"Наш регион" Алексея Азарова

Александр Новосад, для УП — Пятница, 3 августа 2012, 14:17

Син діючого прем'єр-міністра, Олексій Азаров розпочав виборчу кампанію, готуючись до мажоритарного балотування в одному з базових для ПР округів – місті Слов'янську Донецької області.

Для цього він познайомився з округом, здійснивши особисту поїздку на поля свої виборчих баталій.

Сина високопосадовця на зустрічі з журналістами супроводжувало кілька місцевих чиновників. Журналісти не змогли тоді дізнатися багато про новоявлену ініціативу, припускаючи, що вона нещодавно створена.

І не помилялися.

За даними Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, основну інформацію про які можна переглядати на сайт ДП "Інформаційно-ресурсний центр", громадська організація "Ініціатива Олексія Азарова "Наш регіон" була зареєстрована виконавчим комітетом Слов'янської міськради 20 липня 2012 року. В останніх реєстраційних діях зазначено: "Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи".

На момент зустрічі з виборцями – дата сюжету телеканалу "С-ПЛЮС" значиться на сайті 26 липня – громадська організація мала майже тиждень офіційного, з моменту реєстрації, стажу діяльності.

 

Отже, якими великими здобутками може хвалитися щойно легалізована організація за тиждень своєї роботи? А дуже значними... Якщо можна перерахувати ініціативи, що й так реалізовуються за кошти державного бюджету.

Пропагандистський відео-сюжет дружнього телеканалу показує, як Олексій Азаров у пологовому будинку говорить на камеру, що через місяць-півтора нове обладнання сюди прийде, будемо займатися ремонтами, вікнами, котельнею тощо...

"Придбане обладнання нам допоможе ще більш ефективно працювати", – говорить головний лікар. Класично гарно подана інформація, що має складати враження: усе це залежить від благодійника.

 

А ось у сюжеті інших телевізійників, із ТРК САТ, журналіст зазначає, що "обіцянки про встановлення нових вікон у школах та лікарняних закладах, ремонт доріг, вирішення водної проблеми Слов'янська … можна віднести не стільки до роботи організації "Наш регіон", скільки до тривалої роботи міста та керівництва області… Та й 10 мільйонів на будівництво пологового стали закладати, коли про громадську організацію "Наш регіон" у Слов'янську нічого й чутно не було".

Приємно, що в Слов'янську є сміливі журналісти, які можуть задати відверто запитання – звідки візьмуться 10 мільйонів? Під прицілом камери Олексій Азаров змушений визнати: "Это государственный бюджет, работа города, работа… наша работа. Это всех работа".

Тобто, фактично йде піар недержавної організації, створеної під вибори, на основі здобутків місцевої влади.

Цікаво, що у відеоролику (дивитись з 02:47), кілька днів раніше, голова міськради міста Слов'янська Неля Штепа дуже чітко формулює свою думку, щодо необхідних якостей кандидатів у народні депутати:

"Я хочу вам сказать: не получится ни у кого из вас пропихнуть своего депутата. Я всем сказала! Пройдет тот, кто даст больше всего денег. Даст 100 миллионов – я стану вот так на площади, я пойду по каждому дому и скажу: "Вот этот депутат дал 100 миллионов гривен в город". Все – он пройдет!"

Виходить, що "просять по факту".

То що тоді може запропонувати поки не-депутат Олексій Азаров місту Слов'янську? Майбутнє лобіювання й нинішні гарантії діючої влади, від імені батька та інших посадовців?

Особливістю сучасної виборчої кампанії в мажоритарних округах є засилля благодійних фондів, за допомогою яких найбагатші українці освоюють обрані для себе мажоритарні округи. Чимало з них активно працюють уже рік-півтора, витрачаючи мільйони гривень на соціальні проекти. Причому тут зазвичай не йдеться про якусь соціальну відповідальність бізнесу, бо допомога реалізовувалася виключно в межах своїх виборчих округів на час кампанії.

Хоча, напевно, єдиним плюсом мажоритарних виборів для регіонального розвитку є те, що кошти, які спрямовують на кампанію мажоритарники, осідають не лише в київських партійних касах, як це було в часи чистої пропорціоналки, – а й на місцях, дещо пожвавлюючи тут економічне середовище та слабку соціальну інфраструктуру.

З початком виборчої кампанії кандидати мають бути обережнішими з роздачею подарунків із власними агітматеріалами.

Адже все, що вартує більше 34 гривень, уже офіційно вважатиметься непрямим підкупом виборців.

Але численні "громадські ініціативи" багатих кандидатів вдаються до найрізноманітніших методів роботи з виборцями: допомога пенсіонерам та малозабезпеченим, фінансування власними коштами об'єктів соціальної інфраструктури, конкурси грантів для місцевих громад, передплата газет... Така пряма чи опосередкована агітація, підкріплена матеріальними цінностями на період виборів, підмінює поняття соціальної відповідальності бізнесу.

Також підмінюється поняття благодійництва. Оскільки благодійництво – це безкорислива допомога. І не в обмін на мандат.

Однак, як бачимо, у політичних цілях можна й далі дискредитувати навіть здеградовані поняття, не витрачаючись при цьому ні копійки.

 

Олександр Новосад, політолог, спеціально для УП