Facebook розкриє замовників політреклами напередодні виборів

Четвер, 7 березня 2019, 12:38

У середині березня компанія Facebook запровадить верифікацію замовників політичної реклами й публічно розмістить базу даних української політагітації.

Про це повідомив керівник корпоративних комунікацій Facebook у Центральній і Східній Європі Ян Щєгєнни, пише громадський рух ЧЕСНО.

"У середині березня ми запустимо інструменти для того, аби зробити політичну рекламу (для України – ред.) на Facebook прозорішою", – повідомив у листі Щєгєнни.

Зокрема, від рекламодавців вимагатимуть оприлюднити, хто саме платить за політичну рекламу.

Дані будуть зберігатися протягом семи років у публічній бібліотеці.

"Там міститиметься інформація про те, як реклама поширювалася, наприклад діапазон витрат, показників, а також демографія про тих, хто бачив рекламу, їхній вік, стать і локацію", –  написав Щєгєнни.

Щєгєнни написав, що нещодавно у компанії видалили низку облікових записів і сторінок у Facebook та Instagram, які виникли в Росії й діяли в Україні та залучалися до "неавтентичної поведінки".

Він додав, що Facebook співпрацює в Україні з Центральною виборчою комісією, фактчекерами, дослідниками та громадськими активістами.

Щєгєнни запевнив, що корпорація глобально блокує й видаляє фіктивні облікові записи та обмежує розповсюдження неправдивої інформації.

У ЧЕСНО відзначають, що у соцмережі рекламуються політики всіх рівнів – "Від Петра Порошенка з Юлією Тимошенко до мажоритарників й місцевих політиків", які не пояснюють походження реклами, замовників чи видатків на неї.

"У прес-службі Адміністрації президента взагалі не знають, хто веде й за які гроші рекламує Facebook-сторінку гаранта Конституції. А прес-секретар Порошенка на запитання про це відмовчується вже кілька місяців поспіль", - стверджують в громадському русі.

Також не звітують про видатки на Facebook-рекламу партії, які часто приховують їх за витратами на медіа-моніторинг і PR-агенції.

Нагадаємо:

  • У лютому Facebook тимчасово поширив на Україну заборону купувати виборчу рекламу з-за кордону.
  • Восени 2017 року, через скандал із втручанням Росії у президентські вибори США у 2016 році, Facebook замислився про зміну підходу до політичної реклами до виборів. 
  • Після цього соціальна мережа Facebook створила спеціальний відділ для боротьби з втручанням у вибори, метою якого є запобігання поширенню неправдивої інформації.
  • У жовтні 2018 року Facebook відкрила вакансію менеджера з публічної політики для України.
  • Вибори в президенти відбудуться 31 березня.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама: