Табачник и география

Вторник, 21 февраля 2012, 10:10
для УП

Нині в Інтернеті і не тільки в ньому жваво обговорюють чергові "освітні" новації "від Табачника". Значиться так. Історію України в школі ліквідувати взагалі. Українську мову "обрізати". Такі новації – це повне невігластво, маячня і антинаука. Якщо не сказати сильніше.

Але до мене доходять чутки, що теж саме хочуть зробити і з географією України. Як "прахвесор", який має підручник з географії виданий у США, я знаю, що в цій країні історія, географія і мова відносяться до п’яти шкільних предметів, які визнані критичними для інтелектуального розвитку нації. Ось так, пане Табачнику.

Тепер пояснюю популярно чому це так. Для "особліво нєпонятлівих". Нагадую вам, як професор професору, що все в цьому світі відбувається в просторі і часі. Через це, подобається це комусь чи ні, головними шкільними предметами є історія і географія.

Мова теж головний предмет, бо процес мислення напряму пов'язаний з мовою.

Ось у такій щасливій і багатій європейській країні як Бельгія у школі взагалі хімію не вивчають. І нічого. Живі здорові. Зате історія Бельгії, географія, мова на першому місці.

А тепер "канкрєтно", як доктор доктору. Про що слухають, скажімо, по радіо мільйони і мільярди землян? Я щось не чув, щоб хтось "травив" в засобах масової інформації формули з вищої математики, аналітичної фізики чи молекулярної хімії. Основна інформація надходить мовним інструментарієм і в ній абсолютно переважають повідомлення з географії і історії.

Якщо кажуть, що президент виступив у Кременчуці, то людина, яка не слухала географії України, ніколи не відтворить у голові інформацію, що Кременчук є індустріальним містом Полтавської області і знаходиться він на Дніпрі.

Можна не продовжувати. Майже всі повідомлення по Україні в тій чи іншій мірі містять у собі географічну інформацію.

Ми тільки і чуємо про температуру повітря, його тиск, вологість, напрям і силу вітру. Все це теж географія України. Прибери її з пам’яті людей, а абсолютна більшість громадян після закінчення школи ніколи географії вчити не буде, і вони отримуватимуть інформацію, але розуміти її не будуть.

Орієнтація у просторі і часі особи завжди була, є і залишиться в майбутньому одним з головних завдань шкільної освіти. Не розуміти цього є неприпустимим для міністра освіти і науки.

В Інтернеті пишуть, що Табачник є агентом Кремля і п’ятою колоною російського імперіалізму. Не знаю. Нехай люди самі зроблять належні висновки. А ось про те, що він є агентом невігластва і освітньо-педагогічного мародерства, не сумніваюся ні хвилини.

Петро Масляк, для УП