Не умеешь руководить - прочь c места водителя!

Сергей Мамаев, для УП — Четверг, 5 февраля 2009, 10:15

Набридло бути крайнім! І не лише мені. Спочатку стрибають відсотки по кредитах. Потім перестають видавати депозити. Після того гривня рушиться так, що частина товарів вже подорожчала мало не удвічі, а інші скоро подорожчають. Попри те, що нафта зараз дешева ніж будь-коли, дорожчає бензин.

Нормальна влада бореться з кризою через зниження податкового навантаження на середній клас, фінансову підтримку тих, кому вона необхідна. У нас все як завжди.

Гроші отримали банки, а не клієнти, уряд і місцева влада в черговий раз обіцяють "податок на багатих", а по факту – на найактивніших і підприємливих, освічених і незалежних від держави. На нас з нами.

З Нового року підняли транспортний збір: при перереєстрації і технічному огляді ставки транспортного збору на легкові автомобілі з двигуном до 2,2 л залишаються незмінними і складають від 3 до 10 гривень за 100 куб. см, на автомобілі з двигунами від 2,2 л до 3 л 75 гривень, більше 3 л – 120 гривень.

"За великою кількістю цифр ховається ось що: за автівку з двигуном, об’ємом 2,5 тисячі кубиків треба викласти 1875 гривень на рік. А за 4,2 5040 гривень. Немає різниці, у тебе Мерс в останньому кузові, або старенька 21-ша Волга. Інфініті або УАЗік. Де справедливість?

Аргументи влади: чим більше машина, тим більше вона псує шляхи, у цьому випадку не працюють. Бо великий об’єм, не значить більша машина. За такою логікою, податок мають вираховувати в залежності від розміру колес.

Влада, що не знає, що якщо виплати стають непід’ємними, гроші тікають "в тінь"? Або не в курсі, що, "кинувши" гривню, вони забрали гроші в бідних і "середніх", а віддали супер-багатим, зокрема, крупним експортерам. А вони на ці гроші купили долари і вивели їх в оффшори. Здається, або влада некомпетентна, або так робить спеціально!

Влада має запозичувати найкращій світовий досвід, а не вигадувати власний велосипед. Чого не закласти податок у вартість палива? Це буде по-чесному. Маю Шніву з об’ємом двигуна 1,7. Відповідно, що за старим, що за новим тарифом буду платити 170 грн. При цьому, я проїжджаю в рік близько 30 тисяч кілометрів.

Як і більшість автівок, які не використовуються з комерційною метою.

Таксист на Ланосі накатує 100 тисяч на рік. Але з об’ємом в 1,5 він платить навіть менше за мене – 150 гривень податку. При цьому, дідусь на 24-тій Волзі за рік накатує не більше 5 тисяч на дачу і назад. А заплатить близько 2000 гривень податку. Бо такий двигун у Волзі.

А якщо б у вартості кожного літра була лише копійка податку, то при середній витраті 10 літрів на 100 км я б заплатив 300 гривень податку за рік. І це лише копійка на літр! А головне: хто більше їздить, той більше платить.

Але чому схему, яка працює у США та багатьох інших країнах, маємо пропонувати ми, а не влада?

Спитаймо інакше: чому уряд не вийшов до нас, платників податку, і не сказав чесно, що потребує грошей. На ремонт доріг, на розвиток інфраструктури (неважливо, до ЄВРО 2012, чи на щось інше).

Буде окремий фонд, куди йтиме податок з власників транспортних засобів. Ми щоквартально звітуватимемо скільки коштів зібрано, витрачено і на що конкретно (аж до назв населених пунктів і вулиць). І пропонуємо варіанти, як платити податок. Так діє нормальна влада.

Мабуть, час нагадати, хто для кого працює. Це ми їх годуємо, а не вони нас. Це за наші податки прямо або опосередковано живуть пенсіонери, непрацездатні, армія, міліція, місцева влада, Верховна Рада, уряд і президент.

Ми ті, хто працює, а зароблене витрачає в Україні і є основа держави. Ми і є Україна, незалежно від мови, регіону мешкання, кольору шкіри або віросповідання.

Пора нагадати, що вони лише "найманці". І як будь-якого недбалого менеджера, ми їх можемо звільнити. 5 лютого у Верховній Раді слухатимуть звіт уряду. Хай відзвітують перед нами, а не перед "своїми" депутатами.

Ми приїдемо послухати. З різних регіонів, з усієї України. На різних машинах. Навіть на тих, що "не постраждали". Бо, як точно підмітила дівчина, володарка-"Мікри": "спочатку розберуться з великими, потім візьмуться за маленьких".

Нам не потрібне внесення змін у закон. Ми хочемо його відміни. І нормальної схеми сплати податку.

Хай пригадають, кому вони зобов'язані владою, і навіщо ми їм цю владу давали. Хай працюють на нас, а не на себе. Ми хочемо жити в своїй Україні, за нормальними законами, з чесною владою і судами. І ніхто нам перешкодити не зможе.

P.S. Ми не маємо відношення до жодної партії. І не плануємо їх створювати. У нас немає керівництва. Але нас вже є колони. Нас буде важко не побачити. Наша символіка – національні прапорці. Наша мета – нормальна країна.

Сергій (Mamaich) Мамаєв, журналіст, Шнівовод, квартиронаймач, власник кредиту, батько трьох дітей і просто платник податків, для УП