Повернення "чорних скриньок" літака МАУ: консультації тривають, перемовини складні - РНБО
Секретар РНБО Олексій Данілов заявив, що консультації українських та іранських експертів щодо питання повернення в Україну "чорних скриньок" літака МАУ, збитого у Тегерані, тривають.
Джерело: заява Данілова, оприлюднена пресслужбою РНБОУ 19 січня
Пряма мова секретаря РНБО: "Нині тривають постійні консультації українських та іранських експертів щодо цього питання. Перемовини складні і напружені".
"Інформаційний ажіотаж, маніпуляції навколо цієї теми, поширення неперевіреної інформації значно ускладнюють переговорний процес і можуть негативно вплинути на його результативність".
Деталі: Данілов закликав вітчизняні та іноземні ЗМІ "займати виважену та відповідальну позицію стосовно висвітлення питання щодо повернення в Україну "чорних скриньок".
Дослівно: "Наполегливо закликаю ЗМІ під час висвітлення питання повернення "чорних скриньок" користуватися офіційною інформацією українських органів влади, яку надаватимуть в залежності від досягнення домовленостей з іранською стороною".
Що передувало:
19 січня у коментарі іранському агентству IRNA голова комісії з розслідування аварій Іранської організації цивільної авіації Хасан Резайєфар заявив, що наразі іранські експерти намагаються розшифрувати "чорні скриньки" збитого українського літака в Ірані й не ухвалили рішення передавати їх іншим країнам.
Нагадаємо:
- 8 січня в Ірані розбився літак рейсу PS 752 "Тегеран - Київ" авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), внаслідок катастрофи загинули 176 осіб.
- На борту літака перебували громадяни 7 країн: Ірану; Канади; Швеції; Афганістану; Німеччини, Великої Британії та України (2 пасажирів і 9 членів екіпажу).
- 11 січня Іран офіційно визнав, що помилково збив літак МАУ, відповідальність за це взяв на себе Корпус вартових ісламської революції – військова гілка виконавчої влади Ірану.
- Служба безпеки України розслідує катастрофу лайнера за трьома статтями Кримінального кодексу: ч.3 ст. 276 (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту), ч.2 ст. 115 (умисне вбивство), ст. 194 (умисне знищення або пошкодження майна).
- Глава відділу розслідування інцидентів Організації цивільної авіації Ірану Хасан Резайєфар заявив, що оскільки літак, який розбився, був сучасним Boeing 737, і Іран не має технології для розшифровки його "чорних скриньок", вони можуть бути надіслані до Франції.
- 15 січня Офіс генпрокурора та Служба безпеки України звернулися до Ірану з запитом про правову допомогу, пов’язану з передачею українським правоохоронцям бортових самописців із літака Boeing 737 авіакомпанії МАУ.
- В Ірані заявили, що "чорні ящики" настільки пошкоджені, що їх можна відкрити лише в певних лабораторних умовах в іншій країні. Україна запропонувала для цього свою лабораторію в НТУУ "КПІ" ім. Сікорського.
- За словами начальниці Департаменту міжнародно-правового співробітництва та повернення активів Офісу генпрокурора Поліни Чиж, іранська сторона мала направити в Україну свого експерта, який оглянув би українську лабораторію і дав згоду на дослідження "чорних скриньок" в Україні. Однак Іран так і не направив в Україну свого експерта.
- Офіс генпрокурора підготував другий запит про правову допомогу до Ірану з проханням надати доступ до "чорних скриньок" і вирішити питання про можливість їх розшифровки українськими експертами.
- 17 січня ОГП втретє звернувся до іранської сторони із запитом про надання українським слідчим "чорних скриньок" збитого над Тегераном українського літака.
- 18 січня голова комісії з розслідування аварій Іранської організації цивільної авіації Хасан Резайєфар підтвердив, що "чорні скриньки" з авіалайнера МАУ будуть відправлені в Україну.