ЗМІ: Партії витратять на місцеві вибори до 2 мільярдів гривень
Сукупні витрати найбільших партій на місцеві вибори можуть сягнути 2 мільярдів гривень
До таких висновків дійшли експерти Комітету виборців та видання Depo.ua.
Усі витрати партій поділили на чотири групи: пряма реклама (на вулицях, телебаченні, радіо, друкованих та онлайн-ЗМІ), прихована реклама або ж "джинса", витрати на утримання виборчих штабів, і підкуп виборців.
Клікніть для збільшення. Інфографіка: Depo.ua |
Експерти порахували, що загалом в Україні нараховується близько 20 тисяч бігбордів, 75% яких під вибори викуповують політичні партії. Один такий щит коштує на місяць приблизно 3,5 тисяч гривень, тобто на цей вид реклами партіям доведеться викласти близько 105 мільйонів гривень.
Під час останніх парламентських виборів телереклама обійшлася політичним партіям 550-600 млн гривень. На цих місцевих виборах загальний "телебюджет" партій виріс ще більше, оскільки з'явилися нові політичні проекти з потужними медіа бюджетами, як то УКРОП, "Відродження" та "Наш край". Загальний бюджет найактивніших партій на телерекламу виріс на 50-70 млн.
Окремо експерти порахували витрати на так звану "джинса" – на неї партії витратили близько 200 мільйонів.
Отже загальна сума витрат на телерекламу, як приховану так і пряму, склали 800-820 мільйонів гривень.
Реклама в інтернеті, включаючи "джинсу", обійдеться в 4,5-5 млн грн на місяць для однієї партії. Сім найбільших партій витрачають на інтернет-"джинсу" 32-35 млн грн на місяць, плюс по 15-20 млн на пряму рекламу.
Таким чином реклама в інтернеті коштуватиме всім партіям не менше 230-240 мільйонів гривень.
Загальна вартість реклами в друкованих ЗМІ, за підрахунками експертів, становитиме "скромні" 20 мільйонів.
Ще 80-100 мільйонів гривень партії витратять на власні друковані видання.
Загальна сума витрат партій на рекламний сегмент виборчої кампанії складе, приблизно, 1,6 мільярда гривень
Крім того, партіям доведеться витратитись на утримання виборчих штабів, представників та спостерігачів у виборчих комісіях, польових агітаторів тощо.
За підрахунками КВУ, для семи найбільших партій утримання виборчих штабів вартуватиме 75 мільйонів гривень.
Ще майже 100 мільйонів обійдуться мережі агітаторів.
Загалом же на штаби, агітаційні мережі та соціологію всі партії витратили не менше 190 мільйонів.
Крім того, партію розписують у своїх бюджетах і статті на підкуп виборців.
За даними КВУ, на купівлю голосів доведеться витратити: в малому місті обласного значення – 100 тисяч грн, в малому місті районного значення – 10 тисяч, у великому місті – 600 тисяч.
Українська правда