В Україні відтворили підрив літака MH17
Мін'юст та Київський науково-дослідний інститут судових експертиз провели слідчий експеримент у рамках експертного розслідування причин катастрофи МН17.
Про це повідомляє прес-служба Мін'юсту.
"Міжнародною спільною слідчою групою було вирішено провести натурний експеримент (арена-тест) для практичного дослідження технічних причин катастрофи літака", – сказано у повідомленні.
Експеримент проводився під головуванням представників Мін`юсту та експертів інституту у співпраці з представниками Нідерландів, Бельгії та Австралії. Також були залучені представники восьми профільних українських підприємств – "КБ Південне", (Дніпро), "Виробниче об'єднання імені Макарова" (Павлоград), "ДНДІ хімічних продуктів" (Шостка), "Луч" (Київ), "КБ "Антонов" (Київ), "Машинобудівна фірма "Артем", Університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба (Харків) та київський університет "КПІ".
У міністерстві додали, що повноцінний натурний слідчий експеримент був реалізований експертами вперше в Україні.
"Зокрема, у місті Павлограді заздалегідь було підготовлено все необхідне для моделювання подібного вибуху, який стався з літаком рейсу МН17. Для того, щоб провести арена-тест, були виділені оригінальні бойові ракети з комплексу "Бук". Модель кабіни пілотів і елементи мішенної обстановки розміщувались на двох окремих досліджуваних майданчиках. На тій же локації, експерти встановили та налагодили роботу фото-, відео засобів та 3D сканування об`єктів", – йдеться у повідомленні.
У Мін'юсті додали, що процес підриву бойової частини та самої ракети пройшов у повній відповідності до запланованого графіку.
У ході реалізації експерименту спеціалісти ставили перед собою вирішення низки завдань:
- візуалізувати вплив вибуху бойової частини та ракети на корпус літака;
- підтвердити або спростувати визначене розрахунковими методами взаєморозташування літака та ракети в момент її підриву (точки зустрічі);
- визначити область розльоту уражаючих елементів бойової частини та ракети, кількості та щільності покриття ними модельованої кабіни пілотів;
- дослідити зміни траєкторії польоту уражаючих елементів після їх зустрічі з корпусом літака;
- визначити ступінь деформації уражаючих елементів тощо.
Дані, отримані за результатами експерименту, будуть використані для уточнення місця пуску та траєкторії ракети, якою був збитий Боінг-777.
Також, при проведені експерименту експертами приділялась більше уваги й іншим аспектам дослідження, які до цього розглядались як другорядні, а саме: дослідження характеру вибухової хвилі, виявлення слідів вибухових речовин та дослідження характеру ушкоджень, аналогічних до тих, які виявлені на літаку.
"Висновки, зроблені в результаті проведеної спільної роботи експертів, стануть істотним внеском в результати розслідування Міжнародною слідчою групою причин загибелі людей на борту малайзійського літака", – впевнені у міністерстві.
Українська правда