Правительство нарушает закон о полиции

2363 просмотра
Среда, 28 октября 2015, 10:04
Александр Банчук
Центр политико-правовых реформ

Новий закон "Про Національну поліцію" повністю набере чинності 7 листопада.

Але Кабінет міністрів вже зараз почав системно порушувати його вимоги.

Котрий тиждень підряд уряд займається створенням нових підрозділів поліції.

Спочатку у МВС анонсували про створення до 5 листопада кіберполіції. Ця новина стала дуже популярною у суспільстві, особливо після оголошення розміру заробітної плати поліцейської майбутньої підрозділу – біля 30 тисяч гривень.

Надалі – вирішено створити Департамент захисту економіки. Потім – Департамент протидії наркозлочинності.

Якщо дивитися на назву цих підрозділів, то вони здаються важливими і потрібними в нинішніх умовах.

Але утворення таких органів виглядає як спроба терміново працевлаштувати важливих осіб – адже кіберполіція створюється на базі існуючого управління боротьби з кіберзлочинністю, а Департамент захисту економіки – Департаменту протидії злочинності у сфері економіки.

З іншого боку, кабмін вийшов за межі своїх законних повноважень при створенні цих підрозділів. Так, у частині 3 статті 13 закону "Про національну поліцію" визначений вичерпний перелік з шести підрозділів Національної поліції, до якого входять:

– кримінальна поліція;

– патрульна поліція;

– органи досудового розслідування;

– поліція охорони;

– спеціальна поліція;

– поліція особливого призначення.

В цьому списку немає ні кіберполіції, ні Департаменту захисту економіки.

Названі структури можуть лише входити як складові елементи кримінальної поліції чи органів досудового розслідування, а не бути повністю відокремленими.

Також уряд порушив процедуру утворення цих органів. Для визначення структури поліції, а також структури територіальних органів поліції потрібні пропозиції керівника Національної поліції, 15-та стаття закону.

Без таких пропозицій керівника будь-яке рішення міністра внутрішніх справ і кабінету міністрів є нелегітимним – а, власне, сам керівник Національної поліції досі ще не призначений. Тому будь-які маніпуляції зі структурою і призначеннями є незаконними.

Складається така ситуація, коли уряд і МВС подібними політичними рішеннями хочуть поставити майбутнього керівника поліції перед фактом: нібито "будеш керувати таким органом, з такими функціями – а твоє бачення нікого не цікавить".

Очевидно, що Міністерство юстиції повинно також сказати своє слово про відповідність цих рішень положенням закону.

В іншому випадку, уряду надалі ніщо не заважатиме знову відновити діяльність ветеринарної міліції, транспортної міліції, управлінь по боротьбі з організованою злочинністю, які були ліквідовані на підставі закону від 12 лютого 2015 року, або піти на інші відверті порушення закону про Національну поліцію.

Олександр Банчук, Центр політико-правових реформ, спеціально для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)