Близькі і родичі експосадовця уряду Біденка отримали від Мінкульту понад 70 млн грн – ЗМІ
Журналісти з'ясували, що родичі та близькі позаштатного радника ДП "Мультимедійна платформа іномовлення України" Артема Біденка, який раніше працював в уряді, отримали від Мінкульту 70,5 млн грн.
Джерело: розслідування ngl.media
Дослівно: "Вагому частину підрядів від підприємств Мінкульту отримують компанії та підприємці, пов’язані родинними чи дружніми зв’язками з тим же Артемом Біденком. За неповні три роки ці компанії отримали від міністерства 70,5 млн грн, у тому числі на майже 51 млн грн – безпосередньо від МПІУ.
Кейс Артема Біденка добре ілюструє можливості і вплив, який можуть мати неофіційні радники чи консультанти державних установ".
Деталі: Про те, що колишній держсекретар Мінкульту є радником МПІУ, вперше стало відомо з його блогу, присвяченому виправданню витрат на платформу The Gaze.
Загалом Біденко провів в уряді – спочатку у Міністерстві інформаційної політики, а пізніше у Міністерстві культури, молоді і спорту – більше п’яти років.
Але перемагати на тендерах Мінкульту пов’язані з ним компанії почали уже після його звільнення – у 2021 році.
Продовжують вони отримувати держзамовлення і зараз – коли Біденко неофіційно і безкоштовно консультує МПІУ.
Зокрема, компанія "Лайт Коммунікейшн", де засновником є тесть Біденка, 68-річний Віталій Шаповаленко, за останні два роки підписала угод з підприємствами Мінкульту на 47,7 млн грн.
Першим замовленням "Лайт Коммунікейшн" став багатосерійний документальний фільм до святкування 30-ї річниці Дня Незалежності у 2021 році. На той момент Біденко уже не працював у міністерстві.
Аналітики з Dozorro ще два роки тому намагались з’ясувати, за що саме держава заплатила 9,8 млн грн, і де, зрештою, цей серіал можна подивитися.
Ані тоді, ані зарах відповідей по суті від Мінкульту журналісти не отримали.
Ролики від "Лайт Коммунікейшн" можна переглянути на YouTube-каналі продакшну. Це 26 епізодів тривалістю 1,5-2,5 хв кожен про різні регіони до Дня Незалежності. У деяких роликах присутні відомі українці – наприклад, письменник Сергій Жадан, музикант Валерій Харчишин та інші. Втім, кожен з цих роликів має в середньому по сто переглядів.
Окрім роликів, "Лайт Коммунікейшн" зняла і документальний фільм на 28 хв, однак його неможливо знайти у вільному доступі – у тому числі фільму нема навіть на корпоративному YouTube-каналі "Лайт Коммунікейшн".
Тесть Біденка Шаповаленко до 2019 року взагалі не мав досвіду у телебаченні чи кіно.
У липні 2023 року "Лайт коммунікейшн" отримала від МПІУ замовлення відразу на три серіали – два документальних "Homo amans" і "Вміст чутливого характеру" і один художній "Півтора відсотка". Усі три серіали компанія має виготовити до кінця 2023 року.
Щодо другого співвласника "Лайт коммунікейшн" Євгена Високовського, то свого часу Біденко мав спільний бізнес з його дружиною Еліною Високовською – рекламну агенцію "Прана". Цей бізнес досі існує, але Біденко вийшов із засновників, залишивши власниками Еліну Високовську та свого друга Андрія Руденка.
Також Біденко є співзасновником громадської організації "Інститут інформаційної безпеки", яка займається розробкою інформаційних кампаній, проектами з просування та маркетингом. Одним із напрямків діяльності цієї організації є нейромаркетингові дослідження.
Напрямом нейромаркетингових досліджень в "Інституті інформаційної безпеки" керує Андрій Руденко – близький друг та бізнес-партнер Біденка.
До 2018 він року був співвласником ТОВ "Комп’ютерні інформаційні технології" (КІТ), яка отримала від МПІУ два підряди на розробку платформи The Gaze.
МПІУ підписала 29 грудня 2022 року угоду з КІТ на 12,56 млн грн, але уже через кілька годин вартість угоди зменшили на 2,5 млн грн. Того ж дня підрядник повідомив про завершення проекту. А уже наступного дня, 30 грудня, КІТ отримав трохи більше 10 млн грн.
Олександр Єфремов, керівник КІТ, пояснив таке миттєве виконання замовлення тим, що компанія почала розробляти платформу The Gaze ще до проведення тендеру, "на свій страх і ризик".
Нагадаємо:
- У червні 2023 року Держпідприємство "МПІУ" запустило інформаційно-розважальну цифрову платформу The Gaze, яка, серед іншого, англійською мовою знайомитиме західну аудиторію з подіями в Україні.
- Платформа The Gaze, окрім веб-сайту, має youtube-канал і сторінки у Facebook, Instagram, Twitter.