Гройсман пообіцяв розібратися з формулою, яка на руку Ахметову

Вівторок, 21 червня 2016, 13:53

Прем'єр-міністр Володимир Гройсман обіцяє розібратися з доцільністю застосування формули "Роттердам плюс" при закупівлі вугілля для вироблення електроенергії.

"Що стосується Роттердама. Для мене це питання. Я дав доручення, щоб ми розібралися" – сказав він на прес-конференції у вівторок.

"Цю ціну встановлює НКРЕКП, уряд не має до цього жодного відношення, але хочу підкреслити, що мені теж цікаво, як формується ціна, як формується транспорт, і тоді я вважаю, що ми маємо дати прозорий тариф на електроенергію для України, використовуючи абсолютно прозорі (підходи) щодо, в тому числі, закупівлі вугілля", – наголосив Гройсман. .

"Це теж надзвичайно важливо, я на цьому концентруюсь, і буду цим питанням займатись", – додав прем’єр.

Як відомо, у березні Національна комісія з регулювання енергетики і комунальних послуг затвердила нову методику визначення оптової ринкової ціни на електроенергію. Це ціна, за якою ТЕС продають електроенергію в ринок. У ній, зокрема, враховується ціна на вугілля.

Відповідно до нової методики, вартість вугілля у виробництві вугільно-теплової генерації рахується за формулою "вартість вугілля у порту Роттердам плюс вартість його доставки в Україну".

Через застосування нової формули теплові генерації, в тому числі генерації ДТЕК Ріната Ахметова і державне "Центренерго", стали продавати електроенергію на 15-20% дорожче.

З урахуванням ПДВ новий тариф для них становитиме близько 130 копійок за 1кВт/год. До цього він становив 118 копійок за 1кВт/год.

За даними експертів, ціна вугілля за формулою "Роттердам +" становить 63 долара за тонну, тоді як ціна за тонну вугілля без формули становить 44,2 долара за тонну.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, закликала Міністерство енергетики і вугільної промисловості запровадити рентну плату на видобуток вугілля.

Олена Рощенко, УП

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама: