Ющенко загасив мерседесовий скандал Івченка

Четверг, 13 апреля 2006, 01:49

Єдиною людиною, яка змогла поставити на місце Олексія Івченка у його любові їздити на останніх моделях автомобілів "Мерседес", виявився президент Віктор Ющенко.

Скандал спричинила публікація "Української правди" про купівлю для Івченка нового "Мерседесу" S-класу вартістю понад мільйон гривень. При тому, що попередній аналогічний автомобіль голови "Нафтогазу" не мав і двох років пробігу.

Ми згодні, що керівник великої компанії має користуватися автомобілем, який відповідає його статусу, і було б смішно вимагати від нього пересісти на "Таврію". Але його вчинок іде в розріз із гаслами, з якими лише рік тому перемогла помаранчева команда.

Як відомо, Івченко пояснив, що купив ще одну машину, бо звик їздити тільки на останніх марках "Мерседесів". А тут як раз німецькі промисловці випустили новий варіант кузову S-класу. Тому керівник державної компанії не витримав...

"Я кожні два роки міняв останню модель "Мерседесу". І так протягом останніх 15-ти років. І своїм традиціям я зраджувати не буду. Я вважаю, що керівник такого підприємства, як "Нафтогаз України", повинен їздити на самій пристойній і самій дорогій машині", - пояснив Івченко своє бажання влаштувати свято життя за рахунок держави.

Президента це не могло не обурити.

По-перше, ігнорування скандалу з Івченком могло вилитися у падіння рейтингу глави держави.

По-друге, "Нафтогаз" задовольняє примхи свого шефа у часи, коли компанія має фінансові труднощі, які визнав сам Ющенко, назвавши їх "поточними".

По-третє, навіть для міністрів – а ранг Івченка нижче – встановлено ліміт на придбання нової машини. Вона повинна коштувати не більше півмільйона гривень.

На відміну від попереднього випадку, коли під вогонь потрапив рідний син, і у президента не витримали нерви, зараз Ющенко зумів вибрати правильну поведінку. Було видно, що перед прес-конференцією його готували до питання про новий "членовоз" голови "Нафтогазу".

"Вчора я його (Івченка) запросив до себе. Я йому запропонував, щоб ця машина була терміново продана. Сідай на той автомобіль, на якому ти їздив, і він ніяк не вплине на погіршення твого статусу", - заявив Ющенко.

"Коментарі, які зробив Івченко, неправильні, і неправильні позиції, їх треба виправити", - чи не вперше за півтора роки президентства Ющенко публічно назвав ім'я свого підлеглого, якого піддав критиці.

Втім, одна з фраз показала, що він не до кінця орієнтувався у ситуації.

"Те, що він купив модель за класом нижчу, ніж у нього є на сьогодні, але нову, це не дає амністії на такий вчинок", - сказав Ющенко. Насправді нова машина точно не була гірше попередньої – і та, й інша є найвищим серед "Мерседесів" S-класом.

Але, схоже, ситуація, коли довелося червоніти через Івченка, серйозно роздратувала Ющенка.

"Безумовно, державна служба, державні структури повинні себе вести виключно коректно і адекватно до своїх потреб. Більше того, я наполягатиму на мораторії на подібні операції, як закупівля державним службовцям таких машин, квартир тощо. Ми можемо пережити і без цього", - заявив він.

"Відповідне доручення я дав міністру фінансів і найближчим часом, десь у четвер-п'ятницю наступного тижня, таке розпорядження президента буде видано", - сказав Ющенко.

"Добре, що є ви, побачили, сказали, що це факт, на який треба зреагувати. Ми зреагували – і його виправили", - звернувся Ющенко до журналіста "Української правди". А присутня його прес-секретар Ірина Геращенко назвала це випадком, коли "ми можемо спільно діяти у правильних напрямках".

Ющенко зміг повернути Івченка на землю. Фото прес-служби президента

Тон, яким Ющенко давав свою відповідь, показував усю серйозність намірів щодо "Нафтогазу". Тому вже через кілька годин прес-служба цієї компанії відзвітувала, що позбулася нового "Мерседесу" – його було передано до салону.

"Факт у тому, що доручення президента виконується – "Мерседес" вже продається", - повідомив керівник прес-служби компанії Сергій Лук'янчук, який, втім, не зміг назвати жодних подробиць, зокрема про те, до якого салону відправили авто, і чи використовується воно досі.

"До нас же ж не ходять покупці автомобілів, бо "Нафтогаз" не торгує автомобілями. Відповідно, потрібно якимось чином організувати цей продаж. Я не знаю, як він буде організований, який механізм", - сказав він.

"Мерседес", який нікому не потрібний?

Принципи західної демократії, якими треба керуватися в подібних скандалах, знайшли відгук у серці Ющенка з третьої спроби. Рік тому він не зрозумів, як треба правильно реагувати на брехню міністра юстиції Романа Зварича про його міфічний диплом магістра Колумбійського університету. Коментар Ющенка про спосіб життя його сина вдарив по рейтингу президента.

Для всіх тверезо мислячих людей очевидно, що зараз Ющенко вчинив правильно. Питання, чи треба було зупинятися тільки на тому, щоб дати словесного прочухана керівнику "Нафтогазу". Є люди, які вважають, що президент мав піти до кінця й звільнити Івченка – але він не захотів. Ті, хто давно знають Ющенка, в таких випадках кажуть: "Він став жертвою своїх неправильних уявлень про порядність".

Втім, за інформацією джерел УП в оточенні глави держави, найближчим часом Івченко, очевидно, все одно піде у відставку з керівника "Нафтогазу". Він та його кум і водночас заступник в компанії Андрій Лопушанський обралися народними депутатами, а в новому форматі коаліції їм не залишиться місця на цих нафтогазових кріслах.

Однак на цьому історія "Мерседесу" Івченка не зупиняється. Наступне питання, яке всіх цікавитиме – кому він буде проданий і за скільки. Щоб часом не віддали його "в надійні руки" когось із родичів Івченка за третину вартості.

Між тим, не виключено, що машину Івченка буде продати непросто. Принаймні, ті ж 215 тисяч доларів, які були за нього заплачені, отримати назад не вдасться.

"Якщо зайшла мова про продаж авто, то його ж треба продати за ту ж ціну, що його було куплено. Адже, по суті, це вже не є новий автомобіль із салону. Він апріорі коштує дешевше. Цей автомобіль дуже інтенсивно експлуатується. Це, по суті, робочий інструмент. Чим більше робочим інструментом користуються, тим більше він спрацьовується", - заявив УП речник "Нафтогазу" Лук’янчук, описуючи машину дво-тримісячного віку.

Про те, що машину Івченка чекає складна доля пошуку нового власника, говорить історія іншого VIP-автомобіля – "Майбаху" міністра-самогубці Георгія Кірпи.

Як з'ясувала "Українська правда" в Мінтрансі, цей лімузин так досі й не продали, хоча минуло понад рік від оголошення аукціону.

"На цей "Майбах" так і не знайшлося охочих покупців, він стоїть законсервований", - розповів УП прес-секретар транспортного відомства Костянтин Жура.

"Наш міністр сказав: "Я на ньому не збирався їздити і не буду". Продати "Майбах" за балансовою вартістю неможливо, а робити знижки не можна, бо він є державним і має бути проданий за чітко встановленою ціною. У нашого міністра є ідея – передати цей "Майбах" Кірпи для обслуговування високих гостей, які прибувають до Києва – щоб машина хоч якось експлуатувалася, а не стояла. З такою пропозицією міністра звернувся листом до прем’єра Єханурова", - сказав Жура.

А "Українська правда" продовжуватиме з'ясовувати деталі купівлі івченкового "Мерседесу". Як відомо, її придбала дочірня компанія "Нафтогазу", яка називається "Газ-тепло" і яку очолює такий собі Дмитро Бублик.

Чисельні джерела як з колишніх, так і з теперішніх працівників системи "Нафтогазу" кажуть, що Бублик є племінником Івченка. По підтвердження цієї інформації ми звернулися безпосередньо до "Газ-тепло", де відмовилися відповідати без офіційного запиту. Його було відразу ж спрямовано у цю компанію.

Після публікації першої історії про "Мерседес" Івченка до УП надійшов лист від підприємства "Харківгаз", обуреного тим, що "Газ-тепло" має перед ними борг у вісім мільйонів гривень, не розраховується навіть за рішенням Господарського суду Києва, але при цьому купує новий автомобіль.

Цікава ще одна подробиця. "Мерседес" для Івченка купили в автосалоні, який знаходиться на території магазина "Єврошина" на вулиці Глибочицькій у Києві.

А сам Бублик – керівник "Газ-тепло" і можливий племінник Івченка – значиться засновником фірми... "Єврошина-Захід". Тобто відразу можна подумати, що він не просто купив машину для дяді, але й зробив це в рідній компанії, що автоматично викликає корупційні підозри.

Тут купували "Мерседес" Івченку

Нам вдалося знайти керівника тієї "Єврошини", яка на вулиці Глибочицькій. Людина представилася Дмитром Ігоревичем. Він повідомив, що машину Івченку купували в салоні, до якого він не має відношення.

"Наша "Єврошина" торгує шинами і автомобільними дисками. Ми даємо право називати торгову точку "Єврошина" тим приватним підприємцям, які беруть їх для реалізації. І вони здали цьому автосалону свою територію на вулиці Глибочицькій в оренду", - пояснив він.

Дмитро Ігоревич сказав, що не знайомий з Бубликом, але це прізвище "десь чув". Коли він дізнався, що той є засновником "Єврошина-Захід", то припустив, що ця фірма також бере їх продукцію на реалізацію.

В свою чергу "Українській правді" вдалося знайти й керівника салону на ім'я Сергій, який підтвердив, що вони продали автомобіль Бублику для Івченка. При цьому він додав, що нафтогазові керівники могли купити в нього новий Мерседес S600 на двадцять тисяч доларів дорожче, але зупинилися на "скромнішій моделі" S500 з AMG-пакетом.

Коли ж Сергій дізнався, що президент Ющенко наказав Івченку продати скандальний автомобіль, він вимовив: "Сподіваюся, вони мене не змусять повертати їм гроші!". Ми ж у свою чергу йому порадили: "Якщо будуть змушувати – звертайтеся до нас".

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Главное на Украинской правде