Ще раз про "Мерседес" Івченка та 125 тисяч гривень збитків
Повернутися до історії з "Мерседесом" Олексія Івченка нас змушують нові факти, які стали відомі протягом останніх днів, і які підтверджують, що з державною компанією колишній начальник поводився, як з приватною.
Попри відставку Івченка, на керівних посадах в "Нафтогазі" залишаються його люди. Зокрема, дочірньою компанією "Газ-тепло" і далі керують Дмитро Бублик та Юрій Панюк. Останній, як відомо, є племінником Івченка, а Бублик є його компаньйоном.
До "Української правди" потрапили деякі документи стосовно івченкового "Мерседесу" – платіжка на страхування машини.
Як відомо, вартість страхувального внеску вираховується в процентному співвідношенні від ціни машини. Тому не дивно, що за "Мерседес", який коштував понад мільйон гривень, треба було заплатити ще й чималу суму страховки.
Якщо точніше, страховка того скандального автомобіля обійшлася в 90 тисяч гривень. Звичайно, було б прикро, якби ці гроші розчинилися десь на рахунках чужої фірми. Тому соратники Івченка вирішили застрахувати машину в рідній структурі.
Як видно з фотографії рахунку-фактури, київський "Мерседес" чомусь оформили у... Львові, в філії фірми "Про100 страхування". Ключова деталь – це підпис внизу документу: "Головний бухгалтер – Бублик Т.С."
Автомобіль Івченка. Номери машини збігаються з номером на рахунку-фактурі |
Бублик Тетяна Станіславівна зареєстрована у тому ж будинку у Львові, що і керівник "Газ-тепло" Дмитро Бублик. Судячи з того, що Дмитро Бублик є 1976 року народження, а Тетяна Бублик – 1953, є підстави підозрювати, що ми маємо справу з мамою і сином, або з тіткою та племінником.
Дмитро Бублик і далі вітає відвідувачів сайту "Газ-тепло" |
Тобто Бублик вчинив як справжній господар – застрахував машину державної компанії у фірмі, де фінансові потоки знаходяться під контролем його можливих родичів.
Але Бублик страхував там не тільки "Мерседес" Івченка, але й інші машини "Газ-тепла". Наприклад, ця держкомпанія придбала Toyota Lexus LX 470, який віддала в користування родині Івченка. Автомобіль провели також через львівське "Про100 страхування", якій дісталося ще 36 тисяч нафтогазівських гривень.
Наступний рахунок-фактура стосується страхування джипу Volkswagen Touareg, придбаного "Газ-тепло". І знову 20 тисяч відійшли в "Про100 страхування".
У даної цікавої історії є одна деталь – справа в тому, що державна компанія "Нафтогаз" і всі його дочірні структури мають страхуватися у іншій фірмі, яка виграла відповідний тендер і фігурує в наказі від 5 лютого 2004 року (назву цієї компанії ми не вказуємо, щоб не було звинувачень у лобізмі її інтересів).
Ми спробували отримати коментар самого пана Бублика через прес-службу "Газ-тепло", але там вкотре пустили по колу, вимагаючи письмового запиту – при тому, що на попередній офіційний лист там не відповіли.
"Українська правда" виконала чергове прохання речника пана Бублика, втім, не сподіваючись на відповідь. Між тим Тетяна Бублик в телефонній розмові з кореспондентом УП відмовилася відповідати на питання.
***
А тепер ще трохи бухгалтерії навколо "Мерседесу" Івченка. 21 квітня він відрапортував перед журналістами, що за наказом Ющенка машину не просто продано, але і з прибутком в п'ять тисяч доларів. Тепер доведеться розвіяти й цей міф.
Проведемо кілька арифметичних операцій.
Вартість "Мерседеса" для Івченка склала 1 137 000 гривень.
При реєстрації автомобіля здійснюється обов'язковий платіж в Пенсійний фонд в розмірі трьох процентів – у цьому випадку 34 110 гривень.
Плюс страхування – 90 834 гривень 50 копійок.
Отже, кінцева вартість машини, придбаної за нафтогазівські гроші для Івченка, склала 1 261 944 гривень 50 копійок. Тобто,
1 137 000 + 34 110 + 90 834,50 = 1 261 944,50
Як стверджував Івченко, "Мерседес" він продав за 1 150 000 гривень. Таким чином він не те що не заробив п'ять тисяч, а спричинив... збитки. На суму 125 000 гривень – вартість страховки автомобіля та пенсійний платіж, які Івченко "забув" включити у вартість машини при перепродажі.
При цьому варто нагадати, що автомобілі, які обслуговували Івченка і членів його родини, купувалися за гроші державної компанії у фірмі, пов'язаній з керуючим справами "Нафтогазу". А продано скандальний "Мерседес" компанії, єдиний акціонер якої зізнався у тому, що є фіктивним засновником і кінцеві власники йому невідомі.
P.S. У п'ятницю газета радника президента Михайла Дорошенка "Україна молода" написала, що Олексій Івченко хоче повернутися на місце голови "Нафтогазу". Його прізвище напроти цієї посади фігурує в таблиці розподілу крісел, яка обговорюється в середовищі "Нашої України".