В Україну прибули п'ять локомотивів "Тризуб" зі США
Зі США теплоходом BBC Aquamarine до морського торговельного порту Чорноморськ прибули п'ять локомотивів TE33A Evolution.
Про це у Facebook повідомляє прес-служба регіональної філії "Одеська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця".
"Судно BBC Aquamarine із п’ятьма локомотивами виробництва General Electric прибуло до порту Чорноморськ. Докери розпочали їх вивантаження", - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що як і попередні локомотиви, вони будуть направлені до Крюківського заводу, а через деякий час вийдуть на магістралі.
Читайте також: Зранку гроші — увечері тепловози: що за контракт УЗ уклала з General Electric
Репортаж з заводу General Electric у Пенсільванії, де відбувається виробництво локомотивів для України: Як в США будують "тризуби" для українців. Репортаж із заводу General Electric
Нагдаємо:
- 3 грудня в перший рейс вирушив локомотив виробництва американської компанії General Electric.
- Тепловоз ТЕ33АС виробництва General Electric має швидший оборот і може виконувати за зміну більше поїздок, ніж тепловози, які працювали раніше на аналогічних маршрутах.
- Тепловоз доставив вагони з 3,8 тис тонн руди для металургійних комбінатів Маріуполя.
- У лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ "Укрзалізниця" на 1 млрд доларів.
- Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.
- Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію - ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.
- 30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми "Укрексімбанк" придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.
- Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв'язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.
- Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.
- Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.
- На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.
- Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.