Киев в океане "джинсы"

57 просмотров
Четверг, 06 июня 2013, 14:28
Роман Кабачий
журналист-эксперт Института массовой информации

Попри те, що Конституційний суд не побачив суперечності в тому, що 2 червня спливли 5 років від обрання Київради та міського голови, і призначив вибори аж на 2015 рік, ймовірність того, що столичні вибори таки відбудуться цьогоріч восени досить велика.

Радник президента Марина Ставнійчук вважає, що призначення київських виборів лежить повністю у компетенції Верховної Ради. Опозиція вже склала чотири законопроекти щодо проведення виборів у Києві саме восени 2013-го, а не 2015 року.

Поміж іншими причинами, про вірогідність такого розв’язку патової ситуації свідчить активна зовнішня рекламна кампанія на вулицях Києва претендентів на мерське крісло та локальних "авторитетів", що мітять в депутати. Так само постійно з’являються їхні замовні матеріали в друкованій пресі.

На бігбордах найбільше красується один із чолових метросексуалів України Микола Катеринчук.

Принагідно варто його запитати, як це так відбувається, що влада толерує його рекламу, зазвичай не допускаючи жодних інших представників опозиції: то "вітати з 8 березня", то переконувати, що "олігарх не може бути мером Києва".

Практично ті самі меседжі маємо в замовних матеріалах. Тільки ось він не може ніяк зрозуміти, підтримає його опозиція чи ні: в середині квітня він переконував маси, що піде в мери незалежно від рішення опозиції, а наприкінці місяця йому вочевидь допоміг увірувати в те, що пан Микола має кращі від Порошенка шанси стати узгодженим кандидатом від опозиції дуже незалежний політолог Вадим Карасьов.

Причому, оригінальне інтерв’ю Карасьова, дане "Главкому", має цілий вал передруків.

Ось що видає Гугл на запит "У Николая Катеринчука больше шансов стать согласованным кандидатом от объединенной оппозиции, чем у Петра Порошенко":

 

Піарщики Катеринчука так запрацювалися, що меседжі шефа не лінуються виставляти у вигляді його блогів пачками – із різницею в кілька хвилин:

Фейсбук Крістіни Бердинських
Фото з Фейсбуку Крістіни Бердинських

І все ж, поперед у неформальній естафеті "джинси" веде голова Київської міськадміністрації Олександр Попов.

Оскільки рейтинг останнього напряму пов’язаний із нелюбов’ю киян до влади "донецьких", то меседжі від київського градоначальника, окрім розповідей, який він хороший, та як дбає про незаможних киян, також мають на меті відокремити діяльність градоначальника від "злого" уряду та його недоброго керівника.

Цікаво, що нерідко піар-статті про картку киянина чи інші "реформи" передруковуються з минулорічних "заказух".

У квітні газета "Сегодня", якщо вірити її рубрикації, то на правах реклами (до слова, неналежно маркованої), бо ж під рубрикою "Анонс", розмістила статтю "Попов готовится к войне с Кабмином?".

 

Перед тим "Сегодня" вже інформувало населення, що "Конфликт Попова с Азаровым продолжается", а в травні вже "продолжались" "Бои за киевский бюджет".

 
 

Оскільки статті рекламні, на сайт вони не потрапляють, на сайті інший прейскурант, – всього 4800 гривень з податками. Зате якимось дивом вони під виглядом "новини від "Сегодня" розміщуються на купі інших сайтів, причому з однаковісіньким вступом.

Для прикладу: вріз "Об этом пишет газета "Сегодня" в статье "Попов готовится к войне с Кабмином?" надрукували п’ять сайтів, в тому числі, "Коментарі" та "Газета по-українськи".

Яким чином ця "новина" розповсюджується – чи в розсилці "Сегодня", чи безпосередньо від піарників Попова, невідомо.

 

З іншою статтею, а саме "Конфликт Попова с Азаровым продолжается", майже вдалося провернути той самий трюк – власну новину "від "Сегодня" подав також "Лівий берег". Якби не заява народного депутата Миколи Томенка, що ця стаття замовна і що "абсолютно очевидно, що це класична передвиборча "джинса", де немає автора і розповідається, як "мужні борці команди Попова активно воюють за права киян з "ганебною і злочинною" владою Азарова".

Але, як видно зі скріншоту, "опозиційність" Попова таки переважила викривальну ноту обуреного Томенка:

 

Провладні князьки на місцях також не забувають підгодовувати електорат своїми порціями позитиву.

Одночасно і Олександра Попова, і себе піарить глава суспільної організації "Право киян" Валерій Миронов, переконуючи газету "Факты", що Синє озеро на Подолі вдалося повернути завдяки підтримці Попова.

"Новину" знов передрукувало безліч видань. На Троєщині Галина Герега ініціювала акцію прибирання дворів, написала "Комсомольская правда в Украине", а Алла Шлапак "компетентно" розповідає про експеримент медичної реформи на Дарниці.

Власник мережі "Фокстрот", а для "седовласых земляков" – голова соціального центру "Перспектива" на Лісовому масиві Геннадій Виходцев переконує "брошенных на произвол судьбы в собственном государстве", що зможе навести порядок в країні.

"Седовласые" йому ж підказують, як цього досягти: краще повернутися до повної мажоритарки. Зрозуміло ж: округів стане більше і пан Геннадій нарешті стане нардепом.

 

Хоче стати депутатом, повідомляє "Главком", нинішній віце-прем’єр Юрій Бойко. Балотуватися нібито повинен у проблемному для влади окрузі 94 на південь від Києва.

Там там не змогла перемогти одіозна Тетяна Засуха. Тому окрім звичних уже від пана Юрія піар-матеріалів як керівника та фахівця в енергетичній та політичній сферах,

 

ми вже зустрічаємо повідомлення про те, що Бойко є почесним головою пошукового загону "Дніпро-Україна", бере участь в церемоніях перепоховань радянських воїнів у селі Гатне неподалік Василькова:

 

В "джинсі" намітились нові тенденції – можливо, вона еволюціонувала, врахувавши помилки попереднього виборчого періоду, коли кампанії з залученням "джинси" були найбільш провальними.

Як це виглядає сьогодні: все починається із своєрідного "освячення". "Джинса" з’являється у якомусь відомому ЗМІ, у рубриці, яка десь на задній шпальті дрібними літерами маркована як рекламна.

Далі рушає в плавання – з’являється вал передруків, з посиланням на ЗМІ-першоджерело, а з самого першоджерела ця новина зникає.

Друга тенденція – виробники джинси почали робити ставку на сенсаційність, "джинса" передруковується як "скандальна" новина, під яскравими заголовками. Наприклад, "Попов готовится к войне с Кабмином?" або "Бои за киевский бюджет".

Очевидно, що як ЗМІ не готові відмовлятись від отриманих від "джинси" прибутків, так і політики не бачать для себе інших шляхів комунікації з суспільством, і не бажають – або просто не можуть – продукувати реальних новин чи дискусій.

Обидві сторони продовжують розвивати корупцію, яка є однією з причин їхньої ж збитковості і невдач.

У результаті маємо вчергове спотворену дійсність, вчергове обростаємо всуціль неправдивими образами політиків. А в випадку "джинси" від нинішньої київської влади це робиться ще й за наші з вами гроші.

Роман Кабачій, для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)