Как преодолеть кризис? Административная и бюджетная реформы

Вторник, 12 мая 2009, 17:19

Шановні колеги! Однодумці та опоненти!

На Ваш розсуд пропонується друга частина Антикризової програми "Прагматичний вибір", яка присвячена проблемам підвищення якості влади та забезпеченню економічних підвалин діяльності територіальних громад.

Як завжди, вдячний всім за конструктивну критику та пропозиції.

Сприймаю наше спілкування - з одного боку як рентген, що показує можливі приховані "лакуни", а з іншого боку,  як шліфувальну машину, що доводить формулювання програми до рівня, що буде зрозумілим пересічному громадянинові.

Щиро Ваш, Юрій Єхануров

Першу частину читайте тут:  Як подолати кризу? Крок перший - податкова реформа

Адміністративна та бюджетна реформи

Реалізація податкової реформи безпосередньо пов’язана з необхідністю запровадження бюджетної та адміністративної реформ.

* Для підвищення якості державного управління необхідно розмежувати політичні та адміністративні функції та посади.

Політичними є посади членів уряду. Міністр може мати одного заступника та патронатну службу, які звільняються одночасно з відставкою міністра.

Вищим державним службовцем в міністерстві є державний секретар, з яким Головдержслужба України укладає контракт на п’ять років. Державний секретар не може бути звільнений у зв’язку з відставкою уряду чи міністра.

Така запобіжна міра є відправною точкою побудови механізму, що гарантуватиме захист державних службовців від руйнівного впливу політичної кон’юнктури.

* Державна служба має бути деполітизована.

 Імператив адміністративної роботи — політична нейтральність. Членство державних службовців у будь-якій партії потрібно заборонити на законодавчому рівні. Наступний крок – скасування партійно-квотного принципу призначень в системі виконавчої влади.

* Головним завданням міністерств є вироблення державної політики у відповідній сфері та контроль за її впровадженням.

З їх структур мають бути виокремленні структурні підрозділи, які здійснюватимуть вже прийняту державну політику, адміністрування державних програм та надання адміністративних послуг.

* Основою бюджетної та адміністративно-територіальної реформ є визначення територіальної громади, як базової адміністративно-територіальної одиниці.

Вона повинна мати всі можливості щодо  надання повного комплексу адміністративних послуг, необхідних для забезпечення життєдіяльності членів громади, утримання відповідних бюджетних закладів. Територіальна громада забезпечуватиметься  фінансовими ресурсами за рахунок оподаткування її членів та підприємств комунальної власності. Потреба фінансової самодостатності має враховуватись при визначенні оптимального розміру самої територіальної громади.

* Проведенню цих реформ сприяє зростаючий рівень урбанізації в Україні.

В той самий час райони та області мають бути визначені, як допоміжні адміністративно-територіальні одиниці, які забезпечують більш ефективну взаємодію між територіальними громадами, та між органами державної влади та органами самоврядування територіальних громад.

Оптимальним є проведення адміністративно-територіальної реформи на основі конституційної реформи, але враховуючи існуюче становище, доцільним є здійснення адміністративної та бюджетної реформи вже зараз.

Зменшення обсягів перерозподілу ресурсів разом із забезпеченням прозорості бюджетного процесу та запровадженням проектного фінансування забезпечуватиме більш якісне надання послуг громадянам та зменшення рівня корупції.

Мають бути забезпечені умови територіальної самоорганізації громадян на різних рівнях та умови для функціонування механізмів спільного фінансування необхідних проектів забезпечення життєдіяльності.

Серед таких умов — можливість зменшення на суму проектного внеску бази оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Стимулювання самоорганізації громадян в сфері вирішення проблем забезпечення умов їх спільної життєдіяльності,  зокрема  таких, як кондомініуми та інші локальні територіальні об’єднання.

Такі форми самоорганізації в поєднанні із забезпеченням прозорих ліберальних конкурентних умов ринку комунальних послуг стануть одними з головних чинників реформування ЖКГ.

Автор міністр оборони Юрій Єхануров.

Задати запитання та подискутувати з міністром можна на його конференції на "Українській правді" .

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Главное на Украинской правде