Українські міста усе більше закуповують "вживаний транспорт" за кордоном
Дедалі частіше українські міста купують вживаний громадський транспорт за кордоном.
Днями Львів придбав п’ять трамваїв у німецькому Ерфурті, на черзі тролейбуси з Чехії, повідомляє DW.
Два трамваї вже стоять в депо, ще три у дорозі, розповів керівник Львівського комунального підприємства "Львівелектротранс" Орест Козак.
За його словами, громадський електротранспорт міста - у такому стані, коли третина рухомого складу вже технічно не може виїздити на маршрути. Решта на 80% потребує оновлення, бо терміни експлуатації давно минули.
У такій ситуації опинилися практично всі міста України, стверджує Козак.
Проблема ще й у тому, каже він, що в Україні вузькоколійні трамваї (ширина 1 метр), а саме такі, яких потребує Львів, ніхто не виробляє.
Щоправда, на базі підприємства "Концерн Електрон" нещодавно складено експериментальну модель сучасного низькопідлогового трамваю. Вартість його – 12 млн. грн., удвічі менше за іноземний аналог. Утім, навіть така ціна є непосильною для більшості українських міст. Бо, приміром, Львів потребує кілька десятків одиниць такого транспорту.
Відтак, пояснює Козак, іншого варіанту як закуповувати вживані вагони не залишається. За один німецький трамвай з 20-річним "стажем" місто заплатило близько 500 тисяч гривень.
"Німці не просто продали нам непотрібний транспорт. Вони ще вклали туди по півмільйона гривень, провівши капітальний ремонт аж до каркасу", - зазначає Козак.
За його словами, німецькі трамваї мають річну гарантію. Кошти на вживані трамваї надає ЄБРР, він і контролюватиме їх використання.
Ситуація з тролейбусами у Львові не краща, ніж з трамваями, – але тролейбуси виробляють в Україні і вони на порядок дешевші.
"Луцький завод добре себе зарекомендував, а от ЛАЗ використовує китайські комплектуючі, і ми відмовилися від їхнього продукту", - каже Козак.
Місто схиляється до купівлі нових, але і від вживаних теж не відмовляємося, бо новими всіх потреб не покриєш. Вже до кінця цього року Львів планує закупити 12 вживаних тролейбусів із Чехії, які зможуть прослужити ще з 15 років.
Окрім Львова, вживані тролейбуси активно закуповує Луцьк, Тернопіль, Чернівці, Рівне та інші міста, зазначає DW
Доцент НУ "Львівська політехніка" Віктор Мазур каже, що рухомий склад Львова – у жахливому стані, через недофінансування у 2009 році програма розвитку транспорту "заглухла": із запланованих 90 одиниць транспорту Львів не отримав і 10-ти.
На його думку, "вживаний транспорт – це порятунок, особливо якщо говорити про трамваї".