Кандидати на ТБ: моніторинг показав, кого люблять і ненавидять телеканали

Понеділок, 18 лютого 2019, 17:29

Найбільш яскраво виражену політичну позицію при освітленні в ЗМІ президентської виборчої кампанії займають телеканали "1+1", "Прямий", "Україна", "Інтер", "NewsOne" і "112 Україна".

Про це свідчать результати моніторингу, який за підтримки двох проектів Ради Європи в Україні проводить коаліція громадських організацій у складі "Комісії журналістської етики", "Платформи прав людини", "Українського інституту медіа та комунікації" та "StopFake".

Як передає "Інтерфакс-Україна", згідно з першими проміжними результатами незалежного моніторингу висвітлення в медіа президентських перегонів за період з 14 січня по 3 лютого, телеканали "ICTV", "СТБ" та "UA:Перший" займали більш-менш нейтральну позицію по відношенню до різних кандидатів.

При цьому симпатії каналу "1+1" на стороні кандидатів в президенти Володимира Зеленського та Олександра Шевченка. А ось чинну владу на ньому постійно критикують, в тому числі президента Петра Порошенка.

За даними моніторингу, телеканали чинного президента "Прямий" і "5 канал" "відверто симпатизують" Порошенку. При цьому на "Прямому" звучить "нищівна критика" на адресу Юлії Тимошенко і Зеленського.

Телеканал "Україна" демонструє симпатії до кандидата від "Опозиційного блоку - партії миру та розвитку" Олександру Вілкулу та в той же час критикує кандидата від "Опозиційною платформи - За життя" Юрія Бойка у зв'язку з тим, що стався розкол в "Опозиційному блоці". При цьому кампанію Бойка активно висвітлює і підтримує телеканал "Інтер".

Канал "NewsOne", за оцінками експертів моніторингу, також більш відкрито підтримує Бойко. У свою чергу канал "112 Україна" найбільше уваги приділяє Порошенку і Бойку.

"Майже всі медіа (в першу чергу телеканали), за невеликим винятком, які увійшли в моніторинг, демонстрували свої симпатії або антипатії до тих чи інших кандидатів у президенти. У більшості випадків це можна пояснити не так позицією самих журналістів, як позицією медіавласників, які мають власні політичні інтереси. І це тренд не тільки цієї, а майже всіх виборчих кампаній в Україні", - відзначає виконавчий директор "Українського інституту медіа та комунікації" Діана Дуцик.

Міжнародний експерт Ради Європи Расто Кужель зазначає, що українські ЗМІ активно висвітлюють заходи, що проводяться кандидатами, і пов'язані з виборами процедурні аспекти.

"Але з іншого боку, більшість медіа продемонстрували свої преференції щодо конкретних кандидатів", - підкреслив він.

"Українська правда" у Threads

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама: