Британія: поки А-50 на ремонті, РФ у Білорусі буде покладатись на наземний супровід винищувачів
Після переміщення на ремонт радіолокаційного літака А-50, пошкодженого на аеродромі в Мачулищах, існує реальна можливість того, що спільна російсько-білоруська повітряна діяльність тепер буде змушена покладатися на наземне управління та супровід винищувачів.
Про це йдеться у новому розвідувальному огляді Міноборони Британії в четвер, пише "Європейська правда".
7 березня самопроголошений президент Білорусі Олександр Лукашенко підтвердив, що один із невеликого парку російських літаків раннього попередження та управління А-50, розміщених у Білорусі, було пошкоджено, нагадує розвідка.
Майже напевно літак був атакований невеликою авіаційною системою без екіпажу, підкреслюють у відомстві.
Літак А-50, найімовірніше, зараз переведений на ремонтну базу в Таганрозі в Росії. За повідомленнями, транзитний політ проходив на меншій ніж зазвичай висоті, ймовірно, через пошкодження герметичної кабіни.
А-50, ймовірно, забезпечував ситуаційну обізнаність для винищувача МіГ-31К, модифікованого для запуску балістичної ракети повітряного старту "Кинджал", яку Росія розглядає як ключовий стратегічний потенціал, йдеться у зведенні.
Модифікація передбачає видалення внутрішнього радару з літака для збалансування планера, що робить пілотів залежними від зовнішніх джерел ситуаційної обізнаності, таких як A-50
Як підкреслюють у британському Міноборони, існує реальна можливість того, що спільна російсько-білоруська повітряна діяльність тепер буде змушена покладатися на наземне управління та супровід винищувачів, доки не буде розгорнутий ще один A-50.
Раніше британські розвідники наголошували, що втрата російського літака А-50 в Мачулищах ще більше обмежить повітряні операції РФ.
Нагадаємо, Лукашенко звинувачував у "диверсії" на аеродромі "Мачулищі" Україну. Міністерство закордонних справ відкинуло його звинувачення.