"10 негритят" молодежной политики

52 просмотра
Четверг, 17 ноября 2011, 16:27
Иван Крулько
народный депутат Украины, фракция "Батькивщина"

Часто доводиться чути, що молодь – це майбутнє України, стратегічний людський капітал тощо. Проте, що насправді криється за гучними словами?

Реорганізація міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту й розділення його функцій між Держмолодьспортом та МОНмолодьспортом – крок до остаточного згортання молодіжної політики, як такої.

Взаємини між Сафіулліним та Табачником ще декілька місяців тому скидалися на перетягування канату або боротьбу за "сфери впливу". Низка публічних вчинків, за які Янукович навіть пригрозив обом відставкою, затягування питання щодо затвердження структури держслужби – це ознака того, що до останнього моменту вирішувалося питання, хто ж буде головним.

І от, піврічна тяганина, нарешті, завершена. Сфери впливу розподілено.

Щоправда, не на користь української молоді.

Постановою кабміну № 937 від 07 вересня 2011 року "Про затвердження граничної чисельності працівників апарату центральних органів виконавчої влади" остаточно завершилось реформування міністерства у справах сім'ї молоді та спорту в контексті розпочатої президентом так званої "адмінреформи". Держслужба в справах молоді та спорту, що утворилась внаслідок цього, стала основним і єдиним державним органом уповноваженим на роботу в сфері молодіжної політики.

Додатком до постанови визначена гранична чисельність працівників Держмолодьспорту в кількості 123-х осіб. З них питаннями молоді опікуються аж 10 працівників департаменту з питань молоді та комунікацій, тобто 2 відділи в департаменті.

Отже, державну молодіжну політику – а це інтереси майже 14 мільйонів молодих громадян, приблизно 30% населення України – реалізовують 10 держслужбовців-виконавців.

Хто формує молодіжну політику, залишається загадкою й понині. Адже відповідно до "адмінреформи" Януковича, держслужби не формують політику, а реалізовують її.

Державну політику формує міністерство. Оскільки в міносвіти і науки, молоді і спорту згадка про молодь міститься тільки в назві, а профільного департаменту чи управління в структурі МОНмолодьспорту так і не створено – то виходить, що формуванням молодіжної політики не займається ніхто.

Це зрозуміло, адже для Табачника українська освіта це щось аномальне. Що вже говорити про молодіжну політику?

Що ж відбулось за ширмою скорочення витрат на держапарат, і як це відобразиться на майбутньому молодіжної політики?

Фактично, кабмін відверто вказав на другорядність молодіжної політики. Точніше – на її непотрібність.

Не переоцінюю рівень уваги держави до проблем молодіжної політики за попередніх влад, але такого, як зараз, ще не було.

На сьогоднішній день усе те, що молоді обіцяли протягом 20 років незалежності – можливість отримати якісну освіту, знайти роботу по спеціальності, отримувати гідну зарплату й мати змогу утримувати сім'ю, реалізовувати право на житло – не вирішуватиметься взагалі.

Отже, який стратегічний людський капітал формує нинішня влада?

"Ідеальний варіант" для них – це молодь без коріння, без національної свідомості. Індиферентна маса, якою зручно управляти. Молодь без перспектив, без житла, без роботи.

Варіант для української молоді в таких умовах один – шукати кращої долі за кордоном. На жаль, це прозорий меседж, який влада посилає молодому громадянину – "тікай з України, поки не пізно".

Якщо ж повернутися до проблеми відсутності молодіжної політики, то виглядає так – той хто повинен формувати молодіжну політику, цього робити не збирається, бо вважає молодь індикатором проблем для себе. А бути цапами-відбувайлами за реалізацію того, чого не існує, повинні 10 працівників-виконавців у Держслужбі.

І справді – як "10 негренят"...

Іван Крулько, голова ВГО "Молодий Народний Рух", спеціально для УП

Реклама:

УП 100. Поза межами можливого

"Украинская правда" представит свой второй в истории рейтинг лидеров - сотню украинцев, которые делают наибольший вклад в независимость и будущее Украины.

Киев | 20 ноября
КУПИТЬ БИЛЕТЫ
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)