Конфессия национального компромисса

82 просмотра
Четверг, 04 марта 2010, 09:12
Оксана Стадник
Львовский университет им. Ивана Франко, для УП

До питань релігії в українському суспільстві ставляться дуже обережно і делікатно. А справа в тому, що ми народ, в житті якого релігія завжди відігравала значну роль, ще від нашого хрещення в ІХ-Х століттях.

Від початку поширення християнства Україна була хрещена за двома обрядами: грецьким (Київ та околиці) і римським (Південна і Західна Україна), але це не спричиняло ніяких незручностей.

Річ у тому, що до 1054-го року, тобто розриву між Константинополем і Римом, церква була єдиною. Лише коли східні патріархії вирішили від'єднатися, аби не підпорядковуватися Вселенській церкві і Папі римському, почалися наші проблеми.

Тоді українська метрополія й потрапила під повну зверхність Східної церкви. Адже і візантійські правителі, і польські королі, а згодом і московські царі чудово усвідомлювали, що вплив на церкву – то вплив на народ.

Тому у всі віки самостійна українська церква зазнавала гонінь від усіх окупантів України. І саме в силу цих обставин ми сьогодні маємо в своїй державі кілька церков: Українську Автокефальну церкву, Українську Православну церкву Київського патріархату, які, по суті, є одним і тим же, лише з різним політичним забарвленням, і Українську Греко-Католицьку церкву.

А ще маємо Українську Православну церкву Московського патріархату, яка, на моє переконання, є церквою окупаційного режиму і мала відійти в минуле разом з ним.

Політики вважають, що з цього чотирикутника виходу немає, що надати перевагу одній конфесії – означає спричинити релігійний конфлікт в суспільстві. Мабуть вони мають рацію, якщо збираються "рубати з плеча".

Але якщо започаткувати суспільний діалог і донести до людей, що всі ці конфесії – це той самий східний обряд, та сама християнська віра, той самий Єдиний Бог, що кожній самостійній державі потрібна єдина самостійна церква, яка б виконувала об'єднавчу функцію, то я впевнена, що люди зрозуміли б.

Але для цього треба розробити мудру державну стратегію, яка б ґрунтувалася на дослідженнях істориків і змогла б толерантно об'єднати всі українські конфесії в єдину державну церкву.

Адже ми від витоків християнства мали свою незалежну церкву - Київську метрополію, церковна мова в нас була слов'янська і церква була незалежною від держави та виконувала свою пастирську функцію, а не роль п'ятої колони держави в суспільстві.

Український народ заслуговує на єдину церкву. І я сподіваюся, що влада відкине свої страхи і повірить в його мудрість і толерантність.

Оксана Стадник, Львовский университет им. Ивана Франко, для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)