На Шрі-Ланці заарештували вкрадений росіянами літак: Аерофлот скасував рейси на острів
Після арешту в аеропорту міста Коломбо літака, яким незаконно заволоділа Росія, російська держкомпанія "Аерофлот" скасувала всі рейси на острів.
Джерело: російський медіа проєкт "Агентство" з посиланням на коментар від "Аерофлоту"
Деталі: Суд на вимогу лізинговоі компанії наклав арешт на літак, який зареєстрований "Аерофлотом". Позов до суду надіслала ірландська компанія Celestial Aviation Trading Limited, яка афілійована з лізингодавцем авіасуден GECAS.
Це пасажирський літак донедавна має реєстрацію на Бермудських островах, і лише нещодавно отримав реєстрацію в РФ. Він прибув до аеропорту Коломбо 2 червня.
Російська авіакомпанія привласнила цей борт собі після запровадження в березні санкцій проти російських авіакомпаній.
Через кілька годин після арешту літака, "Аерофлот" скасував усі рейси до столиці Шрі-Ланки. Журналістам у коментарі причини скасування рейсівне назвали.
На сайті компанії немає рейсів на Шрі-Ланку до 12 червня включно. Однак у коментарі журналістам сказали, що всі рейси, заплановані на червень, скасували.
Як повідомляє "Агентство", на табло в московському аеропорту "Шереметьєво" вдень 3 червня був рейс до Коломбо на 23:10, однак зараз він відсутній у переліку.
Наразі арешт на літак наклали до 16 червня.
"Аерофлот" почав здійснювати рейси на Шрі-Ланку з початку квітня, тричі на тиждень. Імовірно, Шрі-Ланка надала Росії запевнення, що літаки арештовувати не будуть.
Цей інцидент поставить під сумнів здатність російських авіакомпаній літати на крадених літаках навіть до тих країн, які Росія визначає як "дружні".
Читайте також: Літати будуть на жигулях: як Росія похоронила свою цивільну авіацію | Економічна правда
Передісторія:
- Наприкінці лютого влада Європейського Союзу ухвалила рішення про повну заборону на постачання та лізинг літаків, вертольотів та іншої авіатехніки до РФ, а також їх страхування та техобслуговування.
- 14 березня президент РФ Путін підписав закон, що дозволяє за рішенням уряду країни реєструвати права на іноземні літаки, які перебувають у лізингу російських компаній. Ініціатива спрямована на збереження парку іноземних повітряних суден російських перевізників.
- Міністр транспорту РФ Віталій Савельєв визнав, що рішення Росії не віддавати лізингові літаки на вимогу власників є крадіжкою.
- Пізніше він повідомив, що РФ відмовляється повертати західним лізингодавцям понад 500 літаків на суму 20 мільярдів доларів.
- У березні, після запровадження санкцій, пасажиропотік російської авіакомпанії "Аерофлот" впав на чверть.