Соціологи зафіксували бум патріотизму в Україні
82% громадян України вважають себе патріотами своєї країни.
Про це свідчать результати опитування Соціологічної групи "Рейтинг".
Лише 13% заявили, що не вважають себе патріотами, ще 5% не змогли відповісти.
"У всіх макрорегіонах України загальна кількість патріотично настроєних громадян перевищує 75%: на Заході таких 85%, у Центрі – 84%, на Півдні – 79%, на Сході – 76%", - зазначають соціологи.
Також вказується, що за період досліджень зафіксовано найбільшу кількість тих, хто підтримав би проголошення Незалежності України. Якби такий вибір постав сьогодні, то незалежність підтримали б майже 80% (у 2012 році таких було 62%), і лише 13% не підтримали б.
Найбільше тих, хто підтримує проголошення Незалежності України, на Заході (93%). У Центрі таких респондентів 82%, на Півдні – 72%, на Сході – 63%.
Тих, хто має протилежну думку, найбільше у південно-східних областях (від 20 до 25%). Серед них найбільше людей старшого покоління, бідніших верств населення та осіб з нижчим рівнем освіти.
Також зросла кількість тих, хто ідентифікує себе громадянином України: з 57% у 2010 році до 66% у 2018 році.
На запитання "Хто я такий?" 19% опитаних ідентифікували себе як жителя свого регіону, міста, села, 13% просто назвали свою національність, 29% вказали, що вони "просто людина".
10% опитаних назвали як ідентифікатор свою родинну роль, 9% вважають себе "громадянином світу", по 6% опитаних характеризують себе як "радянська людина" та "європеєць".
Також 5%, відповідаючи на питання "Хто я такий?", назвали б свої релігійні переконання, 3% – професію, рід заняття.
За національною ознакою частіше ідентифікували б себе мешканці західних областей.
Асоціація із "радянською людиною" притаманна більше жителям південного та східного макрорегіонів, людям старшого віку. Ототожнюють себе із "європейцями" більшою мірою жителі Заходу та Центру, а також молодь.
Опитування шляхом особистого формалізованого інтерв’ю проходило 3-10 серпня. У ньому взяли участь 2000 респондентів від 18 років і старше.
Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%.