Майдан в информационной войне
Влада використовує темники. Вони розповсюджуються на телеканалах, поміж політиків та спрямовується на "електорат". Наша боротьба з темниками обмежується зневагою до телеканалів та політиків.
Потужної відповіді темникам немає.
Ефективним засобом проти темника на час революції міг би стати такий-собі "світлик" – узгоджена позиція всіх опозиційних сил, яка буде дорівнювати позиції майдану. Темами ж "світлика" можуть бути будь-яка з великої бази позитивних інформаційних запасів, яка чомусь не використовується на повну силу.
Необхідна Інформаційна служба Майдану, яка б вела узгоджену інформаційну боротьбу проти темників та пропагувала імідж Майдану.
Такі позитивні речі як:
– безпека та дисципліна на Майдані;
– чистота на Майдані;
– відсутність та недопустимість алкоголю на Майдані;
– привітність та взаємодопомога на Майдані;
– підзвітність та економіка Майдану;
– відсутність корупції на Майдані, –
– повинні використовуватися набагато активніше. Ці тези можуть бути використано для листівок, які роздаватимуться в метро, а також в інших містах. Вони можуть бути на бігбордах, на блокнотах, ручках і мільйонах інших речей.
Треба залучати дизайнерів та художників, які й без того підтримують майдан усіма силами, робити конкурси на найкращі ідеї інформаційних акцій тощо.
Акції потрібно оголошувати за тиждень до їхнього початку – тоді ці оголошення матимуть час, щоб облетіти тисячі сторінок на ФБ та Вконтакті, а також бути оголошеними на незалежних каналах, як, наприклад, з акцією про перше віче 24 листопада на Європейській площі. Такі акції будуть мати великий ажіотаж.
Ці ідеї мають бути першочерговими на виступах політиків у містах. Замість заяв, що ми скинемо режим – потрібно говорити про порядок, підзвітність, корупцію.
Це те, що об'єднує всі регіони України. Без винятку. "У вас брудно на вулиці? Вам нахамили в ЖЕКу? Від вас вимагають хабара? – тоді вам до нас на Майдан. Ми боремося проти цього".
Політичні партій тут ні до чого.
До тітушок потрібно говорити не "розходьтеся по домівках", як було в суботу біля ЦУМу, а – "ставайте до нас і розкажіть про це своїм рідним та друзям, у нас один ворог".
Влада не втомлюється робити дискредитаційні заяви про Майдан, серед яких – підкидання трупів, закиди про погроми, бруд, гроші Заходу тощо. Ми маємо пам'ятати, що рівень їхніх дискредитацій визначає наша інформаційна політика.
Якщо розвернемо широку кампанію стосовно чистоти та дисципліни Майдану – то заставимо знизити рівень дискредитацій. Влада буде намагатися тишком-нишком підкидати на майдан сміття. Якщо звіт Майдану увійде в інформаційний "світлик" – то не буде питань стосовно грошей Заходу.
Головою інформаційної служби повинен стати хтось позапартійний, але з дуже чіткою та визначеною позицією та авторитетом.
Ми добре бачимо, що ведеться дуже жорстка інформаційна війна з боку Росії, провладних каналів, усіх бюджетних сфер та окремих політиків. У результаті, пересічний житель Сходу чи Росії вірить у міф про те,що на Майдані брудно та тут кишить політичними амбіціями.
У цій інформаційній війні ми поки що зазнаємо нищівних поразок – а потрібно йти в наступ.
Тим більше, що нам не треба вигадувати неправдивої інформації.
Віталій Різник, спеціально для УП