Українці масово використовують білорусів для ввезення "євроблях" – "Схеми"
Українці платять мешканцям прикордонних сіл Білорусі 20 доларів, щоб ввезти автомобілі на європейських номерах.
Про це йдеться в розслідуванні "Схем".
Журналісти на волинській митниці викрили "схему", за якою автомобіль перетинає кордон з Євросоюзом в режимі транзиту. В такому статусі автівка може перебувати в Україні не довше 10 днів.
За цей час транспортний засіб їде на інший пункт пропуску на кордоні з Білоруссю. У нейтральній зоні у нього сідає білорус з довіреністю від власника авто і повертається в Україну.
Після цього він виходить з авто і, іноді пішки, повертається назад до Білорусі.
Автомобіль залишається у користувача-українця, який також отримує довіреність від власника.
Автівка може знаходитися в Україні рік. Таким чином продавці та покупці уникають сплати митних платежів.
У сюжеті один із жителів села біля українсько-білоруського кордону розповів, що за перевезення йому заплатили 20 доларів.
Також один із "продавців" нерозмитнених авто розповів, що через рік цю схему повторюють, але це буде коштувати 400 доларів.
"Є "рєшали", які роблять. Люди, які отримують за це певні кошти, які заносять туди, куди треба, оцих 400 доларів, платять білорусу і все решта", - заявив продавець.
За травень 2018 року через митний пост "Доманове" у Волинській області в Україну заїхало майже 3000 тисячі нерозмитнених автомобілів з європейською реєстрацією, за кермом яких були саме громадяни Білорусі.
Станом на 1 травня 2018 року, за даними ДФС, в Україні перебувало понад 315 тисяч авто з іноземною реєстрацією. Більше від третини – 125 тисяч – із порушенням терміну перебування.
Також читайте: Нові правила для імпортних авто. Що Рада пропонує зробити з "євробляхами"