РФ перед нападом у Чорному морі понад рік вела кампанію з дезінформації
Перед захопленням трьох українських кораблів та їхніх екіпажів поблизу Керченської протоки Кремль понад рік тому запустив дезінформаційну кампанію, спрямовану на пом'якшення громадської думки шляхом наклепів на Україну.
Про це заявив єврокомісар з питань безпеки Джуліан Кінг, пише "Європейська правда" з посиланням на The Guardian.
За його словами, Росія проклала шлях до свого рішення про атаку українських кораблів через розповсюдження "фейкових новин".
Неправдиві заяви звинувачували Україну у зараженні моря холерою та в тому, що її спецслужби намагалися перевезти ядерну бомбу до окупованого Криму, сказав Кінг.
Він зазначив, що підрозділ East StratCom Європейської комісії, відповідальний за висвітлення дезінформації, виявив складну мережу розповсюдження брехні, що виходить з російських джерел.
"Якщо ви думаєте, що інцидент виник нізвідки, ви помиляєтеся", - сказав Кінг у Брюсселі. "Дезінформаційна кампанія почалася набагато раніше, більше року тому, коли російські ЗМІ почали наполягати на тому, що влада Києва здійснює днопоглиблювальні роботи в Азовському морі у рамках підготовки до входження туди флоту НАТО", - нагадав він.
"Потім влітку з'явилися твердження, що Україна заразила морем холерою", - додав єврокомісар. "Це продовжилося у вересні темним бурмотінням в російських ЗМІ, що прогнозували "інспіровані Заходом провокації" у Азовському морі, і повідомили, що США "планують зіткнення між українськими та російськими морськими силами в Чорному морі з 1990-х років"", - розповів він.
Кінг підкреслив, що жодне з цих повідомлень не було правдою. Ствердження щодо американських планів на Азовське море "засноване на відеогрі, яку нібито бачив колишній російський солдат 15 років тому".
"Але після цього теорії змови були доведені до краю - російські ЗМІ повідомили, що британські та українські спецслужби намагалися перевезти ядерну бомбу до новозбудованого мосту в окупованому Криму, щоб підірвати його, але надіслані Москвою спецсили сміливо перешкодили зробити це", - сказав він.
"Якщо ви шукаєте що-небудь, пов'язане з ЄС у Google, то контент з російських пропагандистських центрів, таких як RT або Sputnik, завжди в перших кількох результатах", - додав Кінг.
Як відомо, минулого тижня Єврокомісія представила план протидії російській дезінформації.