Тимошенко, початок активної кампанії інших кандидатів у президенти, дії "технічних кандидатів" проти Тимошенко та у певній мірі провал VIP-агітаторів Тимошенко – все це ключові фактори, які призвели до втрати лідерства Юлії Володимирівни.

Олексій Мінаков, спеціально для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)