Українці не вірять у "покращення", але витратять на новорічні свята більше
Бюджети українців на новорічні свята збільшаться до 4 155 гривень, при цьому громадяни намагатимуться економити, ретельно обираючи необхідні товари у традиційних та в інтернет-магазинах.
Про це йдеться у дослідженні настроїв українських та європейських споживачів у сезон новорічних та різдвяних свят 2013–2014 років, проведене аудиторсько-консалтинговою компанією "Делойт".
"На тлі зростання оптимізму у більшості європейських країн щодо економічної ситуації, ставлення українців до економічних процесів, що відбуваються у країні, погіршились", - йдеться у дослідженні.
За даними експертів, 55% відсотків українців негативно оцінюють поточну економічну ситуацію в Україні, 38% українців песимістично налаштовані щодо майбутніх економічних процесів.
При цьому витрати українців на новорічні та різдвяні свята збільшаться на 12,8% - за даними опитування, святковий бюджет сягне 4 155 гривень.
Разом з тим сума бюджету на новорічний стіл залишиться майже незмінною, насамперед за рахунок більш зваженої поведінки покупців.
"Порівняно з більшістю європейських країн, де в середньому витрати на свята становлять 450 євро, ця сума все ще залишається низькою, хоча й вищою, ніж у Нідерландах та Польщі", - зазначають експерти.
Так, у українців істотно зросли витрати на подарунки (14,8%), розваги (понад 20%), трохи менше (8,2%) – на новорічний стіл. Таким чином витрати на подарунки стануть найбільшою статтею святкових бюджетів українців (33%).
Найбільш омріяні подарунки для українців - гроші, подорожі та смартфони. Однак гроші даруватимуть лише 22% опитаних (проти 53% тих, хто хотів би отримати їх у подарунок), смартфони планують подарувати 11% опитаних (35%), а подорожі – лише 8% (44%).
Набагато більша вірогідність отримати в подарунок солодощі та косметику чи парфуми – їх в Україні цього року даруватимуть найбільше.
Загалом, за даними опитування, громадяни обиратимуть товари ретельно та виважено, шукаючи найкращі пропозиції у магазинах та здійснюючи моніторинг відгуків про товари на інтернет-сторінках.
Також експерти зазначають, що серед українських споживачів посилилась стратегія економії та фокусування на корисних подарунках.
За подарунками громадян насамперед підуть у торгові центри, гіпермаркети та супермаркети, разом з тим 43% українців планують купувати товари в інтернет-магазинах.
Передноворічне дослідження споживчих настроїв проводиться у 17-ти країнах Європи та ПАР. Всього було опитано 17 355 осіб методом інтернет-анкетування, у дослідженні від України взяли участь 777 осіб у віці від 18 до 65 років.
Українська правда