Яценюк розповів, чим загрожує Україні будівництво Nord Stream-2
Будівництво другої черги газопроводу Nord Stream-2 ("Північний потік-2") позбавить Україну можливості поставляти транзитом в ЄС щорічно 140 млрд куб м російського газу і доходів у 2 млрд доларів від цієї діяльності.
Про це прем'єр-міністр Арсеній Яценюк заявив на спільній прес-конференції з прем'єр-міністром Словаччини Робертом Фіцом в Братиславі в четвер, передає "Інтерфакс-Україна".
"Що означає для України будівництво Nord Stream-2? Перше - це виняток України взагалі з транзитних поставок в ЄС. Друге - це втрата 2 млрд доларів доходів, які ми отримуємо за транзит і безпечну поставку газу в ЄС. І третє - це просто несправедливо ні по відношенню до наших європейських партнерів, ні по відношенню до України", - сказав він.
За словами прем'єр-міністра України, будівництво Nord Stream-2 призведе до монополізації шляхів постачання газу до ЄС і підвищення ціни для кінцевих споживачів.
"Це означає монополізацію шляхів поставки природного газу в Євросоюз, а значить - підвищення ціни для кінцевих споживачів в ЄС", - сказав він.
За словами Яценюка, якщо Nord Stream-2 буде побудований, то ЄС втрачає можливість прямого постачання російського газу за найкоротшим маршрутом через територію України.
Для Словаччини будівництво газопроводу, за словами українського прем'єра, цей проект буде означати втрату 800 млн доларів доходів від транзиту газу.
Яценюк нагадав, що після того, як був побудований перший Nord Stream, Україна позбулася 1,5 млрд доларів доходу від транзиту газу.
"І це не принесло ніякої нової енергетичної незалежності для Європейського Союзу: яка різниця, де брати газ, якщо у вас один і той же постачальник?", - сказав він.
"Будівництво проекту Nord Stream-2 є антиєвропейським і антиукраїнським проектом", - сказав Яценюк.
Як повідомлялося, до складу консорціуму Nord Stream-2 увійшли шість учасників: "Газпром", E.ON, BASF/Wintershall, OMV, Engie, Shell.
Проект передбачає будівництво двох ниток морського газопроводу сукупною потужністю 55 млрд куб. м газу на рік з Росії до Німеччини по дну Балтійського моря.
Економічна правда