ПРО НЕПРИПУСТИМІСТЬ ПОСИЛЕННЯ ТИСКУ НА СВОБОДУ СЛОВА В ІНТЕРНЕТІ
Вторник, 24 мая 2005, 19:48
Міністром транспорту та зв'язку України видано наказ "Про затвердження порядку проведення державної реєстрації електронних інформаційних ресурсів" від 27.04.2005 N 153, який 18 травня зареєстрований Міністерством юстиції України.
У відповідності до цього наказу, дія якого, порушуючи Постанову Кабінету Міністрів України від 17.03.2004 N 326, поширюється на всіх власників електронних інформаційних ресурсів незалежно від форми власності, встановлено процедуру та умови проведення платної державної реєстрації електронних інформаційних ресурсів, зокрема Інтернет сайтів.
Наказ містить цілу низку внутрішніх неузгодженостей, суперечностей та умов, які не можуть бути виконані, наприклад, надати при реєстрації дані про обсяг ресурсу в байтах, що є абсолютно неможливо для будь якого динамічного електронного інформаційного ресурсу, починаючи від приватної сторінки, яка оновлюється, і включно до сайтів президента, Кабінету Міністрів, Верховної ради.
Наказ містить вимоги до реєстрації, які абсолютно несумісні з принципами свободи слова, грубо порушують право на вільне вираження своїх поглядів та на критику державних службовців, які недобросовісно виконують свої обов'язки перед суспільством і державою.
Наказ містить вимоги, які жодним чином не витлумачені і не визначені в діючому законодавстві України, зокрема стосовно "ненормативної лексики", "інформації, що дискримінує особу за ознакою майнового стану" та багато інших.
Запроваджена платність реєстрації, неоднозначність тлумачення багатьох положень наказу, відсутність чітких однозначних критеріїв прийняття рішення про реєстрацію або відмову - породжують потужну основу для корупційних зловживань.
Вважаємо наказ дуже шкідливим для українського сегменту мережі Інтернет, таким, що веде до знищення позитивної динамікі його розвитку, до згортання роботи незалежних Інтернет-видань на майданчиках в Україні і переїзду їх до закордонних Інтернет-центрів.
Там їм вже не зможуть заважати ніякі українські державні службовці, які замість підвищувати свій рівень знань про доручений участок роботи та займатися актуальними, болючими проблемами галузі зв'язку та інформатизації - підписують документи, змісту яких абсолютно не розуміють, чим створюють перешкоди єдиному по справжньому незалежному джерелу інформації як протягом останнього десятиліття, так і в сьогоднішній Україні - Інтернет виданням.
Чи виграє Україні від масового переїзду Інтернет видань за кордон? Чи зміцнить це її інформаційну незалежність? Чи відповідає кулуарне непрофесійне штампування корупційноємких наказів - деклараціям про "прозорість нової влади" та "слугування суспільству"? Сподіваємось, міністр транспорту та зв'язку нарешті знайде хоч трохи часу не тільки для портів, автобанів, залізниці, і замислиться над поставленими питаннями.
Вважаємо неприпустимим та ганебним для нової української влади видання Постанов, наказів та розпоряджень, які є потенційно небезпечними для свободи слова і для вільного розвитку мережі Інтернет в Україні.
Виходячи з всього вищенаведеного, вимагаємо від міністра транспорту та зв'язку України негайно скасувати наказ від 27.04.2005 N 153.
Вимагаємо від міністра юстиції України негайно відмінити реєстрацію цього наказу як такого, що прямо суперечить чинному законодавству України про інформацію.
Вимагаємо від Кабінету Міністрів України переглянути та скасувати або суттєво переопрацювати Постанову Кабінету Міністрів України від 17.03.2004 N 326, та залишити нарешті у спокої незалежні українські Інтернет видання.
Голова Виконради Всеукраїнської громадської організації "Українська Інтернет спільнота" Ігор Дядюра, Голова Правління Міжнародної правозахисної організації "Міжнародна Ліга захисту прав громадян України" Едуард Багіров, Голова комісії УСПП з питань науки та технологій Іван Пєтухов, Інтернет ЗМI
24 травня 2005 року
Читайте також:
Червоненко оголосив війну Інтернету?
Поки що наказ Червоненка підстав для оскарження не дає
НАКАЗ ЧЕРВОНЕНКА НЕ ВИМАГАЄ ВІД УСІХ САЙТІВ РЕЄСТРАЦІЇ
У відповідності до цього наказу, дія якого, порушуючи Постанову Кабінету Міністрів України від 17.03.2004 N 326, поширюється на всіх власників електронних інформаційних ресурсів незалежно від форми власності, встановлено процедуру та умови проведення платної державної реєстрації електронних інформаційних ресурсів, зокрема Інтернет сайтів.
Наказ містить цілу низку внутрішніх неузгодженостей, суперечностей та умов, які не можуть бути виконані, наприклад, надати при реєстрації дані про обсяг ресурсу в байтах, що є абсолютно неможливо для будь якого динамічного електронного інформаційного ресурсу, починаючи від приватної сторінки, яка оновлюється, і включно до сайтів президента, Кабінету Міністрів, Верховної ради.
Наказ містить вимоги до реєстрації, які абсолютно несумісні з принципами свободи слова, грубо порушують право на вільне вираження своїх поглядів та на критику державних службовців, які недобросовісно виконують свої обов'язки перед суспільством і державою.
Наказ містить вимоги, які жодним чином не витлумачені і не визначені в діючому законодавстві України, зокрема стосовно "ненормативної лексики", "інформації, що дискримінує особу за ознакою майнового стану" та багато інших.
Запроваджена платність реєстрації, неоднозначність тлумачення багатьох положень наказу, відсутність чітких однозначних критеріїв прийняття рішення про реєстрацію або відмову - породжують потужну основу для корупційних зловживань.
Вважаємо наказ дуже шкідливим для українського сегменту мережі Інтернет, таким, що веде до знищення позитивної динамікі його розвитку, до згортання роботи незалежних Інтернет-видань на майданчиках в Україні і переїзду їх до закордонних Інтернет-центрів.
Там їм вже не зможуть заважати ніякі українські державні службовці, які замість підвищувати свій рівень знань про доручений участок роботи та займатися актуальними, болючими проблемами галузі зв'язку та інформатизації - підписують документи, змісту яких абсолютно не розуміють, чим створюють перешкоди єдиному по справжньому незалежному джерелу інформації як протягом останнього десятиліття, так і в сьогоднішній Україні - Інтернет виданням.
Чи виграє Україні від масового переїзду Інтернет видань за кордон? Чи зміцнить це її інформаційну незалежність? Чи відповідає кулуарне непрофесійне штампування корупційноємких наказів - деклараціям про "прозорість нової влади" та "слугування суспільству"? Сподіваємось, міністр транспорту та зв'язку нарешті знайде хоч трохи часу не тільки для портів, автобанів, залізниці, і замислиться над поставленими питаннями.
Вважаємо неприпустимим та ганебним для нової української влади видання Постанов, наказів та розпоряджень, які є потенційно небезпечними для свободи слова і для вільного розвитку мережі Інтернет в Україні.
Виходячи з всього вищенаведеного, вимагаємо від міністра транспорту та зв'язку України негайно скасувати наказ від 27.04.2005 N 153.
Вимагаємо від міністра юстиції України негайно відмінити реєстрацію цього наказу як такого, що прямо суперечить чинному законодавству України про інформацію.
Вимагаємо від Кабінету Міністрів України переглянути та скасувати або суттєво переопрацювати Постанову Кабінету Міністрів України від 17.03.2004 N 326, та залишити нарешті у спокої незалежні українські Інтернет видання.
Голова Виконради Всеукраїнської громадської організації "Українська Інтернет спільнота" Ігор Дядюра, Голова Правління Міжнародної правозахисної організації "Міжнародна Ліга захисту прав громадян України" Едуард Багіров, Голова комісії УСПП з питань науки та технологій Іван Пєтухов, Інтернет ЗМI
24 травня 2005 року
Читайте також:
Червоненко оголосив війну Інтернету?
Поки що наказ Червоненка підстав для оскарження не дає
НАКАЗ ЧЕРВОНЕНКА НЕ ВИМАГАЄ ВІД УСІХ САЙТІВ РЕЄСТРАЦІЇ