Медіаексперти фіксують зростання політичної "джинси"
Експерти Інституту масової інформації фіксують зростання рівня політичної джинси.
Про це на своїй сторінці Facebook написала виконавча директорка у Інститут Масової Інформації (ІМІ) Оксана Романюк.
"Відбувається активізація політичного життя на кількох рівнях одночасно. З того, що ми побачили - джинсують Опозиційний Блок, Ляшко, за ними Народний Фронт, БПП, та "Відродження", - додала вона.
Романюк також навела результати дослідження за червень цього року.
"Якщо минулого місяця протягом тижня було зафіксовано 53 такі матеріали, то вже у червні їх рівень склав 75 матеріалів. Значне зростання зафіксоване на рівні політичної джинси. Співвідношення політичної та комерційної джинси у червні склало 88% політичної до 12% комерційної", - сказано у звіті.
Моніторингу підлягали шість провідних загальноукраїнських онлайн-ЗМІ ("Обозреватель", LB.ua, "Українська Правда", Укрінформ, "Ліга", УНІАН).
"Найбільше матеріалів з ознаками замовлення у червні зареєстровано на сайті "Обозреватель": 33 матеріали за тиждень, два з них комерційного характеру", - зазначили в ІМІ.
"Найбільшим замовником джинси на сайті "Обозреватель" стала партія "Опозиційний блок". На користь цієї політсили було розміщено 11 промоційних матеріалів за один тиждень червня. Ще одним з лідерів із замовлення на сайті " Обозреватель" промоційних матеріалів на Обозі є Олег Ляшко, на його користь розміщено 9 матеріалів за тиждень, що складає 29%", - розповіли в ІМІ.
У звіті також зазначається, що на сайті УНІАН за тиждень було розміщено 27 матеріалів з ознаками замовлення і лише 2 комерційного характеру. На цьому інформаційному ресурсі найбільше матеріалів з ознаками замовлення розміщено на користь партії"Народний фронт". Окрім "Народного фронту" на сторінках УНІАНу піарились Блок Петра Порошенка та партія "Відродження".
15 матеріалів із ознаками замовлення розміщено за тиждень на LB.ua, з них 5 комерційного характеру.
Тут свої матеріали розміщували голови ОДА в Дніпрі та Харкові Валентин Резніченко та Ігор Райнін
"На сайтах"Українська правда"таУкрінформ не виявлено замовних матеріалів", - зазначили в ІМІ.
На сайті"Ліга"протягом тижня було розміщено 17 матеріалів з ознаками замовлення в рубриці "Прес-реліз". Внизу сайту зазначено, що такі матеріали видання розміщує на правах реклами. Проте згідно з Законом"Про рекламу"рекламні матеріали мають маркуватися словами"реклама", або"на правах реклами". Відповідно, ми розцінюємо подібне маркування як відходження від закону і називаємо його неналежним маркуванням рекламних матеріалів.
В ІМІ зазначили, що моніторинг проводиться за підтримки Інтерньюз Нетворк в рамках програми "У-медіа".