Люмпенизация заказухи

56 просмотров
Среда, 01 октября 2014, 10:12
Роман Кабачий
журналист-эксперт Института массовой информации

Політична джинса осені-2014: "Тупий, іще тупіший" – саме таке гасло найбільш точно характеризує нинішню виборчу кампанію до ВР

У передвиборчій риториці українських політичних сил наступив період виразного ступору в пошуках креативу. Минулися часи, коли можна було стравлювати народ, і спекулювати або на темах "Росія нам допоможе", або навпаки – "москальня в усьому винна".

Бути зараз проросійським політиком небезпечно для рейтингу, тож в умовах сякої-такої демократії й урешті демонструванні всіма – ну, практично всіма – політичними силами українського патріотизму, кожна з політичних сил намагається виокремити свою особливу, але фішку, і крутити нею на всі боки. Навіть колишні регіонали переконують: "Оппозиция должна быть проукраинской"

А оскільки в українській політиці заведено "співпрацювати зі ЗМІ", присилаючи їм оплачені матеріали без позначки "реклама", то вимислювати нові й нові завитушки цієї фішки, розсилаючи їх за принципом віяла різним ЗМІ, під різними ж заголовками, стає для піарників зірок і зірочок українського політичного олімпу каторгою.

Втім, високооплачуваною.

Але якби політики глянули тверезим і критичним оком на матеріали, за які вони дають грубі гроші, то вони не могли би втриматися від сміху.

Якщо в Олега Ляшка епатажність, популізм і нахрапистість є основою його політичної кар'єри, – то дивуватися ми можемо не стільки заголовку "Від Франка до Ляшка", під яким дізнаємося про корені ляшківського радикалізму в заснованій Каменярем Радикальній партії, а радше спектру газет і сайтів, які цю маячню опублікували: "Сегодня", "Україна молода", "Львівська газета", "Газета по-українськи".

Натомість чимало політичних сил, що намагаються бути серйозними й прийнятними для свого виборця, викликають у своїх "фішках" якщо не сміх, то роздратування.

"Фішки" Сергія Тигіпка – його економічна обізнаність, боротьба за єдність країни, відбирання в регіоналів пальми "опозиційності" і критика уряду, до якої він спускається все частіше й усе примітивніше.

Ось, приміром, такі заголовки: "У влади немає політичної волі діяти рішуче", "Владу треба міняти. Вона думає про себе, а не про країну", "Сергей Тигипко: "Правительство упустило время – теперь проблемы промышленных предприятий нужно решать индивидуально"".

Про що думав Сергій Леонідович із підконтрольною йому групою нардепів у трагічний день 21 лютого, коли його з нетерпінням чекали у владі, пам'ятає вся країна. Він думав про себе й про майбутнє прем'єрське крісло.

Тепер же, попри намагання відбілися через власний благодійний фонд, або відверті заяви на кшталт "Сергій Тигіпко дав пораненим військовим 600 тисяч гривень", виборець йому не вірить, а створює фотожаби на тлі зім'ятого туалетного паперу та злобними тезами на тему купи витрачених грошей на самопіар на тлі величезних потреб армії і добровольчих батальйонів.

Регіонали, які разом з іншими недобитками режиму Януковича вирішили охрестити себе "Опозиційним блоком", вочевидь вирішили, що чим цинічнішою буде втюхувана теза, тим швидше її обиватель ошелешено проковтне.

Вони в нас, бачте, партія миру.

Ось їхні заголовки, котрі натякають, що нинішня влада – читай по днр-рівськи "хунта" – відповідальна за розв'язання війни. ""Партия мира" против "партии войны"", "Кто ответит за тысячи погибших и десятки тысяч искалеченных жизней", "Объединиться ради мира", "Юрий Бойко: Цель Оппозиционного блока – сохранить единство страны и жизни людей".

Ніби це не регіонали увесь 2013 рік ходили із проплаченими маршами "проти фашизму", настроюючи одну частину країни на іншу.

Ніби це не регіонали голосували за закони 16 січня й танцювали після їх прийняття.

Ніби це не вони відповідальні за розстріли на Майдані.

Тепер їхні очільники повтікали з очманілого від їхньої пропаганди Донбасу й чекають "миру". Коли Ганна Герман їде в Слов'янськ заради фото із чиєюсь вдовою, а потім це фото розходиться по джинсі про "робочу поїздку Ганни Герман на Донеччину", хочеться запитати: 1) що за така "робоча поїздка"; 2) чому ця стаття має бути оплаченою й надрукованою в кожній масовій газеті?

 

Серед новачків виборів нашвидкуруч сколочений проект ЗАСТУП, "За Соціальну трудову Українську Перспективу" – джинсує як і всі, фантазії нуль.

Якщо кілька магнатів, які доять українське селянство, заявлять, що саме вони є тим вимареним захисником цього селянства, як це вперто заявляється – то в мене, як у вихідця із села, виникає одразу кілька питань. Чому, для того щоб достукатися до сільського виборця, треба розміщувати джинсу на сайті "Обозреватель" чи УНІАН? Це що, такі он-лайн-Сільські вісті, який читає кожен поважний фермер?

Креатив у цій джинсі – нульовий коефіцієнт корисної дії.

Новина, приміром, про те, що ЗАСТУП виступив на захист виробників картоплі. Завтра він виступить на захист виробників ріпи, післязавтра моркви й так далі?

Заголовок одного з матеріалів: ""ЗАСТУП" удивил: в пятерку лидеров вошел сельский голова, – аналитик Андрей Китаев". Чим здивував-то? Тим, що чергова "кухарка" потрапить до парламенту? Наше суспільство давно вимагає професіоналів на своєму місці, а політикум вперто не бажає цього розуміти.

За спиною в ЗАСТУПУ – Олег Бахматюк, керує ним Віра Ульянченко, а коментує джинсу політолог і колись поет Володимир Цибулько, переконуючи, що в партії немає людей, заплямованих політикою і корупційними схемами – "Газета по-українськи", 19 серпня.

Для кого ця локшина?

"Фішка" Юлії Тимошенко – вступ до НАТО та ініційований "Батьківщиною" референдум із цього питання.

У цій партії вважають, що якщо в одній і тій же газеті щодня писати про НАТО, то людина повірить саме "Батьківщині", а не НАТО? Інститут масової інформації проводить щоденний моніторинг політичної джинси у вересні місяці. І за дві перші декади "Батьківщина" опублікувала в 4-х газетах, які підпадають під моніторинг, і на чотирьох сайтах, 7 матеріалів про НАТО, з такими от "оригінальними" заголовками: "Украине НАТО надежная защита", чи "Референдум про вступ до НАТО – це потужний удар по Путіну". Щоб ви й не сумнівалися.

Тільки-от за часів прем'єрства Тимошенко ми не отримали навіть План членства в НАТО, до якого були на півкроку.

І насамкінець дві партії влади. Вони джинсують теж.

"Народний блок" у "Комсомолці" розповідає про свою потрібність у кризові часи, і що "список "Народного фронта" "больше всех походит на презентацию будущего правительства". Дуже вже нагадує стару пісню про "команду професіоналів".

Блок Петра Порошенка продовжує взятий на президентських виборах тренд "взяти все й зразу" – і переконує в тому, що саме за нього проголосує найбільше людей.

Дивно лишень, що коментує таку статтю експерт глава Комітету виборців України Олександр Черненко, 21 номер у списку президентського блоку. Або з'являється в джинсі від БПП активістка Світлана Заліщук, також кандидатка в народні депутати, котра, може, і не підозрює, що розшифровку її виступу на телепрограмі друкують на "Обозі" як "новину"?

Прості як двері меседжі, можливо, були б і корисними, якби політикам, що їх проголошують, хоч хтось у цій країні вірив.

А коли вони бездарні й справляють враження волання заради галочки – я повідомив, я заплатив, я надрукував – це вчергове посіяні в пісок гроші. У наші всеїдні ЗМІ.

Роман Кабачій, спеціально для УП

Реклама:

УП 100. Поза межами можливого

"Украинская правда" представит свой второй в истории рейтинг лидеров - сотню украинцев, которые делают наибольший вклад в независимость и будущее Украины.

Киев | 20 ноября
КУПИТЬ БИЛЕТЫ
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)