Депутати захистили ЗМІ і "перевели стрілки" на Єханурова

Четвер, 17 листопада 2005, 11:17

Верховна Рада підтримала постанову про забезпечення безперешкодної діяльності засобів масової інформації в передвиборчий період 2006 року.

За цю постанову проголосували 391 депутат з 412, що зареєструвалися в залі, передає "Інтерфакс-Україна".

Відповідно до постанови, Кабміну пропонується вжити заходів для припинення перевірок відповідними службами виконавчої влади і держустанов засобів масової інформації з 1 грудня 2005 року на час проведення виборчої кампанії.

Крім того, постановою рекомендується Державній податковій адміністрації скасувати графіки перевірок ЗМІ на період передвиборчої кампанії у 2006 році.

Депутати також внесли зміни до низки законів, що стосуються роботи ЗМІ під час виборчої кампанії. За закон проголосували 396 депутатів з 411, що зареєструвалися в залі.

Законом вносяться зміни в закон про телебачення і радіомовлення. Відповідно до цих змін, час мовлення, відведений на рекламу, не може перевищувати 15% щогодинного мовлення (без врахування часу, відведеного на політичну рекламу під час виборчого процесу) для телерадіорганізацій будь-якої форми власності.

Також вносяться зміни до закону про вибори депутатів. Згідно з цими змінами, встановлено визначення термінів "передвиборча агітація" і "політична реклама".

Відповідно до закону, до політичної реклами належать: використання символіки або логотипів партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу, а також повідомлення про підтримку партією або блоком або кандидатом у депутати видовищних або інших публічних заходів, або звернення уваги на участь у таких заходах партії (блоку) або визначених осіб як кандидатів у депутати.

Відповідно до закону, час мовлення, відведений на політичну рекламу на радіо і телебаченні, не може перевищувати 20% фактичного обсягу мовлення протягом астрономічної доби телерадіоорганізації будь-якої форми власності.

Друкована площа, відведена на політичну рекламу протягом виборчого процесу в друкованих ЗМІ, у тому числі рекламних, не може перевищувати 20% обсягу друкованої площі кожного номеру видання або додатки до нього.

Крім того, відповідно до закону, висвітлення виборчого процесу в ЗМІ усіх форм власності в інтерв'ю, дискусіях і дебатах, інформаційних повідомленнях, програмах новин і поточних подій має здійснюватися на принципах об'єктивності, неупередженості і збалансованості.

Законом також встановлюється, що у випадку встановлення судом при розгляді виборчої суперечки повторного або одноразового грубого порушення засобом масової інформації вимог цього закону, суд приймає рішення про тимчасове (до закінчення виборчого процесу) призупинення дії ліцензії або про тимчасову заборону (до завершення виборчого процесу) випуску друкованого видання.

Крім того, відповідно до документа, ЗМІ не несуть відповідальність за зміст передвиборчої агітації, що була розміщена відповідно до угоди із замовниками, крім випадків, передбачених даним законом.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування