Порошенко за рік спустив на телерекламу 175 млн, Тимошенко трохи менше – ЧЕСНО
Політики у 2018 році витратили на телерекламу більш ніж 647 мільйонів гривень, із них близько 568 мільйонів – на транслювання політичної реклами за участю або на замовлення кандидатів у президенти.
Про це повідомляє Рух ЧЕСНО, який проаналізував обсяги й вартість політичної реклами минулого року.
Відзначається, що більшість згаданих видатків на рекламу не потрапила до офіційної звітності політичних партій, а отже, походження коштів, якими оплачувалася реклама, є невідомим.
За даними ЧЕСНО, у рекламних роликах у 2018 році з'являлись 15 кандидатів у президенти.
Найбільше витратив на телерекламу президент Петро Порошенко – 174,9 мільйона гривень, це третина витрат усіх кандидатів.
Другу сходинку посідає Юлія Тимошенко – 126,9 мільйона гривень, третю – Олександр Шевченко з 86,5 мільйонами гривень.
Також Порошенко став лідером за кількістю реклами в ефірах у 2018 році. Майже нарівні з ним опинився Шевченко. Ролики з кожним із цих кандидатів з'являлися в ефірах понад 4 тисячі разів.
У трійці лідерів – Юлія Тимошенко з більш ніж 2,5 тисячами показів.
Крім того, повідомляється, що ролики Порошенка виходили на 12 каналах. Рекламу Шевченка, Юрія Бойка, Олега Ляшка транслювали на 7 телеканалах, Тимошенко – на 5.
Згідно з повідомленням Адміністрації президента, Порошенко оплачував свою рекламу з власної кишені, тому видатки на неї будуть відображені в його річній декларації.
Так само без прив'язування до партії замовляв телерекламу і Шевченко.
У річному звіті партії "Батьківщина" повідомлялося, що на телерекламу витратили 120 мільйонів гривень. Ця сума є близькою до тої, яку називає ЧЕСНО.
Найбільше політичної реклами було на каналі "1+1" (на ефіри цього телеканалу у 2018 році припало 14% показів, зафіксованих моніторингом), на другому місці за кількістю політичної реклами опинився телеканал "Україна".
ЧЕСНО зазначає, що під час аналізу були використані результати моніторингу реклами на телебаченні за 2018 рік, дані про вартість одиниці ефірного часу для передвиборчої агітації на телеканалах, а також інформація про тривалість ролика та час показу в ефірі. Активісти поєднали ці відомості і отримали орієнтовну вартість кожного з показів політичної реклами.