Івченко продав скандальний "Мерседес" газотрейдеру за 1 150 000 гривен

Пятница, 21 апреля 2006, 19:34

Глава "Нафтогазу" Олексій Івченко за дорученням президента Ющенка відзвітував пресі про свою визначну перемогу – улюблений автомобіль "Мерседес" S500 останньої моделі, який спричинив політичні збурення, вдалося не просто продати, але й на цьому заробити.

Як відомо, на початку цього року дочірня фірма "Нафтогазу" під назвою "Газ-тепло", до керівництва якої входять родичі Івченка, придбала для нього новий Мерседес S-класу. Віктор Ющенко, щоб загасити пристрасті, підсилені розмовами про фінансову кризу державної компанії, наказав її керівнику позбутися автомобіля.

В п’ятницю Івченко, як і вимагав Ющенко, зібрав пресу, де розповів про те, що банкрутство "Нафтогазу" не загрожує. Монотонна промова перейшла на гарячі тони, коли Івченко став пояснювати історію з його машиною.

Діалог Івченка з журналістами виглядав так:

– Шановні друзі, хочу сказати, що в питанні "Мерседесу" я вчинив як справжній господар!

Перше – він проданий. І проданий дорожче, ніж був куплений! Цікаво, правда? Дорожче на п’ять тисяч доларів, ніж був куплений!

Куплений він був у кредит на три роки, де в рік треба було сплачувати десь по 70 тисяч доларів.

– Як ви так змогли продати? Це що, був аукціон?

– Ну, яка різниця, аукціон, не аукціон? Я не знаю, як він був проданий. Я дав команду, щоб він був проданий не дешевше, ніж був куплений.

Що, давайте тепер говорити, що він неправильно проданий? Що треба було продати дешевше, що він мав три місяці, був зношений... Далі б ви розповідали, що я наніс збитки... Ні, "Мерседес" продали дорожче, ще й заробили на цій операції! На рахунок "Газ-тепло" поступили кошти.

НАК "Нафтогаз України" не є державною компанією, не є казенною компанією. НАК "Нафтогаз України" не тратить бюджетних коштів, бо він їх не отримує.

НАК "Нафтогаз України", як кожен господарюючий суб’єкт, покликаний заробляти кошти і платити до бюджету податки.

Держава в особі Кабінету міністрів претендує від НАКу на дивіденди, які він справно сплачує, і на податки, які він також справно сплачує.

І цей "Мерседес" не був куплений на державні кошти. Прошу зауважити, це не є бюджетні кошти. Ви не там шукаєте витрати.

Шукайте витрати бюджетних коштів у Мінфіні або інших міністерствах. Треба подивитися, на яких машинах вони їздять. Дехто на броньованих, дехто не на броньованих. Оце є бюджетні кошти! Може, там, де треба економити, пересадити на інші машини, дешевші, на "Таврії"? І брати з бюджету менше коштів.

А автомобілі, які купуємо ми – це корпоративні кошти, після сплати всіх податків до бюджету і сплати дивідендів. Це кошти, які передбачені фінансовим планом.

На прес-конференцію Івченка прийшов керівник "Газ-тепло" Бублик (зліва)
Тепер про те, що я гарний господар... Ви мене самі змусили на розмову, щоб так не смакували...

Коли я прийшов в "Нафтогаз", я отримав у спадок від попереднього керівника "Мерседес", який був не власністю "Нафтогазу". Він був в оренді.

За його оренду було заплачено 250 тисяч доларів, що вдвічі дорожче такого нового автомобіля.

І перше, що я зробив – сказав розірвати цей договір, бо я вважаю це марнотратством. Дешевше купити в кредит з виплатами за новий автомобіль, який буде на балансі "Нафтогазу".

І навіть через два чи через три роки він все одно матиме 50% капіталізації. І він буде все одно власністю "Нафтогазу". І не треба платити оренду в розмірі у кілька разів дорожче, ніж коштують такі ж аналогічні нові автомобілі.

Так я і зробив. Ну, купив не такий, який вам подобається, але дешевший, ніж той, який був. Старий і не у власності "Нафтогазу". Не сподобався вам, я його продав. На цьому ми ще й заробили.

– На чому зараз ви їздите?

– На "Мерседесі", якому три роки. На ньому їздив заступник, тепер їжджу я. Якщо ви вважаєте, що це зановий автомобіль, то пересяду на п’ятирічний.

– Може, на "Таврію" сідайте?

– Не турбуйтесь, за "Таврію" я теж скажу...

У мене є довідка, що на момент мого приходу до "Нафтогазу" більшість машин були орендовані. За них також за оренду було сплачено більше, ніж коштують такі нові автомобілі.

Як правило, я так здогадуюсь, орендовані вони були самі в себе, знаєте як?...

Наприклад, п’ять "Фордів Мондео" – за їх оренду було сплачено 172% від вартості такого нового автомобіля. "Форд Фокус" (10 штук) – 124% від вартості нового автомобіля. "Ніссан Альмера" – 110% від вартості автомобіля. "Шкода Суперб" – 150% від вартості автомобіля. "Шкода Октавіа" (п’ять штук) – 150% від вартості автомобіля. "Шкода Октавіа" (двадцять штук) – 167% від вартості автомобіля. І так далі...

Ці договори ми порозривали, судимося. Договори на оренду були складені цікаво, їх не так просто розірвати, з шаленими штрафними санкціями і так далі.

Я хочу задати питання шановній пані (журналістці), яка про "Таврію" питає: "Чому ви всі роки мовчали і не задавали питання – шановні друзі-керівники "Нафтогазу"...

– Я ніколи не мовчала! Фідель Кастро все життя на "бобіку" їздить, і тому він тридцять років президент...

– Хороша аналогія, шановні друзі! Якщо ви вважаєте, що працівники "Нафтогазу" повинні працювати в офісі підвального приміщення і виконувати свої функції на "Тавріях", то я з вами не погоджуюся. Тому що наша компанія не витрачає кошти бюджету. Наша компанія заробляє кошти для бюджету і платить в бюджет, як ніхто не платить! А ті, хто тратять бюджетні кошти – чому ви їм питання не задаєте, чому ви їх на "Таврії" не пересаджуєте, якщо ви така справедлива!?

А ви вчепилися за "Нафтогаз" і кажете: "Ідіть у підвал в офіс, заробляйте мільярди, їздіть на "Тавріях". Це називається економія на сірниках. Не в цьому економія. Не треба і не можна на цьому економити!

Крапки над "і"

Під час прес-конференції Івченко не назвав ні ціну, за яку було придбано нову машину, ні хто це зробив. Втім, до "Української правди" потрапив документ, який під час прес-конференції тримав речник "Нафтогазу" Едуард Занюк. Цей папірець і пролив світло на історію.

Як видно з листа керівника "Газ-тепло", івченкін "Мерседес" було продано за 1 мільйон 150 тисяч гривень (близько 227 тисяч доларів).

Від своїх джерел нам вдалося дізнатися і про те, хто ж врятував Івченка, купивши вживаний ним автомобіль. Це маловідома фірма "Персей Гарант".

Згідно з базою даних Держкомстату, видом зовнішньоекономічної діяльності "Персей Гаранту" є "розподілення газоподібного палива системою трубопроводів". Засновником цієї структури вказана людина на прізвище Корчменюк Віталій Анатолійович.

Єдина згадка про "Персей Гарант" в інтернеті – це рішення Національної комісії регулювання електроенергетики. Чотири місяці тому, 28 грудня 2005 року "Персей Гарант" отримав ліцензію... правильно, на торгівлю газом.

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Главное на Украинской правде