"Украина для людей". Вертолетная площадка вместо катков

Понедельник, 28 марта 2011, 12:13

Українське фігурне катання та хокей переживають період жорстокої депресії. Однією з причин цього занепаду є елементарна відсутність в Україні ковзанок для тренувань.

Водночас це не заважає державі витрачати дев'ятизначні суми (!) для створення комфортних умов українським чиновникам при виконанні ними церемоніальних функцій. При чому об’єкти будуються бюджетним коштом "у рамках підготовки до Євро-2012".

На початку лютого Мінекономіки надало згоду на безтендерну закупівлю проектів будівництва двох об'єктів у Каневі - Туристичного центру "Авто-Ріка" з терміналом та реконструкцією причалу на Дніпрі, а також гелікоптерного майданчику на десять посадкових місць.

Замовником виступило державне підприємство "Льодові арени", яке заплатило за проекти 1,8 та 2,6 мільйонів гривень дніпропетровській фірмі "Дольнік і Ко"

А в останній день лютого "Льодові арени" провело ще одну безтендерну закупівлю - дніпропетровську фірму "Завод Майстер-Профі Україна" обрано для будівництва вертолітного майданчика з пасажирським терміналом пропускною спроможністю п’ятдесят пасажирів на годину і під’їзною дорогою в селі Пекарі.

Вартість контракту - 86,9 мільйонів гривень. Джерело фінансування - кошти державної підтримки.

Минуло два тижні, і 17 березня "Майстер профі" отримав без тендеру ще один об'єкт – будівництво в Каневі туристичного центру "Авто-Ріка" на 43,3 мільйони гривень.

Загалом же розбудова всієї інфраструктури в Каневі, за інформацією Держказначейства, у 2011 році потягне на 148 мільйонів бюджетних грошей. Про це йдеться у відповіді на запит депутата Остапа Семерака.

 
 

Одразу виникає закономірне питання: чому державне підприємство з промовистою назвою "Льодові арени", яке створене для підготовки України до юніорського чемпіонату світу з хокею в квітні в Києві, раптом взялося за будівництво вертолітного майданчику в Каневі.

"Українська правда" звернулася до керівника "Льодових арен" Михайла Халаджі та прем’єр-міністра Миколи Азарова з запитами.

За півтора місяці відповіді з Кабміну "Українська правда" так і не дочекалася. А керівник "Льодових арен" надіслав лист, який більше схожий на формальну відписку і мало чим відрізняється від тендерного обґрунтування.

"Державною цільовою програмою підготовки України до Євро-2012 було передбачено завдання 15 - "Будівництво, реконструкція у мм. Києві, Донецьку, Львові, Харкові, на прилеглих до них територіях та в населених пунктах, розташованих за маршрутами руху учасників Чемпіонату і туристів, належної інфраструктури, розроблення спеціальних туристичних маршрутів".

В рамках реалізації цього завдання і з урахуванням того, що Шевченківський національний заповідник є національним надбанням України, здійснюється реконструкція і будівництво його об’єктів та інфраструктури м. Канева як національного туристичного маршруту за напрямком руху учасників та вболівальників, які відвідають Україну під час проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу", - йдеться в листі Халаджі.

 

Жодного пояснення, для чиїх потреб будуватимуть вертолітний майданчик за 87 мільйонів, у листі немає. Так само їх не знайшлося у відповіді на запита депутата Остапа Семерака, який він адресував до голови Нацагентства з Євро-2012 Володимира Ковалевського.

Навіть більше, виявилося, що чиновники не дуже напружують себе відповідями на запити. Листи, отримані "Українською правдою" від "Льодових арен" і Семераком від Нацагентства – ідентичні.

Відповіді від Кабміну "Українська правда" не отримала, але на річницю народження Тараса Шевченка, коли Микола Азаров прибув до Канева віднести черговий вінок Кобзарю, на сайті Кабміну з'явилося повідомлення про вертолітний майданчик.

"Передбачається, що гості чемпіонату, які виявлять бажання відвідати Шевченківські місця, матимуть можливість побувати на цих славетних черкаських землях, вклонитися могилі Кобзаря, при цьому – зі значною економією часу на дорогу.

За проектом будівництва, розробленого, погодженого та затвердженого в установленому порядку, його вартість становить 96 млн.грн. Завершення робіт заплановано на кінець травня 2011 року. На даний час на будівництво вже виділено 45 млн.грн", - повідомляє Урядовий портал.

Напевно, варто спитати, як Канів взагалі потрапив у туристичний маршрут до Євро. Адже прізвище Шевченко, якщо і відоме європейцям, то в 99,9% випадків як ім'я футболіста, а не поета.

Крім того, щонайменше дивно, коли прокладати туристичний маршрут починають не з відновлення козацьких монастирів чи скіфських городищ, які колись були в цих місцях, а з гелікоптерного майданчику.

Окрім того, Канев навряд чи найкращий маршрут для подорожі з економічних міркувань. Бо політати на вертольоті – це не проїхатися на метро чи навіть міжміському автобусі. Вартість однієї льотної години для вертольоту типу Bell-430, який є на балансі Укрзалізниці, становить півтори-дві тисячі доларів.

Тож взагалі-то важко собі уявити такого навіженого вболівальника, який, витративши не одну тисячу євро на квитки, перельоти та проживання в Україні, вирішить до всього ще раз потрусити грошима і злітати з Борисполя на могилу Тараса.

Тим більше не буде зривати з тренувань своїх гравців тренер, щоб здійснити пізнавальну подорож на гелікоптері.

Та й версія від губернатора Сергія Тулуба про багатих діаспорян, які полетять вклонитися Шевченку, теж виглядає досить абсурдною. Адже найбільші та найзаможніші емігранти з України проживають у США та Канаді, де футбол є не дуже популярним видом спорту, тому очікувати напливу гостей із Америки на Євро-2012 не доводиться.

Тоді навіщо майданчик?

Очевидно, його будують для тієї категорії пасажирів, які літають вертольотом за кошти платників податків - тобто для українських високопосадових чиновників.

Майданчик під Каневом значно полегшить президенту, прем’єру та їхньому оточенню виконання державного обов’язку на Чернечій горі. Так чи інакше, але один-два рази на рік Янукович з Азаровим змушені їздити до Канева. Якщо протокол є неминучим, то чому би не зробити цю подорож принаймні комфортною?

Навіщо Януковичу їхати кілька годин не кращими дорогами, якщо можна долетіти за 20 хвилин, покласти вінок і повернутися до Києва?

 Ідея модернізувати Канів спала на думку Януковичу рік тому

У розвиток цієї гіпотези дала коментар заступниця глави адміністрації президента Ганна Герман. Щоправда, літати до Канева мають не лише вітчизняні можновладці, але і закордонні. "Майданчик потрібний, тому що Шевченківське місце повинно стати місцем паломництва не тільки бідних людей, а й відомих людей з усього світу – президентів, прем’єрів", - пояснила Герман.

У зв’язку зі цим в одного з депутатів-опозиціонерів з'явилась версія, що вертолітний майданчик будували під 150-річчя поховання Шевченка, щоб зібрати на Чернечій горі президентів СНД.

"Ця ідея, можливо, і була інспірована Герман, але озвучив її президент на передостанній гуманітарній раді. Януковича хотіли показати великим українофілом. Тобто була ідея зібрати на 150 річчя перепоховання Шевченка на Чернечій горі президентів Казахстану, Росії і Білорусі, і там вшанувати Кобзаря. І тоді зрозуміло, що треба було їм якось дістатися до Канева. До речі, там збираються побудувати ще ледь чи не п’ятизірковий готель під горою...", - зазначив нардеп.

Ще одну утилітарну версію будівництва майданчику озвучив "Українській правді" бютівець Остап Семерак. На його думку, збудований вертолітний аеродром значно спростить можновладцям шлях до мисливських угідь, які є в Черкаській області.  

Щоправда, так і не зрозуміло, чому будівництво замовляє державне підприємство, яке має займатися льодовими аренами. Можливо, причина в тому, що міністр інфраструктури Борис Колесніков не хотів віддавати цей підряд сторонній, непідконтрольній йому організації.

А між іншим, вартість гелікоптерного майданчика під Каневом могла б скласти ТРИРІЧНИЙ БЮДЖЕТ, який виділяється на зимові види спорту в Україні - і який нещодавно був скорочений на 30%.

Балотуючись в президенти, Янукович видав тиражем 2 мільйони 500 тисяч екземплярів книжку "Україна для людей". Там синім по білому записана обіцянка будувати 500 футбольних майданчиків, 50 ковзанок та 50 басейнів щороку.

У відповіді керівника "Льодових арен" вказано, що з моменту створення підприємства будує спортивні споруди у Києві, Донецьку та Дніпропетровську. І ці три льодові арени обійшлися платникам податків в таку ж суму, як і один каневський гелікоптерний майданчик з дорогою.

Льодові монополісти

Якщо дослідити, хто засвоюватиме бюджетні кошти на підготовці до Євро-2012 або на будівництві льодових арен, або на створенні вертолітного майданчику в Каневі, то спливають на поверхню одні й ті ж назви фірм.

Як і на об'єктах у Каневі, виконавець робіт на всіх трьох ковзанках також був визначений без тендеру - весь пакет замовлень віддали дніпропетровській фірмі "Завод Майстер-Профі Україна". За ковзанку в Донецьку йому мають заплатити 32,5 мільйони, за аналогічний об'єкт в Дніпропетровську - 32 мільйони, за льодовий стадіон у Києві - 28 мільйонів.

До цих майже 100 мільйонів "Завод Майстер-Профі Україна" також отримає 87 мільйонів за будівництво вертолітного майданчику у Каневі та 43,3 - за туристичний центр "Авто-Ріка" біля могили Шевченка.

Минулого тижня Борис Колесніков урочисто відкрив нову ковзанку в Києві. Але, за словами батьків, там холодно, працюють лише дві роздягальні, а дітям ніде поїсти. Фото сайту Кабміну

Загалом - замовлень на понад 220 мільйонів без проведення відкритого конкурсу.

"Завод Майстер-Профі Україна" також є одним з трьох генпідрядників, задіяних у реконструкції НСК "Олімпійський". Він є переможцем тендеру, проведеного урядом Тимошенко, на конструкцію навісу над трибунами стадіону. Вартість пропозиції склала 730 мільйонів гривень.

Засновниками "Завод Майстер-Профі Україна" виступає ТОВ "Юніком" та ЗАТ "Світязь", а їх засновника Дмитра Мішалова пов'язують з групою "Приват". За даними ЗМІ, які посилаються на базу податкової, Мішалов разом з одним з лідерів групи "Приват" Геннадієм Боголюбовим є співвласником тенісного клубу в Дніпропетровську "Ейс-Україна".

В той же час, дочка Боголюбова Катерина вийшла заміж у 2009 році за Дмитра Чернявського. Він був директором НСК "Олімпійський", коли "Майстер-профі" виграв тендер на будівництво навісу над стадіоном.

Конкуренти тоді заявляли, що "Майстер-профі" не має належного досвіду у будівництві відповідних споруд, а центральний стадіон віддали їм як компенсацію Ігорю Коломойському після виключення Дніпропетровська з числа міст-господарів Євро-2012.

Так само пощастило і автору проекту гелікоптерного майданчику під Каневом ТОВ "Дольнік і Ко" - у Києві підприємство вже встигло зірвати чималий куш на підготовці до Євро-2012.

ТОВ "Дольник і Ко" стало переможцем конкурсу на проект облаштування функціональних зон на території, прилеглій до стадіону НСК "Олімпійський". Вартість робіт складатиме 18,3 мільйонів гривень.

***

Сьогодні вертолітний майданчик біля могили Шевченка знаходиться на стадії будівництва. Але, якщо "Майстер-профі" вчасно реалізує проект у Каневі, то вже наступного року президент Янукович зможе нашвидкуруч провідувати могилу Кобзаря.

Щоб дістатися з Києва, президент зможе скористатися гелікоптером "Augusta",  який за 7,5 мільйонів орендували у ТОВ "Центравіа", що входить у орбіту інтересів президентської родини.

Або ж Віктор Федорович може взяти в "Укрзалізниці" вертоліт Bell 430, утримання якого потягне на 3 мільйони з державного бюджету. А через якихось три роки президент полетить - не гелікоптером, а чартерним літаком - до Сочі на зимову олімпіаду. Там він, можливо, побачить як екс-українська фігуристка Тетяна Волосожар виборюватиме золото... для Росії. Бо в Україні для дівчини не було умов - зокрема, й нормальної ковзанки.

Замість P.S.

Тим часом в ЖЖ привернув увагу наступний пост. Виявляється, під час візиту Миколи Азарова на Чернечу гору зібрали молодь з області, щоб організувати відповідний святковий антураж. А про відповідне санітарне забезпечення забули.

"Вчора три біотуалети, привезені під Чернечу гору, закрили на замок. І всі студенти, звезені в Канів з області, бігали 390 сходинок вниз у кущі, а потім вгору - махати прапорами Азарову. Гору з Кобзарем відчутно здобрили вшанували", - пише автор ЖЖ.

Напевно, саме з таких необхідних об’єктів слід починати інфраструктуру, а не з вертолітних майданчиків.

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Главное на Украинской правде