У Єгипті запустили другий Суецький канал
У четвер в Єгипті урочисто відкрився новий Суецький канал.
Про це повідомляє "Інтерфакс" з посиланням на свого кореспондента на місці подій.
На церемонії був присутній, зокрема, президент Єгипту Абдель Фаттах ас-Сісі.
"Новий Суец" проходить паралельно зі старим судноплавним шляхом, прокладеним 145 років тому і є найкоротшим водним маршрутом між Індійським океаном і Середземним морем.
Канал, як і попередній, буде державною власністю. Будівництво фінансувалося за рахунок урядових облігацій з дохідністю 12% річних, які інвестори розкупили їх протягом восьми днів.
Будівельні роботи велися цілодобово за масштабної участі інженерних частин єгипетської армії і були закінчені за один рік. Реалізація проекту обійшлася Єгипту в $8,5 млрд.
Egypt’s ‘new Suez Canal’ promises economic hope, but some see only hype http://t.co/L3PXG1nnPI pic.twitter.com/ca4CnFy0d7
— New York Times World (@nytimesworld) August 6, 2015
Проект Нового Суецького каналу полягав у розширенні, поглибленні старого тракту і створенні паралельного тракту. Нове русло повинно збільшить пропускну здатність каналу.
Мета проекту – забезпечити двосторонній рух суден. Надалі з півдня на північ вони будуть слідувати старим, а з півночі на південь –новим руслом.
Таким чином, середній час очікування кораблів під час проходу по каналу повинне зменшитися в чотири рази, а пропускна здатність повинна збільшитися з 49 до 97 судів в день.
Очікується, що дублер підвищить дохід Єгипту до 2023 року від експлуатації водного шляху в 2,5 рази – до $13,2 млрд з нинішніх $5,3 млрд.
Суецький канал забезпечує 7% світового морського вантажообігу, відіграє ключову роль у постачанні Європи близькосхідної нафти, а для Єгипту є другим після туризму джерелом валютної виручки.
Надалі планується створити поруч з каналом великий логістичний центр та промислову зону.