В офісі Венедіктової розповіли про труднощі розслідування авіатрощі літака МАУ над Іраном
В Офісі генерального прокурора розповіли, що наразі фактично наосліп ведуть розслідування щодо обставин катастрофи літака "МАУ" над Тегераном - без доступу до місця злочину та свідків.
Джерело: заступник генпрокурора Гюндуз Мамедов в інтерв’ю Укрінформу
Пряма мова: "Нині ми фактично ведемо розслідування за браку доступу до місця вчинення злочину та його наслідків, без доступу до свідків трагедії та навіть за мовчазної тиші щодо утворення міжнародної слідчої групи з боку Ірану. Тобто в таких самих умовах, як щодо окупованих територій Криму й Донбасу, за обмеженого доступу".
Деталі: За його словами, дані, що є у вільному доступі, свідчать про те, що ЗРК "ТОР" Іран міг отримати з РФ.
Наразі Україна очікує відповідей від Ірану на чотири запити про міжнародну правову допомогу, які надіслали ще в перші ж місяці після трагедії.
Також Мамедов розповів, що експертиза може дати відповіді щодо причин трагедії.
Пряма мова: "Це непростий і довготривалий процес, адже експертиза надзвичайно складна й водночас цікава. Вона полягає в тому, щоб деталізувати причини авіакатастрофи, з’ясувати обставини влучення ракети ТОР-М1 і, власне, її вплив на падіння літака.
Крім того, аналізується інформація про попередні рейси, які передували вильоту Боїнгу-737 з аеропорту Тегерана, а також останні вильоти літаків МАУ. Вивчаються дані з космічних апаратів, які могли зафіксувати обставини катастрофи".
Читати також: Авіакатастрофа літака МАУ в Ірані. Все, що відомо
Жорстка посадка для президента Зеленського. Кілька іранських катастроф
Передісторія:
- 8 січня в Ірані розбився літак рейсу PS 752 "Тегеран - Київ" авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), в результаті катастрофи загинули 176 осіб.
- 11 січня Іран визнав, що помилково збив літак МАУ, відповідальність за це взяв на себе Корпус вартових ісламської революції - військова гілка виконавчої влади Ірану.
- Наприкінці червня Іран відправив до Франції бортовий самописець зі збитого 8 січня цього року українського пасажирського лайнера.
- Пізніше Франція запросила українських експертів взяти участь у розшифровці "чорних скриньок" літака авіакомпанії "МАУ".