Поза межами можливого. Відвідайте щорічну премію УП 100

Капітан "Іволги" порушив майже всі правила – урядова комісія

Середа, 4 листопада 2015, 15:33

Капітан катера "Іволга", що затонув у Затоці Одеської області, порушив усі ключові правила перевезення людей.

Про це заявив віце-прем’єр Геннадій Зубко на засіданні Кабінету міністрів, озвучуючи висновки урядової комісії щодо цієї трагедії, яка сталася 17 жовтня.

Тоді загинуло 19 осіб, ще 3 зникли безвісти.

"В нас є попередні дані, що ці люди перебували на судні, і зараз МВС встановлює по мобільному зв’язку, чи дійсно вони були там, чи вони є поки що невідомо де…", - сказав Зубко.

Він відзначив, що приватний судновласник Олег Ширяєв врятував трьох людей, допомагав рятувати інших. Усі врятовані загалом – у нормальному стані.

"Що саме призвело до трагедії? Тут низка обставин, починаючи просто з людської халатності до невиконання дуже великої кількості правил, наказів та інструкцій", - сказав Зубко.

"Та урядова комісія, яка сьогодні працює, може дати лише висновки і рекомендації. Саму ідентифікацію: що сталося, чи були відповідні дії посадових осіб, які поводили пошуково-рятувальну операцію, що саме призвело до аварії і що саме призвело до загибелі людей… – наші рекомендації є попередніми, остаточні ми очікуємо після експертиз", - сказав віце-прем’єр.

"Капітан, який був на судні, порушив практично всі правила, починаючи з неповідомлення причалу і відсутності огляду судна, без перерахування тих людей і кількості їх, які перебували на судні, – за нашими даними, було 44 людини замість 12-ти, які дозволені на цьому судні. Він вимкнув по суті радіолокаційну систему, рятувальні засоби були закупорені в кубрику, люди були не проінструктовані", - додав він.

"Практично ця людина, порушуючи всі правила, вийшла не з бази, а підібрала людей з причалу, який не був передбачений для цього", - заявив Зубко.

За його словами, це передувало трагедії, а її причини – "в першу чергу, невміле керування, по-друге, некомплектність екіпажу, тому що мало бути як мінімум 3 людини, які повинні мати трудові відносини і мали допомагати в керуванні транспортного засобу, а був лише один матрос, який не перебував у трудових відносинах і практично не виконував своїх обов’язків".

Також на судні не знайшли аварійного буя.

"Це було розслідування попереднє, ще працюватиме робоча комісія Міністерства інфраструктури…. І чекаємо від органів внутрішніх справ результати розслідування для того, щоб встановити остаточно вину тої чи іншої посадової особи і взагалі підбити підсумки", - зазначив Зубко.

"Ця трагедія дала можливість по-іншому подивитися на ситуацію не тільки на морському, а й на річковому транспорті… І я думаю, що створення Національного бюро розслідувань, яке залучить практично всі галузі транспорті, дозволить у майбутньому більш ефективно працювати в цій галузі", - сказав також він.

Як відомо, 17 жовтня в смт Затока перекинувся та затонув пасажирський катер. За фактом аварії розпочато кримінальне провадження за ч.3 ст.276 - "порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного чи повітряного транспорту".

Реклама:

УП 100. Поза межами можливого

"Українська правда" представить свій другий в історії рейтинг лідерів — сотню українців, які роблять найбільший внесок в незалежність та майбутнє України.

Київ | 20 листопада
КУПИТИ КВИТКИ
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама: