Почему "Открытое небо" никак не откроют?

40 просмотров
Пятница, 08 июня 2012, 13:36
Игорь Луценко
народный депутат Украины, для УП

28 травня Віктор Янукович урочисто відкрив термінал D в Борисполі. 4,8 мільярдів гривень, і українці можуть літати комфортно.

Ура?.. Зовсім ні.

Звідки там узятися заявленим 15 мільйонам пасажирів на рік, якщо мало того, що українці бідні, так і ціни на квитки для них вищі ніж у багатих країнах?

Автор, регулярно сплачуючи цю надбавку за головотяпство вітчизняних чиновників, мав удосталь часу, сидячи в авіатерміналах, щоб поміркувати над питанням "хто винен".

Якщо б менше уваги приділялося піару на інфраструктурних звершеннях – усе було б по-іншому, квитки були б дешевші.

Нещодавно було оприлюднене розпорядження кабміну "Про затвердження плану першочергових заходах щодо інтеграції України в ЄС на 2012 рік". Цей документ має прямий вплив на ціни на квитки.

Розпорядження, зокрема, передбачає, що Мінінфраструктури, Мін'юст і МЗС мають завершити до 2 липня переговорний процес щодо укладення договору про Єдиний повітряний простір.

Принцип "відкритого неба", зокрема, передбачає зняття обмежень по кількості маршрутів та авіакомпаній на рейсах між країнами. Проект із такою назвою з'явився в 2003 році й робить доступ на ринки країн, що долучилися до нього, більш простим і уніфікованим. Це збільшує конкуренцію й знижує ціни.

Але все йде до того, що фанатам подорожей поки що нема підстав для радості.

"Відкрите небо" запровадили лише тимчасово під Євро-2012, з 15 травня по 15 липня 2012 року. Тобто з 15 липня все буде по-старому.

Більше того, навіть якщо найближчим часом завершать переговори із приводу "Відкритого неба", то це не означає автоматичне підписання договору й падіння цін на квитки. Швидше за все, до призначеного дня Україна буде не готова пустити в країну європейських авіаперевізників і не зможе розширити карту польотів українських авіакомпаній.

Справа в тому, що необхідно привести українське законодавство у відповідність з європейським, – і лише потім можна буде вважати, що проект працюватиме повноцінно.

Факт, що до питання про зміну законодавства Україна так і не підійшла. Країна так зайнята підготовкою до Євро-2012, що сил вистачило тільки на будівництво аеропортів, стадіонів і ремонт доріг.

Україна почала переговори про проект в 2007 році. Уже відбулося кілька раундів. Після перемоги на виборах Віктора Януковича ЄС активізувався, і Україна заявляла, що зацікавлена в цьому проекті, тому що він не тільки дає доступ закордонним компаніям в Україну, але й українським авіаперевізникам у Європу. Від чого пасажири по обидві боки кордону мають нарешті виграти.

Але, починаючи з 2011 року, процес зайшов у глухий кут.

Чому?

Міністр інфраструктури Борис Колесніков несподівано для ЄС заявив, що Україна підпише "Відкрите небо" лише в тому випадку, якщо Євросоюз запровадить для громадян України безвізовий режим, або ж лібералізація доступу можлива лише з тими країнами, з якими безвізовий режим уже є.

Європейські чиновники, судячи з усього, не змогли пояснити Колеснікову, що транспорт і візовий режим – не цілком пов'язані один з одним речі.

І взагалі, таку дивну й неприємну для вітчизняних пасажирів поведінку Колеснікова можна пояснити двома причинами.

Перша, банальна – можливо, нинішній віце-прем'єр виступає лобістом тих урядовців, котрі мають частку в Міжнародних авіалініях України. У 2011 році був проданий контрольний держпакет акцій МАУ, і всі 100% сконцентрував бізнесмен Арон Майберг, котрий має прекрасні стосунки з сім'єю Табачників, один з котрих, Дмитро, зараз працює у Кабміні. Його брат Михайло є бізнесменом з неоднозначною репутацією. Він, зокрема, причетний до скандального проекту будівництва 150-метрового хмарочоса на Хрещатику.

Друга, ще банальніша й майже стовідсотково вірна – на відкрите небо й на квитки для українців Колеснікову наплювати, ба навіть йому було б шкідливо цим займатися, оскільки в нього обмаль часу. Заяву на адресу ЄС він робить, щоб не бруднитися зайвий раз законодавчою роботою.

Його божество – футбольний карнавал. І на цю задачу працює його голова й серце, забуваючи про все інше.

Отже, у чималий список жертв Євро-2012, крім української медицини, освіти, безпеки – можна записати й українські небеса.

Ігор Луценко, спеціально для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)