Украинская политика: шофер съезжает у кювет?

26 просмотров
Четверг, 30 декабря 2010, 12:03
Виталий Тараненко
журналист, Хмельницкий, для УП

Безпринципні події, які спалахують у житті вітчизняного політичного істеблішменту, тягнуть за собою безліч неприємностей та очевидний запитальний подив. "Навіщо? Кому це вигідно? А як буде далі?" – ось неповний перелік тих словосполучень, які подумки промовляє пересічний українець, далекий від політики.

Проте дехто з учасників процесу воліє сором'язливо загортати вуаллю низку запрограмованих "дивовижних" випадковостей.

Епізод перший. Президентський

Скоро рік як за кермо українського автомобіля сів шофер Янукович. Віктор Федорович неодноразово підкреслював суспільству, що в нього не куплені права, а совісно зароблені та складені іспитом під час всенародного голосування.

Банальні дорожні "віражі" нашого глави держави із президентом Росії Дмитром Медведєвим ми упустимо, оскільки цей момент у біографії пана Януковича – радше блюзнірство та чергове бажання почванитися перед іноземний гостем.

Нам цікаво подивитися: на скільки президент-шофер є корисним для своїх співвітчизників у ділі. Приміром, чи вправно розбирається в серцевині свого авто "Україна"?

Із перших кроків видно, що українському керманичу до душі використання б/у запчастин. На ходу він змінив мотор держави – Конституцію – на зразок 1996-го року випуску. Відбувалося це в жахливих та недопустимих умовах. Виконавцем був Конституційний суд, який виступив у ролі станції технічного обслуговування (СТО). Він і розтлумачив усім, чому цей двигун є кращим ніж той, який випущений наприкінці 2004-го.

"Визнати таким, що не відповідає Конституції (є неконституційним) закон "Про внесення змін до Конституції України" від 8 грудня 2004 року № 2222-IV" у зв'язку з порушенням конституційної процедури його розгляду та прийняття", вердикт голови КС Анатолія Головіна.

Тепер, даруйте, коту під хвіст п'ятирічний агрегат, за яким жила країна.

Процес адаптації до нового, така собі притирка, відбувався в прискореному темпі:

– заміна коліс, себто ротація генпрокурора Медведька на Пшонку;

– ухвалення бюджету-2011 за тридцять хвилин без обговорення;

– рихтування ходової: розставляння в облрадах лояльних та керованих голів.

Не обійшлося без прокладання цвяхів конкурентам на дорогах – порушення низки кримінальних справ проти високопосадовців колишнього уряду та самої Тимошенко.

Ще одним експериментом великий Я "зворушив" громадськість, запровадивши адміністративну реформу. Спосіб, який був продемонстрований ним на тлі ліквідації ряду міністерств чи держагентств, викликає обурення. Адже змін зазнали лише фасади, а колишні господарі-міністри пішли працювати в найми до нових керівників. Тобто призначені першими або просто заступниками у віце-прем'єр-міністрів.

То ж український керманич відзначився тим, що на капот автомобіля "Україна" причепив скотчем слово "реформи".

Він чимось нагадує вагітну жінку, яка 9 місяців виношує плід, а потім має родити. Перепрошую, але всі терміни "народжуваності" минули! І суспільство досі не відчуло реального "покращення життя вже сьогодні".

То, можливо, є сумніви в самому "економічному зародку"?

Епізод другий. Опозиційний

Інший пілот, котрий називає себе лідером опозиційних сил – Юлія Тимошенко – нині не дуже комфортно почувається в кабіні власного автомобіля.

Після подвійної аварійної ситуації – програш Януковичу по набраних електоральних балах, – яка сталася протягом двох турів президентських виборів, "сердечна" дама, здається, затрималася на піт-стопі. Її транспортний засіб, тобто програма, потребує суттєвих змін та коригувань.

Не рятує й заклик леді Ю через інтернет оновлювати обличчя країни. Проект "Україна третього тисячоліття" від самого початку писався під конкретну політичну силі, як і решта: "Ідеальна країна", "Український прорив"…

Критиканство тільки влади Януковича вкорочує політичного віку Тимошенко.

Натомість "еліксир молодості" намагаються знайти інші політики, котрі ототожнюють себе з опозицією.

В'ячеслав Кириленко, Арсеній Яценюк, Анатолій Гриценко, Борис Тарасюк, Юрій Луценко, Олег Тягнибок – вибачте, кого забув – експлуатують залізних коней, що давно вийшли з ладу.

Так, дехто з них має сталу ідеологію, але засоби подачі не завжди викликають загальноукраїнський захват. Яскравим підтвердженням служить одне з останніх телешоу "Шустер live", де політикам пропонувалося поговорити про майбутнє України. Натомість вони обмежилися лише перестрільними звинуваченнями.

…А шофер Янукович продовжує нас везти в знайомому тільки йому напрямку. З його вуст чути, що українців чекає смуга перетворень. Він запевняв, що "почує кожного".

Натомість слухає лише себе та найближче перевірене оточення.

Віталій Тараненко, журналіст, Хмельницький, спеціально для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)