Три чверті виборців підуть голосувати, але понад третину ще не визначилися
Участь у місцевих виборах 25 жовтня планують взяти 74% населення, при цьому понад третина виборців ще не обрала, за кого голосувати.
Такі результати опитування Фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва та Київського міжнародного інституту соціології, проведеного з 8 по 20 жовтня, оприлюднено 21 жовтня.
47% респондентів "обов’язково" підуть на вибори, ще 27,5% – "скоріше за все" підуть.
Найвищою можна очікувати явку у Західному регіоні (52% відповіли, що прийдуть "обов’язково" і ще 32% – "скоріше за все"), найнижчою може бути явка на Донбасі (відповідно, 31% і 21%).
Основна причина відмови від участі у виборах – відсутність кандидатів та парій, за які варто проголосувати.
Вагомими причинами є також переконання, що "вибори нічого не змінять, бо місцева влада нічого не вирішує" (25%), невіра у те, що вибори будуть проведені чесно (20%), та байдужість до виборів взагалі, бо "життя від них не залежить" (19,5%).
Є й певні регіональні відмінності щодо мотивів усунення від участі у виборах: у Південному регіоні та на Донбасі найбільше переконані у тому, що вибори нічого не змінять (32% і 30%).
Значна частина виборців – 37,5% – ще не обрали жодного з кандидатів для голосування. Найбільше невизначених у Західному регіоні (48%) та на Донбасі (45%).
Визначеність перед місцевими виборами |
При голосуванні за кандидата на посаду мера (сільського голови) головними чинниками для виборців будуть чесність, некорумпованість (56%), здатність відстоювати інтереси міста (села) перед центральною владою (32%), розуміння і обстоювання інтересів жителів міста (села) (31%), наявність пропозицій щодо вирішення проблем міста (села) (30%), досвід господарчої роботи, знання комунального господарства (28%).
Для жителів Південного регіону та Донбасу найбільш важливо, щоб їхні обранці могли обстоювати інтереси їхнього міста (села) перед центральною владою.
При голосуванні за кандидатів до органів місцевого самоврядування вирішальне значення для виборців матиме насамперед особистість кандидатів (47,5%), допомога жителям округу (39%) та попередня діяльність (31%).
У містах, де кандидатів у депутати місцевих рад висувають партії, для виборців все ж більше важитиме особистість кандидата (57%), ніж те, яка партія його висуває (34%).
49% респондентів цікавилися програмами та пропозиціями кандидатів. І лише 36% задоволені тим, як кандидати та партії доносять до мешканців інформацію про те, що вони збираються робити (не задоволені – 47%).
Зустрічі кандидатів з виборцями згадали 46% населення, проте були на них лише 15%. Про проведення дебатів між кандидатами згадали 25%, проте дивилися їх лише 7%.
Опитування проводилося в 110 населених пунктах у всіх областях, окрім Криму і тих територій Донбасу, які Україна не контролює. Було опитано 2040 респондентів за квотною вибіркою, похибка якої не перевищує 2,3%.